Gå til innhold

Røykeslutt, slanking, forbrenning. osv..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sluttet å røyke og leste nettopp at man forbrenner ca. 15% mindre.

Trenger derfor tips til å ta igjen den forbrenningen jeg mister. Jeg trener fra før og har egentlig ikke tid til å trene mer. Spiser også fornuftig så der har jeg heller ikke stort å gå på.

Fant ut at røykestopp kombinert med slanking er litt tungvindt....

Hva gjorde du da du sluttet å røyke?

Anonymous poster hash: cf642...a7e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har motsatt erfaring; jeg gikk ned i vekt da jeg sluttet å røyke og begynte å trene. Det er ikke noe mystisk som skjer, tobakk er ikke et slankemiddel i seg selv - vektoppgangen mange opplever skyldes ene og alene at man putter noe annet i munnen istedenfor røyken. Du kommer til å lykkes hvis du har en god plan og følger den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har sluttet å røyke og leste nettopp at man forbrenner ca. 15% mindre.

Trenger derfor tips til å ta igjen den forbrenningen jeg mister. Jeg trener fra før og har egentlig ikke tid til å trene mer. Spiser også fornuftig så der har jeg heller ikke stort å gå på.

Fant ut at røykestopp kombinert med slanking er litt tungvindt....

Hva gjorde du da du sluttet å røyke?

15 % må være et noe overdrevent anslag. Jeg nekter å tro at man forbrenner 300 kalorier mindre som normalt aktiv kvinne bare fordi man kutter røyken.

Anonymous poster hash: 1b084...788

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

15 % må være et noe overdrevent anslag. Jeg nekter å tro at man forbrenner 300 kalorier mindre som normalt aktiv kvinne bare fordi man kutter røyken.

Anonymous poster hash: 1b084...788

Her står det 10%, men allikevel.

http://slutta.no/r%C3%B8ykeslutt-uten-vekt%C3%B8kning

AnonymBruker
Skrevet

Du får jo bedre kondis når du slutter, så du yter sikkert bedre og forbrenner dermed mer når du trener. Du trenger mao ikke å trene mer, bare hardere.

Hvis du er opptatt av utseendet ditt, vil du tjene myyye på å slutte. Både umiddelbart og ikke minst med årene. Huden hos røykere og ikke-røykere eldes jo veldig ulikt.

Lykke til, håper du slutter :-)

Anonymous poster hash: 831ec...12f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har motsatt erfaring; jeg gikk ned i vekt da jeg sluttet å røyke og begynte å trene. Det er ikke noe mystisk som skjer, tobakk er ikke et slankemiddel i seg selv - vektoppgangen mange opplever skyldes ene og alene at man putter noe annet i munnen istedenfor røyken. Du kommer til å lykkes hvis du har en god plan og følger den.

Det stemmer ikke. Det er andre faktorer som spiller inn når man slutter å røyke. Blant annet bakteriefloraen i tarmen som man tror kan ha mye å si for vekten.

Anonymous poster hash: bc253...f03

Skrevet

Ja, tarmflora har sikkert mye mer å si for vekten enn kosthold og fysisk aktivitet :rolleyes:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tarmflora har sikkert mye mer å si for vekten enn kosthold og fysisk aktivitet :rolleyes:

Nei, ny forskning og kunnskap er noe dritt....

10-15% er mye! Og jo, mer og mer forskning g tyder på at tarmfloraen har veldig mye å si for hvor lett man legger på seg!

Er jo dumt å fortsette å sulte seg etter røykeslutt for å unngå å legge på seg, enn å utnytte ny kunnskap og forskning...

AnonymBruker
Skrevet

Er dette jeg siktet til når jeg svarte: (hva skjer med at det ikke går an å diskutere her inne uten at man skal få spydige kommentarer når noen blir motsagt??)

"Det er ikke noe mystisk som skjer, tobakk er ikke et slankemiddel i seg selv - vektoppgangen mange opplever skyldes ene og alene at man putter noe annet i munnen istedenfor røyken"

AnonymBruker
Skrevet

10-15% er mye! Og jo, mer og mer forskning g tyder på at tarmfloraen har veldig mye å si for hvor lett man legger på seg!

Er jo dumt å fortsette å sulte seg etter røykeslutt for å unngå å legge på seg, enn å utnytte ny kunnskap og forskning...

Men hvordan kan man benytte seg av denne nye kunnskapen om tarmflorens mulige innvirkning på vektoppgang? Nå har jeg googlet og lest at man ikke kan gjøre noe med tarmfloraen for å bli slankere, så er man da dømt til å legge på seg av røykeslutt samme hvor mye man sulter og trener, eller hva tenker du?

Anonymous poster hash: 831ec...12f

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan kan man benytte seg av denne nye kunnskapen om tarmflorens mulige innvirkning på vektoppgang? Nå har jeg googlet og lest at man ikke kan gjøre noe med tarmfloraen for å bli slankere, så er man da dømt til å legge på seg av røykeslutt samme hvor mye man sulter og trener, eller hva tenker du? Anonymous poster hash: 831ec...12f

Var ment til hun andre da... Men det er jo derfor man trenger forskning da, for å finne ut av slikt og mye mer. Derfor er det dumt å ha en slik hånlig holdning overfor ny kunnskap.

Men foreløpig så må man vel bare sulte og trene mer dessverre.

Jeg selv vurderer å begynne å røyke igjen for å slippe å legge på meg mere :P blæh!

AnonymBruker
Skrevet

Er så bra når idioter blir satt på plass og slutter å svare i tråden :fnise:

Anonymous poster hash: 61cf8...5e8

• Liker 1
Gjest LadyGlaGla
Skrevet

Jeg har ikke kilde, men mener bestemt å ha lest at dette stabiliserer seg etter en stund. Men tips til økt forbrenning:

gå trapper, gå til jobb, gå en liten tur, ta vårrengjøringa, luft naboens bikkje, lek med barna (dine eller andres) luk i hagen, dans en dans etter frokost, stå på jobb om du har kontorjobb, mal en vegg, rydd i klesskapet, unngå å ha beina i sofaen, ikke bruk fjernkontrollen til TV-en, ta 50 knebøy uten vekter i lunsjen, masse små saker som krever energi som ikke nødvendigvis er trening. Ergo: tenk aktivitet i alt du gjør. Og kanskje du får hode bort fra røykesuget også?

Lykke til :)

Gjest Runforit
Skrevet

Så lenge du spiser som du pleier og ikke erstatter røyken med mat så skje det ingenting med vekta.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...