Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...bilder og strikker sokker og lue.

Femi?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uh, ja. Jeg ser ikke for meg gutta på fitnessenteret sitte og brodere sammen. :P

Anonymous poster hash: a10cb...a23
Skrevet

Tja noen kvinner mekker bil og bygger hus. Om en mann liker å brodere ser jeg ikke hva det gjør med hans kvaliteter ellers som mann. Menn som ser ned på andre menn som broderer blir like fordomsfulle som om kvinner skulle sett ned på andre kvinner som mekket bil. De fleste kvinner har da ingenting imot om kvinner mekker bil.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen problemer med det.

Bare å google Torvald Moseid. :)

Anonymous poster hash: 3d886...855
  • Liker 2
Skrevet

Var det ikke ganske vanlig før ihvertfall at menn strikket? Bestefaren til samboeren min bygde på hus, og så gikk han inn og satte seg med strikketøyet :)

• Liker 3
Skrevet

Kunne godt tenkt meg en mann som liker å holde på med håndarbeid, strikker, syr, hekler og broderer selv, i tillegg så skrur jeg bil... Hadde vært kjekt med en mann som liker noe av det samme.

• Liker 3
Skrevet

Skal innrømme jeg kikket to ganger på han som satt på nabobordet og heklet da jeg var på kafe sist..

Men; hvorfor ikke? Hvis menn liker å strikke og brodere så må de nå bare gjøre det:)

AnonymBruker
Skrevet

Satt på tbanen en gang med en mann som strikket. Og han var virkelig alt annet enn feminin. Og hvorfor skal ikke menn kunne strikke og brodere, når kvinner mekker bil? Men kanskje man må være trygg nok på sin egen maskulinitet for å kunne gjøre det offentlig. :P

Anonymous poster hash: 6001e...441
  • Liker 4
Skrevet

Altså, saken er at jeg snakket med en fyr her om dagen som spurte meg om han kunne verve meg til et slags atelier Margrethe for å få en vervepremie.

Javel, må jeg bestille noe da? Ja,det måtte jeg, men han kunne betale det og bruke det selv osv.

-Mnjaa. Vet ikke helt. Er det medlemsskap med avbestillinger og sånt, da?

Så snakka vi om det og jeg skjønner at han broderer forskjellig stæsj. Ok.

Jeg sier etter hvert nei takk for jeg orker ikke en masse styr med abbonnering på ting og utmeldinger etter ett år og alt sånt. Plutselig er du ikke registrert som utmeldt og får regninger på forskjellig osv. så det gidder jeg ikke. Han aksepterte det helt greit.

Men etterpå, som jeg og en annen kompis står ute og røyker helt casually, så sier han andre ganske foraktelig at det var godt jeg ikke gikk med på å bli blanda inn i det homsegreiene der, for man kan ikke melde seg inni en kvinnfolk-klubb og drive å få silketråder i posten, så man virker helt skjør.

Han fortsatte med å si negative ting om den kjærringa av en kompis og at han er like langt inne i skapet som Justin Bieber.

Så da... Ja, jeg begynte å lure på om denne broderende kompisen vår faktisk er femi.

Jeg har ikke oppfatta det sånn før. Jeg oppfatta det ikke sånn når vi snakka om det heller.

Jeg reagerte ikke på at han broderte. Jeg kan fakstisk se det for meg at han er typen som sitter med sånt.

Han lager mosaikker også, av fliser som han knuser med hammer til små biter som han fester med en slags sement på bordplater og sånne ting.

Men så tenker jeg at det kanskje er noe jeg ikke har fått med meg her...

Mulig at jeg er litt tett i pappen på dette området og burde skjønne at kompisen vår er homofil?

Skrevet

Satt på tbanen en gang med en mann som strikket. Og han var virkelig alt annet enn feminin. Og hvorfor skal ikke menn kunne strikke og brodere, når kvinner mekker bil? Men kanskje man må være trygg nok på sin egen maskulinitet for å kunne gjøre det offentlig. :P

Anonymous poster hash: 6001e...441

Kjenner altså andre som har strikket sine egne sowboard-luer. Men denne fyren strikker helt andre slags ting.

Sokker og lue med mariusgenser-mønster.

Uh, ja. Jeg ser ikke for meg gutta på fitnessenteret sitte og brodere sammen. :P

Anonymous poster hash: a10cb...a23

Nei, det er nettopp det...

Gjest celine
Skrevet

Høres ut som denne andre kompisen din, er den som har et problem her, Tøytigern :)

At en mann syns det er moro å brodere, ser jeg ikke på som unormalt. Kjenner etpar sånne, og de er ikke mer femi enn de kompisene som skrur bil. Han ene startet da han sluttet å røyke (hjelper å ha noe å henge fingrene i), og han andre da han ble pensjonist.

Hvis hobbyen hadde noe med kjønn å gjøre, ville jeg som kvinne vært habil med nål og tråd. Tro meg, jeg er helt krise på det feltet! Men syns det er moro med bil da :)

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som denne andre kompisen din, er den som har et problem her, Tøytigern :)

At en mann syns det er moro å brodere, ser jeg ikke på som unormalt. Kjenner etpar sånne, og de er ikke mer femi enn de kompisene som skrur bil. Han ene startet da han sluttet å røyke (hjelper å ha noe å henge fingrene i), og han andre da han ble pensjonist.

Hvis hobbyen hadde noe med kjønn å gjøre, ville jeg som kvinne vært habil med nål og tråd. Tro meg, jeg er helt krise på det feltet! Men syns det er moro med bil da :)

Ja,nei.

Jeg har iallefall aldri oppfatta han som femi før, og jeg reagerte ikke på det med broderi-abbonnementet hans.

Det var bare at den andre kompissen vår snakka på en måte jeg er vant med at folk gjør, når de informerer deg om noe de syns du bør vite. Det han sa virket helt fornuftig. Så da tenkte jeg etter og konkluderte med at jeg kanskje burde skjønne en ting eller to jeg også...

Gjest Runforit
Skrevet

Må innrømme at det første jeg tenker er"Hmmm" Men det jo litt fordi jeg automatisk ser på strikking og brodering som en damegreie. Var liksom bestemor i gyngestolen som strikket sokker og gensere til meg da jeg var liten. Det bildet er det første som dukker opp.

Men jeg blir imponert over alle som KAN strikke, menn som damer. Jeg funket best i sløydtimene :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så et program om noen gutter som heklet snowboard/vinterluer og de var alt annet enn femi. Det så faktisk ut som de hadde det ganske festlig og jeg tror også de nok var litt populære blant jentene.

Anonymous poster hash: 9d27a...b4c

Gjest Hyssingen
Skrevet

Jeg har en kompis som strikker. Han har ADHD og det hjelper ham til å ikke gå helt banan når han skal sitte i ro.

Han er ikke femi.

Så jeg syns ikke det er femi. Kjekt med menn som er flink med fingerarbeid :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

...bilder og strikker sokker og lue.

Femi?

Ikke femi, men muligens veldig hipster

Anonymous poster hash: 4255d...4f0

AnonymBruker
Skrevet

Nei takk, jeg får veldig hipster-vibber av det. Satt ved siden av en som satt og heklet på en flytur. Liksom SÅ kul og spesiell.

Anonymous poster hash: 6e47c...fdb
AnonymBruker
Skrevet

Nei takk, jeg får veldig hipster-vibber av det. Satt ved siden av en som satt og heklet på en flytur. Liksom SÅ kul og spesiell.

Anonymous poster hash: 6e47c...fdb

Enig. Men da er det hipster faktene og ikke heklingen som er problemet? Hater hipstere så mye at jeg har lyst til å teppebombe Grunerløkka.

• Liker 2
Gjest Jørild
Skrevet

Jeg synes det er dritkult. Det beste jeg viste når jeg var liten var å få min supermatcho bestefar til å lære meg å strikke.

• Liker 4
Gjest Pluty
Skrevet

Kjenner en mann som broderer de nydeligste bilder osv. Finnes ikke noe femi over ham i alle fall. Vanlig familiefar med kone og barn. Kan ikke se at menn er femi fordi de vil sy eller strikke, like lite som kvinner er maskuline fordi de vil mekke biler. Skjønner liksom ikke helt greia, synes alle kan få lov til å drive med det de vil bare de ikke plager andre med det. :)

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...