AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Hei! Jeg har i følge arb.kontrakt krav på minimum 140t arbeid i mnd. Men de to siste mnd har jeg kun blitt tildet 120-og noe timer pr mnd. Det utgjør noen lapper i forskjell. Har jeg allikevel krav på lønn for 140 timer, selv om jeg blir satt om på mindre?Anonymous poster hash: f96a0...9e4
Gjest Wei Wei Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Er du betalt per time? Fører du timeliste? Eller har du en fast månedslønn med beregnet 140 timers arbeidsmåned? Hvis det er nr. 1, så får du vel betalt for antall timer. F. eks. kjæresten min får ikke betalt for høytidsdager, fordi han ikke jobber da og dermed ikke fører inn timene. Jeg har nr. 2 og får betalt akkuratt det samme uansett om jeg får litt færre timer den ene måneden.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Per time, ja. Skriver timelister. Jeg jobber både høytidsdager og helg,så er ingen grunn til at jeg ikke skulle fått nok timer.. Men jeg burde vel ha krav på det som står i kontrakt? /TrådstarterAnonymous poster hash: f96a0...9e4
småsei Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 (endret) Du har krav på lønn for det antall timer som står i kontrakt uansett om du jobbet det antallet eller ei. Endret 2. april 2014 av småsei 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Er du betalt per time? Fører du timeliste? Eller har du en fast månedslønn med beregnet 140 timers arbeidsmåned? Hvis det er nr. 1, så får du vel betalt for antall timer. F. eks. kjæresten min får ikke betalt for høytidsdager, fordi han ikke jobber da og dermed ikke fører inn timene. Jeg har nr. 2 og får betalt akkuratt det samme uansett om jeg får litt færre timer den ene måneden. Da blir kjæresten din lurt. Anonymous poster hash: 98395...230 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Wei Wei, on 02 Apr 2014 - 08:06, said: Er du betalt per time? Fører du timeliste? Eller har du en fast månedslønn med beregnet 140 timers arbeidsmåned? Hvis det er nr. 1, så får du vel betalt for antall timer. F. eks. kjæresten min får ikke betalt for høytidsdager, fordi han ikke jobber da og dermed ikke fører inn timene. Jeg har nr. 2 og får betalt akkuratt det samme uansett om jeg får litt færre timer den ene måneden. Da blir kjæresten din lurt. Anonymous poster hash: 98395...230 Jepp, da blir kjæresten din lurt. Anonymous poster hash: 9f262...91b
Gjest Wei Wei Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Wei Wei, on 02 Apr 2014 - 08:06, said: Jepp, da blir kjæresten din lurt. Anonymous poster hash: 9f262...91b Vi vet det, men sånt er det å være fra Øst Europa og jobbe i et privat firma. Tro meg, han er ikke den eneste i Norge. Får ikke 4 uker ferie per år heller. Eller, de får 4 uker totalt, men jul, påske, 17. mai og slikt er med i de dagene, mener arbeidsgiveren. Beklager for OT.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Vi vet det, men sånt er det å være fra Øst Europa og jobbe i et privat firma. Tro meg, han er ikke den eneste i Norge. Får ikke 4 uker ferie per år heller. Eller, de får 4 uker totalt, men jul, påske, 17. mai og slikt er med i de dagene, mener arbeidsgiveren. Beklager for OT. En sak for arbeidstilsynet, mao. Jobber man i Norge skal arbeidsgiver følge AML. Anonymous poster hash: 98395...230 1
Gjest Wei Wei Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Sitat: Jobber man i Norge skal arbeidsgiver følge AML. Svar: Det er det samme som å mene: alle som jobber i Norge skal jobbe hvit. Virkeligheten er jo annerledes. Ikke en gang Fagforbundet kan ordne skikkelig i systemmet. De hjelper den ene arbeideren som klager, men resten lever etter de tidligere reglene satt av arbeidsgiver. De som ikke orker, slutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå