Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke vært sammen mer enn er halvt år. Men dette har vi såvidt snakket om før.

Og da sa han til meg,opp til flere ganger, at han kunne godt tenke seg å gifte seg en dag.

Nå idag begynte vi å snakke om dette igjen. Ingen press fra min side.

Men nå kom det frem at han ser ikke vitsen med giftemål. Det er forholdet i seg selv som er viktigst osv osv.

Jeg skjønner jo det men jeg føler meg litt lurt når han har sagt at han kunne godt blitt gift med meg senere en gang.

Nå sier hn det er sløseri med penger, og at han vil være med meg til han dør uansett så hvorfor bruke masse penger på noe som er så unødvendig.

For meg er det ikke unødvendig.

Jeg har drømt om bryllupet mitt siden jeg var liten. Har stadig vært på nettet og sett på litt brudekjoler her og der, bare for gøy.

Sett for meg han stå ved alteret når jeg kommer gående opp kirkegulvet.

Jeg må vel bare belage meg på kun et samboerskap. Vil ikke at han skal føye seg og gå med på å gifte seg kun fordi jeg vil.

Skulle ønske vi kunne møtes på midten og heller ha et lite bryllup..

Anonymous poster hash: f95ad...cdf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi, mase om ekteskap etter 6 måneder?

Anonymous poster hash: 21cbb...241
  • Liker 36
Gjest constance90
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tar slike ting seriøst og så tidlig i forholdet. Det var nok for å snørre bytte i land.

• Liker 1
Gjest Lars1009
Skrevet

Vi har ikke vært sammen mer enn er halvt år. Men dette har vi såvidt snakket om før.

Og da sa han til meg,opp til flere ganger, at han kunne godt tenke seg å gifte seg en dag.

Nå idag begynte vi å snakke om dette igjen. Ingen press fra min side.

Men nå kom det frem at han ser ikke vitsen med giftemål. Det er forholdet i seg selv som er viktigst osv osv.

Jeg skjønner jo det men jeg føler meg litt lurt når han har sagt at han kunne godt blitt gift med meg senere en gang.

Nå sier hn det er sløseri med penger, og at han vil være med meg til han dør uansett så hvorfor bruke masse penger på noe som er så unødvendig.

For meg er det ikke unødvendig.

Jeg har drømt om bryllupet mitt siden jeg var liten. Har stadig vært på nettet og sett på litt brudekjoler her og der, bare for gøy.

Sett for meg han stå ved alteret når jeg kommer gående opp kirkegulvet.

Jeg må vel bare belage meg på kun et samboerskap. Vil ikke at han skal føye seg og gå med på å gifte seg kun fordi jeg vil.

Skulle ønske vi kunne møtes på midten og heller ha et lite bryllup..

Anonymous poster hash: f95ad...cdf

Enig med ham. Et pengesluk. Forholdet i seg selv er det viktigste.

Skrevet

Du tar det opp altfor ofte, noe som kanskje gjør at han får panikk. Kanskje ikke det føles som et press for deg, men det kan hende han føler seg presset.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han sier dette nå, fordi dere kun har vært sammen i 6 måneder, og han blir skremt av hvor fort dette går.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Etter et halvt år, så er det jo litt tidlig å diskutere det, eller?

Vent hvertfall i 1 år før det blir tatt opp som tema. Giftet meg ikke før meg og gubben hadde vært sammen i 6 år.

Endret av Madelene B
Skrevet

Jeg kunne aldri vært sammen med en som ikke ville gifte seg. Heldigvis er samboeren enig. Men når dere bare har vært sammen i 6 mnd. så er det jo veldig tidlig å snakke om dette da... Kanskje han bare syntes det er for tidlig? Hva føler han om et lite bryllup med bare dere to og forlovere da?

AnonymBruker
Skrevet

Det koster da ikke penger å gifte seg? Sorenskriver er meg bekjent det eneste som skal til.

Det du drømmer om er en fest med deg som midtpunkt. Trenger ikke gifte dere for å leke prinsesse for en dag (selv om du er for gammel for slike småpikefantasier og det ville være bedre for deg å drømme om noe konstruktivt. En godt betalt jobb eller en utdanning eller å lære deg noe nytt eller å reise verden rundt eller noe nyttig og utviklende for deg som menneske.)

Og at han (eller noen andre enn deg) skal være med på å betale noe som utelukkende dreier seg om deg er litt egoistisk, synes du ikke ts?

Anonymous poster hash: d1515...b92
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du tar det opp altfor ofte, noe som kanskje gjør at han får panikk. Kanskje ikke det føles som et press for deg, men det kan hende han føler seg presset.

Men det vet jo ikke du noenting om! Hun sa jo at hun ikke hadde presset han, og da hjelper det lite med spekulasjon fra din side...

Anonymous poster hash: 8e46d...ec3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ups, går hele barndomsdrømmen rett i dass nå da...

Man kan gifte seg på et kontor med bare forlovere til stede da...

Anonymous poster hash: 6d1e2...e62
Skrevet

Men det vet jo ikke du noenting om! Hun sa jo at hun ikke hadde presset han, og da hjelper det lite med spekulasjon fra din side...

Anonymous poster hash: 8e46d...ec3

Jeg sa kanskje, det er jo en mulighet :) Altfor tidlig å diskutere giftemål så tidlig. Og så flere ganger da :sjokkert:

• Liker 1
Skrevet

Oi, snakking om giftemål etter 6 måneder..... hadde blitt drit nervøs selv, gått alt for fort.

Skrevet

Det er godt mulig å motes midtveis, men det kommer an på hva som er hindringen. Det trenger ikke koste mye, det trenger ikke vaere en fest.

Det er tidlig å snakke om slikt, men innen et år synes jeg man bor ha peiling på hva partneren i det minste vil. Jeg kunne ikke vaert sammen med noen som "av prinsipp" ikke ville gifte seg. Jeg kunne derimot gjort det veldig enkelt, men en liten seremoni, få mennesker eller t.o.m. bare oss to.

Hvis du virkelig vil gifte deg vil du neppe bli fornoyd med å bare vaere samboer, og det skal du ikke trenge heller. Ikke press på (ikke at du gjor det) men bare vaer klar på at du ultimat sett vil gifte deg en dag, selv om dere enda ikke vet om dere er rette for hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

6 måneder så er dere ikke forlovet enda? Men samboere skal dere være? Det er bare et sånt mellomstadie for folk som vil ha det lett å komme seg ut av forholdet på.

Anonymous poster hash: 9468b...f2f
Skrevet

6 måneder så er dere ikke forlovet enda? Men samboere skal dere være? Det er bare et sånt mellomstadie for folk som vil ha det lett å komme seg ut av forholdet på.

Anonymous poster hash: 9468b...f2f

på an igjen!

forstår du ikke at du er lett gjennomskuelig?

• Liker 2
Gjest Kvinneline
Skrevet

Slapp av! Dere har vært sammen i 6 mnd? Hvorfor har du sånn hastverk? Forståelig om kjæresten din føler seg kvalt.

AnonymBruker
Skrevet

på an igjen!

forstår du ikke at du er lett gjennomskuelig?

Har du ingen humor? Tull er ofte lett gjennomskuelig. Gratulerer med at du gjennomskuet det :skratte:

Anonymous poster hash: d3310...051

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer aldri til og vurdere barn og giftemål med en dame hvis vi ikke har vært sammen i minst 2 år.

Vil ha en egen familie og ikke masse lausunger flygende rundt.

Anonymous poster hash: b2554...1d4

• Liker 1
Skrevet

Har du ingen humor? Tull er ofte lett gjennomskuelig. Gratulerer med at du gjennomskuet det :skratte:

Anonymous poster hash: d3310...051

jo jeg har humor. nettopp derfor jeg ikke lo

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...