Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra den dagen det unnfanges en baby, når er det vanlig å begynne å merke noe? Og hva er de vanligste symptomene?

Første gang vi prøver å bli gravide og jeg har så mye jeg lurer på osv. Det er så spennende!

Anonymous poster hash: 60d33...34c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Google is your friend!

Anonymous poster hash: 98bf9...0e8

Skrevet

Jeg fikk ikke noen symptomer før i ca uke 6-7 av graviditeten, men da visste jeg jo allerede at jeg var gravid. Eneste tidlig-symptom hos meg var festeblødning, men jeg skjønte ikke før etter positiv test at det var det det var.

Skrevet

Det aller første det store flertallet merker til en graviditet er uteblitt mens. Klassiske symptomer får man som regel fra uke 5-6-7, men overraskende mange kjenner ikke noe særlig i det hele tatt.

Leser man rundt på forum kan man jo få inntrykk av at mange kjenner mye veldig tidlig. Men det skyldes nok at man kjenner ekstra på alt mulig når man prøver å få barn. Bare å spørre hvem som helst av oss langtidsprøvere, vi har vært overbevisst om at vi har vært gravide mange sykluser.

Rent teoretisk er det helt umulig å kjenne noe før egget fester seg 7-11 dager etter eggløsning, før det er man ikke gravid en gang. Noen få kan da kjenne at egget fester seg, som små murringer/stikninger. I dagene før mens kan også noen kjenne murringer og svake symptomer, men ingenting som er mulig å tolke da det for de fleste vil arte seg som normal PMS/mens murringer.

Skrevet

Jeg kjente mensmurringer fra ca 7 dpo. Det ble det eneste symptomet fram til kvalme som kom i uke 6. Så kom ømme bryst som jeg enda kjenner litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...