AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Hva gjør dere når den eneste foreldren som rekker å levere om morgenen blir så syk at h*n blir sengeliggende? Ha barnet hjemme mens man er syk, eller tar den andre seg fri/avspasere en halvtime/time for å levere?Anonymous poster hash: cee7a...f49
Gjest Jørild Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Den syke leverer før den legger seg igjen, bortsett fra ved oppkast. Da leverer den andre eller barnet blir hjemme. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Den syke leverer før den legger seg igjen, bortsett fra ved oppkast. Da leverer den andre eller barnet blir hjemme. Enig. Ville prøvd å kare meg til barnehagen, med mindre det er snakk om omgangssyke bør det gå. Anonymous poster hash: 97ccb...38f 1
kokkos Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 (endret) Om den ene virkelig er fysisk ute av stand til å levere bør den andre gjøre det, selv om det går litt utover jobben de dagene. Vil tro den syke fortere blir frisk nok til levering ved å få holde senga, og det vil jo i lengden gavne alle involverte. Endret 2. april 2014 av kokkos 4
Lou Salome Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Den andre leverer og kommer senere på jobb. 10
Mafalda Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Den syke leverer før den legger seg igjen, bortsett fra ved oppkast. Da leverer den andre eller barnet blir hjemme. Samme her, med mindre jeg er så dårlig at det er fysisk umulig å få til. Det har foreløpig aldri skjedd.
Jens Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Jeg pleier å karre meg ut av senga og levere, og så gå å legge meg igjen.
Ciara Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Den syke leverer før den legger seg igjen, bortsett fra ved oppkast. Da leverer den andre eller barnet blir hjemme. Dette gjør vi også.
Rosebud Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 (endret) Jeg synes den som er frisk bør levere dersom det er mulighet for flexitid, men med unntak av ved omgangssyke synes jeg det er litt voldsomt om den andre parten må avspasere/ulønnet fri eller liknende for å levere, da bør den syke levere og skynde seg tilbake i seng ville definitivt ikke hatt barnet hjemme med mindre hun også var syk, det MÅ være mer slitsomt enn å karre seg til barnehagen og hjem igjen! Endret 2. april 2014 av Rosebud 1
Teriyaki Skrevet 2. april 2014 #11 Skrevet 2. april 2014 (endret) Den ene gangen jeg kan huske å ha vært syk, mens gutten har gått i bhg så har jeg levert han i barnehagen før jeg har dratt hjem og lagt meg igjen, men vanligvis er det ikke noe problem at faren leverer, så med mindre han er bortreist eller noe sånt så kan han levere når jeg er syk uten at han kommer for sent. Kanskje litt værre når det er omvendt da, for jeg begynner halv åtte, så rekker ikke jobben hvis jeg skal levere. Endret 2. april 2014 av Teriyaki
Harlekin Skrevet 2. april 2014 #12 Skrevet 2. april 2014 Jeg leverer i barnehage og går så hjem igjen og legger meg. Men det er klart, dersom forelderen er så syk at han eller hun ikke kan gå ut av huset, må den andre foreldren trå til og heller komme litt sent på jobben. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #13 Skrevet 2. april 2014 Dersom man er så syk at man ikke klarer å komme seg opp for å levere er man også for syk til å ha ungen hjemme. Da sier det seg selv at den eneste løsningen er at den friske leverer og kommer litt senere på jobb. Anonymous poster hash: 733e4...a9a 6
Sophie-Ann Skrevet 2. april 2014 #14 Skrevet 2. april 2014 Jeg er alene, så jeg må levere selv, har karret meg bort og nærmest hivd ungen inn og gått igjen. Men hadde jeg hatt samboer, hadde jeg virkelig forventet at han leverte for meg, med mindre jobben hans ikke tillot det.
SmallTalk Skrevet 2. april 2014 #15 Skrevet 2. april 2014 Dersom man er for syk til å levere i barnehagen, så er man ihvertfall for syk til å ta seg av et barn hele dagen. Løsningen da blir jo enten å bite tenna sammen og å karre seg til barnehagen for levering eller at den andre forelderen tar seg fri for å levere.
Silfen Skrevet 2. april 2014 #16 Skrevet 2. april 2014 Tull altså. Et barnehagebarn kan fint være så stort at det kan gå hjemme en dag med syk forelder. Det er stor forskjell på å klare å gå ut døren og å sette frem mat til barnet dann og vann.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #17 Skrevet 2. april 2014 Her leverer den som er frisk så sant det er mulig. Jeg har alltid timer tilgode, mannen er sin egen sjef. Anonymous poster hash: 44663...a0d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #18 Skrevet 2. april 2014 Tull altså. Et barnehagebarn kan fint være så stort at det kan gå hjemme en dag med syk forelder. Det er stor forskjell på å klare å gå ut døren og å sette frem mat til barnet dann og vann. Kommer vel an på alderen til ungen. Jeg har helst min 2åring i bhg om jeg er syk. Anonymous poster hash: 44663...a0d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #19 Skrevet 2. april 2014 Tull altså. Et barnehagebarn kan fint være så stort at det kan gå hjemme en dag med syk forelder. Det er stor forskjell på å klare å gå ut døren og å sette frem mat til barnet dann og vann. Et barnehagebarn på 3-4 kan nok fint det. Men ikke nødvendigvis en som er akkurat rundt året-halvannet. Spesielt ikke om forelderen er sengeliggende eller kaster opp og sitter på do "hele" dagen. Og det er uansett bedre for den syke å kunne slappe av og ta vare på bare seg selv, og bedre for ungen å være i barnehagen akkurat da tror jeg. Hos oss har den friske levert og kommet på jobb litt senere. Er sjelden vi blir såpass syke noen av oss heldigvis, men har vært et par-tre ganger. Ikke vært noe problem for jobb. Da kan den syke sove lenger, og det kommer godt med bare å slippe å stå opp tidlig. Hadde jeg vært alene, så hadde jeg jo bare måttet enten komme meg ut eller hatt ungen hjemme. Da hadde jeg nok heller karret meg ut for å levere, for å dra hjem og slappe av skikkelig, enn å ha ungen hjemme. Anonymous poster hash: 04f6e...377
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #20 Skrevet 2. april 2014 Jeg får ta denne som anonym, for regner med at jeg får en del pepper. Jeg hadde maks uflaks som fikk omgangssyke en gang jeg var gravid og i utgangspunktet i dårlig form på grunn av graviditeten, og mannen tilfeldigvis var bortreist i flere dager. Jeg er egentlig veldig opptatt av smitte og har alltid vært nøye med 48-timers-regelen hos barna ved oppkast/diaré. Men etter å ha vært dårlig hele natta og knapt sovet, var det vanskelig å se for meg hvordan jeg skulle ta vare på det andre barnet jeg hadde. Dette var et veldig lite barn i en krevende alder, så det ville vært vanskelig å legge seg på sofaen og det var ikke akkurat bare å sette fram mat og vann, slik noen foreslår. Siden det ikke var noen å be om hjelp fra, leverte jeg altså barnet. Var nøye med spriting av hender før jeg gikk inn i barnehagen og prøvde å ta på minst mulig, men har fortsatt dårlig samvittighet for dette. Men må si det var en ganske fortvilet situasjon, som jeg ikke fant noen god løsning på. Hadde mannen vært hjemme, hadde han selvsagt levert.Anonymous poster hash: 88c7f...890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå