Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg nettopp flyttet til et nytt sted, hvor jeg skal bli i ganske mange år. Jeg har spart opp penger det siste året for å klare meg uten jobb og jobber for tiden kun med privatisteksamener på egen hånd. Skole begynner til høsten.

Da blir det ikke til at jeg har så mange steder jeg "må" dra om dagene. Jeg har hunder som drar meg ut på tur, men ellers har jeg ikke så mye utenom huset å gjøre.

For meg så går det i grunn ganske greit. Jeg har alltid vært glad i å være mye for meg selv og føler ikke noe savn enda. Jeg kunne sikkert fint klart meg frem til høsten uten å snakke med andre mennesker (hehe, høres jeg ut som en raring nå, kanskje?), men det kan jo hende jeg føler litt behov for å bli kjent med noen etterhvert.

Så jeg lurer. Er det noen av dere som har noen historier å fortelle om hvordan dere ble kjent med noen venner på nye og uventete måter? Så kan jeg i alle fall se for meg at jeg kanskje blir kjent med noen en dag, selv om jeg forbereder meg på mye alenetid i det kommende halvåret.

Anonymous poster hash: 43071...63b
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

kg?

Jeg fant en av mine nye venner her inne. Det var i fjor vinter faktisk.

Endret av Gjest
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har et par fine historier der ja.

Anonymous poster hash: e2797...1d2

Skrevet

KG. Bare å se på signaturen min for vi "møttes" her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Venner kan man i prinsippet treffe overalt. Jeg er ikke veldig utadvendt av meg, men har likevel blitt kjent med folk på bussholdeplasser, korøvelse, tur med hunden, kurs, kino alene. Det er bare å være åpen og hyggelig. Det å ha hund hjelper jo veldig!

Anonymous poster hash: 4a22f...7ce
Skrevet

Følger.

Vil ikke en vanlig person syntes jeg er rar om jeg starter en samtale med en fremmed ute av det blå?

Skrevet

Hvis du har hunder, så er det ofte egne plasser som er for å slippe løs hundene sine. Sjekk opp om det er et sånt sted der du bor, man kommer jo lett inn i naturlige samtaler med andre folk som også har hund :-)

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men hvordan tar man det videre fra "en hyggelig samtale" til å faktisk finne på noe med noen og bli venner?
Det er en jente på min alder som har begynt å jobbe samme sted som meg. Vi har jobbet sammen to ganger og møttes på møter. Vi snakker veldig godt sammen og hun virker veldig hyggelig. Vi jobber til vanlig ikke samme vakter, så jeg synes det er vanskelig å skulle "ta det til neste nivå". Som en venn altså, jeg er også jente :)

AnonymBruker
Skrevet

"Hei! Kan du forklare meg veien til nærmeste butikk?" ble jeg en gang spurt. Jeg begynte å forklare, men så skulle jeg til butikken selv. Så jeg sa at han bare kunne gå med meg dit.

Så begynte vi å prate da, holdt kontakten og ble venner :)

Eneste gang noe sånt har skjedd. Vanligvis forklarer jeg så godt jeg kan hvor noe er, og thats it..

Anonymous poster hash: d2858...c5c
Skrevet

"Hei! Kan du forklare meg veien til nærmeste butikk?" ble jeg en gang spurt. Jeg begynte å forklare, men så skulle jeg til butikken selv. Så jeg sa at han bare kunne gå med meg dit.

Eneste gang noe sånt har skjedd. Vanligvis forklarer jeg så godt jeg kan hvor noe er, og thats it..

Men hvordan holdt dere kontakten?

Synes det ville være litt rart å ende en slik samtale med "kan jeg få nummeret ditt så vi kan holde kontakten" eller noe slikt :-/

Skrevet

hehe, nesten sånn møtte naboene til foreldrene mine hverandre også. De satt sammen på toget til Bergen og så hadde hun glemt matpakken sin og han spurte om hun ville ha en skive. And the rest is history :rodmer: s

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen.

Ser at det ikke nødvendigvis skal så mye til. Morsomt å høre at noen har blitt venner bare ved å vise vei til butikken f. eks. Tror nok bud én for meg blir å bare dra meg mer ut, gå nye steder med hundene, osv. Blir jo ikke kjent med noen med å bare gå den faste skogsløypa mi. Det er jo som dere sier enklere å komme i snakk med mennesker når man har hund.

Anonymous poster hash: 0d61c...d5c
Skrevet

Min strategi for nye venner er å dra ut på byen med en venninne. Ikke sjekke gutter, men "sjekke" jentevenner ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...