Gå til innhold

Influensa og trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært syk med influensa i en uke, og er såvidt på bedringens vei. Er fortsatt skikkelig snørrete og har vondt her og der i hele kroppen, men ingen feber. Allmenntilstanden er så som så. Tenkte å begynne å trene igjen idag (trener alltid på morgenen for det er da jeg har tid), men var usikker på om det var en god idé da jeg ikke vet om det vil gjøre tiden før jeg blir helt bra lenger? Orker ikke å være syk mer! Noen som vet hvor sympyomfri man bør være? Evt hvor lenge man bør føle seg frisk før man trener igjen?

Føler at musklene bare svinner hen..noe spesielt jeg kan gjøre/spise for å hindre mer av dette? Er vant med å trene styrke 3-5 ganger i uken :(

Anonymous poster hash: 8ae83...3f2

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg har en regel at så lenge jeg har vært feberfri i 24 timer og ellers føler meg i grei form tross alt, så kan jeg ta en rolig joggeøkt bare for å få kroppen i gang.

Skrevet

Du kan sikkert trene, men bør du?

Hvis du ikke har noen konkurranser som presser på og trening som må være gjennomført før disse, så kan du likegodt bare vente til du føler deg i form til å trene. Du taper ikke noe på det.

• Liker 1
Gjest Kvinneline
Skrevet

Lytt til kroppen:)

Man skal være feberfri et døgn i alle fall, men om du trener og føler deg slappere av det bør du nok vente litt til. Start rolig, ellers så kan du bare gjøre deg sykere.

Skrevet

Av hensyn til de andre på studioet bør du vente med å dra på trening til du er omtrent smittefri. Det vil si når du bare kjenner små rester av sykdommen i kroppen, og kjenner at energinivået er nesten som om du skulle vært frisk. Da blir vil du også ha liten sjanse til å gå på en smell.

Skrevet

Sånn som jeg er når jeg er syk burde jeg latt være, men det er du som kjenner din egen kropp og form best

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...