Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og min samboer har et lite problem om dagen.. Det har seg slik at vi bor i en stor leilighet som vi for tiden deler med broren hans, kjæresten til broren, enda en bror, en kompis av han og en hund.. Alle skal flytte - enten hjem, eller i egen leilighet, og da sitter vi igjen med en gigantisk leilighet i et leilighetskompleks som vi hverken kan finansiere, eller som jeg trives i. Jeg plages sterkt over at veggene er tynne som A4 papir, altså så ille at vi våkner av at naboen er oppe å kaster opp kl 0600 en søndags morgen, og det at vi har toget rett utenfor vinduet.

Problemstillingen her er at min samboer ønsker/orker ikke å gjennomgå en flytteprosess, og jeg vet ikke helt hvordan vi kan møtes på halvveien for å slå oss til ro med noe begge kan trives med? Ingen av oss tjener veldig godt slik som situasjonen er nå til dags heller, så det hadde vært prima med en mindre leilighet som koster mindre. Er det noen andre jernstang har hatt samme problem? Er virkelig desperat etter å finne en mulig løsning på dette ergelige problemet her... :(

Endret av Tuppis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere ikke kan finansiere det uansett så er det jo bare å vente til han innser det selv. En dag vil han jo merke at derei kke hsr råd til å bo der uansett

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hva med å gjøre flytteprosessen så enkel som mulig? Overlappe et par uker mellom gammel og ny leilighet, slik at dere kan flytte litt om gangen.. kanskje bruke flyttebyrå eller ha dugnad. OG... lei inn noen til å vaske ut leiligheten. Eller kanskje alle som har bodd der kan bli med og hjelpe med utvask.

For meg er trøbbelet med flytting alt arbeidet. Om jeg kan pakke ned litt, kjøre det bort til det nye stedet, plassere det og ta det i slike omganger er det mye enklere enn at alt skal flyttes på en gang. Og den store utvasken er liksom toppen av alt... grusomt! Legger glatt litt penger i dette om jeg ikke kan få hjelp til å få det fortere unna.

Endret av Lea2
AnonymBruker
Skrevet

Som en erfaren jernstang kan jeg si at typen din er koko.

Anonymous poster hash: cbff0...0de

Gjest Violetta
Skrevet

Kan dere ta inn nye leieboere?

Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg og min samboer har et lite problem om dagen.. Det har seg slik at vi bor i en stor leilighet som vi for tiden deler med broren hans, kjæresten til broren, enda en bror, en kompis av han og en hund.. Alle skal flytte - enten hjem, eller i egen leilighet, og da sitter vi igjen med en gigantisk leilighet i et leilighetskompleks som vi hverken kan finansiere, eller som jeg trives i. Jeg plages sterkt over at veggene er tynne som A4 papir, altså så ille at vi våkner av at naboen er oppe å kaster opp kl 0600 en søndags morgen, og det at vi har toget rett utenfor vinduet.

Problemstillingen her er at min samboer ønsker/orker ikke å gjennomgå en flytteprosess, og jeg vet ikke helt hvordan vi kan møtes på halvveien for å slå oss til ro med noe begge kan trives med? Ingen av oss tjener veldig godt slik som situasjonen er nå til dags heller, så det hadde vært prima med en mindre leilighet som koster mindre. Er det noen andre jernstang har hatt samme problem? Er virkelig desperat etter å finne en mulig løsning på dette ergelige problemet her... :(

Hvis dere ikke har råd til å bo der, så er jo egentlig saken klar.. Hvis dere ikke flytter eller får leieboere, så vil jo økonomien velte og så får dere det enda verre.

Jeg ville ha støttet han igjennom dette. Få opp øynene hans for at dere må gjøre noe med situasjonen. Finn ut hvorfor han synes det er kjipt med flytteprosessen for han og se hva du kan gjøre for å gjøre det lettere, dersom dere må flytte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har dere jo etter det du skriver, ikke råd til å sitte med den store leiligheten, det skjønner vel han også? Har han egentlig noe annet valg enn å flytte?

Det er tross alt bedre å bli kvitt problemet før det blakker dere totalt. Bedre da å bruke penger på å engasjere det dere kan av hjelpemannskap for å lette flytteproesssen. Det finnes jo flyttebyråer som pakker, flytter og pakker ut. Nedvasking kan dere også kjøpe hjelp til.

Anonymous poster hash: 65748...31a
  • Liker 1
Skrevet

Kanksje du kan finne potensielle leiligheter, gå på visning selv og så bli enig med han etterpå om hvilken av leilighetene? Og så kan du få familie/venner til å hjelpe dere med flytting, slik det går fortere og lettere unna?

Skrevet (endret)

Tusen takk for alle fornuftige svar :) her var det mye bra tips:)

Endret av Tuppis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...