Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på jobbintervju snart, og driver derfor å spekulerer i hva jeg bør ha på meg. Derfor lurer jeg på hva dere har på dere på jobbintervju?

Skriv gjerne detaljert. Har dere f eks dressjakke selv om det er 0 grader ute? Hvilke sko har dere på dere? Har dere med veske? Hvor stor? etc.. Skriv gjerne hvilken stilling det er også. Regner med kleskoden er litt mer laidback i en barnehage enn i en bank for eksempel.

Anonymous poster hash: 912d0...c18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke folk å bestemme noen ting selv lenger? Må spørre på et forum hva man skal ha på seg, liksom?

Anonymous poster hash: 30d54...4e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke folk å bestemme noen ting selv lenger? Må spørre på et forum hva man skal ha på seg, liksom?

Anonymous poster hash: 30d54...4e4

Selvfølgelig klarer jeg å bestemme det selv. Men hva er så galt med å få tips da? Er det ikke sånt man har forum til? Det er drømmejobben, og da vil jeg fremstå best mulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

fant et fantastisk antrekk på denne siden.

en mulig inspirasjon :biggrin:

::::> http://adf.ly/iJVLw

Anonymous poster hash: 7e46b...00d
Skrevet

Du må selvfølgelig si hvilken stilling det er snakk om. Som du selv sier varierer kleskoden enormt fra stilling til stilling.

• Liker 3
Skrevet

Følger.

Er det teit om jeg tar på meg dressjakka til et intervju på en kontorjobb?

Skrevet

Butikkjobb, deltid, varm junidag: Shorts (lys Denim, litt over kne med dog noen slitte områder) en litt løs, men fin singlett (hvit) og en blazer (pudderrosa) og sorte converse med medium veske.

Nå skal det sies at dette høres heeelt forjævlig ut, men truth to be told; det så faktisk ganske bra ut, og sjefen elsket antrekket. Fikk jobben.

Skrevet

jeg har vært på jobbintervju bare to ganger og hadde på meg gummistøvler og var våt i håret begge gangene. det regnet så da ble det sånn :) den ene stillingen var i helsesektoren, mens den andre var hos IKEA. fikk jobb begge steder!

Skrevet

Jeg ville kledd meg slik de som jobber der går kledd, eller kanskje et lite hakk penere for å vise at du ser seriøst på intervjuet....

Skrevet

Jeg tenker at det ikke trenger å se for "stramt" ut, men heller ikke for "slaskete".

Det er forskjell på svart, innsvinget dressjakke, svart bukse, kjedelig topp, stram knute i håret VS dette:

http://www.klikk.no/mote/detnye/shopping/article796143.ece

Sjekk bilde 8. Dressjakke.

Klær kan piffes litt opp hvis du velger klær med lommer, glidelås, litt skinndetaljer osv. Jeg ville i alle fall selv følt meg bedre i slike litt mer hverdagslige, men pene klær, enn typiske kontor-klær.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kledd meg slik de som jobber der går kledd, eller kanskje et lite hakk penere for å vise at du ser seriøst på intervjuet....

jeg skal på jobbinterview hos sparkjøp.. de bruker sparkjøp-uniformer der... hvordan får jeg tak i en sparkjøp-uniform til å bruke på interviewdagen?

Anonymous poster hash: 3417b...a0e

• Liker 4
Skrevet

Ville kledd meg slik jeg går til vanlig. Men ville selvfølgelig passet på at jeg ikke viste for mye hud (noe jeg egentlig ikke gjør. men er jo lett for å ta på seg en topp lett sklir ned på en sommerdag...). Ville sminket meg nøytralt. Jeg må nok bruke uniform der hvor jeg skal jobbe i fremtiden, så da går jeg ikke kledd "som meg selv" på jobb der.

Skrevet

Ikke still opp i sparkjøpuniform ihvertfall, da. :fnise: Til en slik jobb ville jeg godt for tilnærmet vanlige hverdagsklær, men helt og rent. Pen, naturlig sminke, velstelte negler. Ikke noe "over the top".

Skrevet

Jeg søker kontorjobb. Men ville følt at intervjueren vil tro jeg prøver for hardt om jeg stiller opp i dressjakke. Klisje-aktig. Derimot om jeg får jobben kommer jeg til å bruke dressjakka ofte..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søker kontorjobb. Men ville følt at intervjueren vil tro jeg prøver for hardt om jeg stiller opp i dressjakke. Klisje-aktig. Derimot om jeg får jobben kommer jeg til å bruke dressjakka ofte..

Intervjuen vil jo at du skal prøve alt du kan! Helst vil de at du skal ha drømt om jobben siden du ble født. Gjør ingenting å vise at du virkelig vil ha jobben ved å kle deg ekstra pent. Heller overdressed enn motsatt.

Anonymous poster hash: ca9f1...297

Skrevet

Jeg kler meg casual pent, det vil vel ofte si en fin v-halsgenser og mørke jeans. Jeg er ikke typen som overdresser til vanlig, og det er viktig for meg å komme i noe jeg føler meg vel i. Har jeg på noe som føles unaturlig for meg så vil det nok dessverre vises i min framtoning og kroppsspråk.

Har fått alle jobbene jeg har vært på intervju på (som egentlig vil si 5). Jeg tror imidlertid at det er det jeg sier, og den jeg er, som skal ha største æren for dette.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Glemte å skrive hvor jeg skal på intervju. Det er i en bank, så jeg antar kleskoden er ganske formell. Jeg har egentlig to alternativer som er veldig like:

1. Svart tettsittende bukse i et pent, litt "skinnende" stoff, en hvit bluse med metallperler (vet ikke helt hva det kalles) i halsen så det ser ut som et smykke (veldig fin, men gjennomsiktig, så må ha en hvit topp under), svart dressjakke, og støvletter.

2. Det samme som 1, bare med en marineblå bukse i et ikke-skinnende stoff, og med en marineblå dressjakke med veldig smale hvite striper på.

Skal ha naturlig sminke.

Synes antrekket på bildet i innlegg nr 4 var veldig fint. Det er noe ala den looken jeg går for, bare med bukse istedenfor skjørt, og med andre farger.

Skrevet

Det spørs vel litt hvor man vil jobbe, f.eks om det er på en gård eller i på et kontor i et stort firma. Ser ganske dumt ut å komme med joggesko dersom man vil ha en kontorjobb, men ser jo minst like dumt ut med dressjakke og pumps om man vil jobbe med kuer :P

Selv har jeg bare søkt jobber innenfor helse og uten noe særlig utdanning. Har da hatt på meg en fin strikkegenser (f.eks en stram sånn: link), mørk jeans, smykke og støvletter (det har vært på vinterstid).

Skrevet

jeg skal på jobbinterview hos sparkjøp.. de bruker sparkjøp-uniformer der... hvordan får jeg tak i en sparkjøp-uniform til å bruke på interviewdagen? Anonymous poster hash: 3417b...a0e

Men kjære! Du skjønte jo hva jeg mente.... Kle deg i helt vanlige klær i forhold til de arbeidsoppgavene du skal utføre. Hvis det er butikkjobb så ville jeg hatt jeans og enkel genser...

AnonymBruker
Skrevet

På sist jobbintervju hadde jeg på meg mørk blå skinny jeans, en svart bluse, sjal i duse farger, kåpe og svarte støvletter:)

Anonymous poster hash: 42d2b...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...