Nåleputa Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Hei! Jeg er støttekontakt. Jeg får betalt av kommunen alle km jeg kjører på den personen, men ikke når jeg er på tur til å hente, eller er på retur. Kan jeg skrive km for når personen ikke er i bilen min på skatten min?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Her står det litt om reisefradrag. http://www.dinepenger.no/regler/slik-kan-du-faa-reisefradrag/20355718 Anonymous poster hash: de9cb...ef5
Glitnir Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Det er jo ditt ansvar å komme deg til og fra jobb på egen bekostning, som alle andre. Men fradrag på selvangivelsen dersom du kjører nok i løpet av et år vil du jo få. 1
Nåleputa Skrevet 2. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2014 Nå er det slik at jeg jobber 100% i en annen jobb. Da kan jeg trekke 230 dager med kjøring. Og så har jeg støttekontaktjobben i tillegg. Får jeg kun fradrag for de 230 dagene alt i alt, eller er det mulig å trekke fra kjøring på støttekontakt jobben også?
Gjest Wei Wei Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Jeg syns du skal få fradrag for kjøring til den andre jobben også. Bare tell hvor mange dager du jobber som støttekontakt og hvor mange km du kjører totalt. Da deler du den totale kjøringa i den andre jobben på 230 dager for å få antall km du kjører per dag i tillegg til den vanlige kjøringen til og fra jobb nr.1.
Gjest Wei Wei Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 (endret) Eller hvis jeg ikke tar feil, så er det tre linjer i selvangivelsen der man kan oppgi avstand og antall dager, så kjema tillater deg å vise reiseutgifter til 3 arbeidssteder. Endret 2. april 2014 av Wei Wei
Nåleputa Skrevet 2. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2014 Eller hvis jeg ikke tar feil, så er det tre linjer i selvangivelsen der man kan oppgi avstand og antall dager, så kjema tillater deg å vise reiseutgifter til 3 arbeidssteder. takk så mye! litt usikker når det står kjøring til/ fra hjemmet på en annen linje.
Gjest Wei Wei Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 takk så mye! litt usikker når det står kjøring til/ fra hjemmet på en annen linje. Åja, da bruker du den første "formelen" jeg foreslo. Jeg husker jeg byttet jobb midt i året og hadde forskjellig avstand til begge. Da regnet jeg ut gjennomsnittet for begge kjøringer om avstandene ble fordelt gjevnt gjennom hele året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå