Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er samboere, hvordan er det egentlig? Hvis dere plutselig skiller lag vil det da fortsatt være en selvfølge at du tar med deg det som er ditt når du evt flytter, deler ikke samboere alt da? Hva skjer hvis du eier sofaen og han kaster sin gamle, dere bruker din sofa. Men når dere plutselig går fra hverandre har du vel rett til å ta med deg sofaen din? Den du betalte for og kjøpte før dere ble sammen. Er det noen her som har skrivd kontrakt da de ble samboer om hva som tilhører hvem så fortell gjerne om det? Lønner det seg? :)

Anonymous poster hash: 6a310...e8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere som er samboere, hvordan er det egentlig? Hvis dere plutselig skiller lag vil det da fortsatt være en selvfølge at du tar med deg det som er ditt når du evt flytter, deler ikke samboere alt da? Hva skjer hvis du eier sofaen og han kaster sin gamle, dere bruker din sofa. Men når dere plutselig går fra hverandre har du vel rett til å ta med deg sofaen din? Den du betalte for og kjøpte før dere ble sammen. Er det noen her som har skrivd kontrakt da de ble samboer om hva som tilhører hvem så fortell gjerne om det? Lønner det seg? :)

Jeg har flere samboerforhold bal meg, skrev ikke kontrakt og det har gått bra. Jeg tok med meg de tingene som var mine, det vi hadde kjøpt i felleskap ble vennskapelig delt type: "hvis jeg kan få den så kan du få den".

Det skal sies at det er smart å skrive en kontrakt, for det er slett ikke alle som får muligheten til å fordele eiendeler slik jeg gjorde.

Hvis han kaster sin sofa, så eier du fortsatt din. Men slike detaljer kan bli komplisert ved brudd fordi den andre parten kanskje hater deg der og da og vil lage kvalm eller mener at han har rett på møbelet. Skriv kontakt:) Du finner gratis maler på nettet hvis du googler på det.

Anonymous poster hash: 2d9e9...77a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samboerskap er oppskrytt og misbrukt. Enten er du gift fordi du vet han/hun er helt rett, ellers så er du kjæresten til noen. Mellomting er bare for folk som ikke har møtt den rette enda.

Anonymous poster hash: 3826f...d97

• Liker 2
Skrevet

Samboerskap er oppskrytt og misbrukt. Enten er du gift fordi du vet han/hun er helt rett, ellers så er du kjæresten til noen. Mellomting er bare for folk som ikke har møtt den rette enda.

Det der var bare helt latterlig sagt.

Vi delte alt vennskapelig og ble enige, men kontrakt kan absolutt være lurt!

• Liker 6
Skrevet

Hva med oss som ikke har et behov for giftemål? Skal ikke vi få bo ilag med personen vi elsker?

• Liker 5
Skrevet

Oida, noen som krevde en fing på fingeren av mannen sin her? I dagens samfunn med utroskap overalt mener jeg at giftemål er oppskrytt.

Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
Skrevet

Øøhh.. det var heller fjernt vel??

Samboer på 6året nå, ingen av oss som har noen drøm om og gifte oss.

I 2014 er dette ganske vanlig, i motsettning til 1958 kanskje :P

• Liker 1
Skrevet

Ehm..

Vi står med hus sammen, 2 hunder, og alt av møbler og ting sammen....vi har ingen kontrakt, så jeg håper virkelig vi forblir sammen :) Tror det altså :)

Eneste som er helt avklart er hundene, blir det noen gang slutt mellom oss, så skal jeg ha hundene, jeg står som eier. Dette ble avklart før vi kjøpte dem.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ikke samboer mer men gift, men i de 6 årene vi var samboere hadde vi minimalt med sånne avtaler. Kattene og LPene hadde en "eier" men resten sa vi aldri noe om (ingen ekteskapskontrakt heller forøvrig). Hadde en samboer tidligere og da vi slo opp gadd jeg ikke å gå gjennom leiligheten og plukke med meg tingene mine engang, er enkelte ting jeg savner innimellom men ingen store tap. Ville bare vekk derfra. Anonymous poster hash: 1447e...ec7

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på dette selv etter ett samlivsbrudd..Nå har han alle tingene siden han leier leilighet mens jeg bor hos mine foreldre. Om jeg skal etablere meg igjen så må jo tingene deles, men jeg tenker litt sånn nå i ettertid at jeg vil jo heller ha nye ting som ikke minner meg om det gamle livet mitt..

Anonymous poster hash: 5aadd...896
AnonymBruker
Skrevet

+1000 000

Anonymous poster hash: 93ccb...495

Skrevet

Da jeg brøt ut av mitt tidligere forhold delte vi det rimelig vennskapelig. Jeg tok det som var mitt, han det som var hans. Det vi hadde fått av min familie ble mitt, det vi hadde fått av hans familie ble hans og det vi hadde kjøpt sammen delte vi vennskapelig :)

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

:ler:
Skrevet

Vi har skrevet kontrakt og dersom det skulle bli slutt så tror jeg ikke at det var være noe problem å dele det vi har kjøpt sammen og ta med det som er mitt.

Skrevet

Vi driver å skriver kontrakt, men har ikke skrevet noe om hva som er hvems. Bilen jeg bruker feks står på han, og da blir den jo selvsagt hans med mindre jeg får kjøpt den (da han egentlig ikke har bruk for den). Sofaen, møbler osv har han kjøpt eller vi har kjøpt sammen, men er ingen gigantisk verdi på noe så spiller egentlig ingen rolle for noen av oss vil jeg tro. Føler det blir litt absurd å planlegge hvem som skal ha hva med mindre det har stor verdi i penger eller stor affeksjonsverdi for en av oss, planlegger jo liksom at det skal bli slutt en gang da. Tror nok ikke det er møblene jeg tenker på om vi finner ut at vi ikke passer sammen;)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Siden han lever mye på veien og tjener godt mens jeg tjener veldig lite, så har vi en avtale om at om vi går fra hverandre så beholder jeg alt, mens han kun tar med seg sine personlige eiendeler.

Om han ikke bor sammen med meg lengre så kommer han ikke til å slå seg til ro andre steder (han er en sånn person), så han syns at en slik avtale var mest fair.

Skrevet

Skriv kontrakt. Det er det eneste vettuge å gjøre hvis man skal være samboere.

Gjest chisandra
Skrevet

Det er en uting at vi lar folk få kuppe seriøse tråder med useriøse innspill. :bond:

Ts, jeg synes det kommer an på hvor lenge man har bodd sammen. Er det kort tid, er sofaen din. Etter mange år er den deres.

Gjest Evans
Skrevet

Det er herlig å ha samboer :rodmer:

Vi eier bare småting sammen. Om vi skulle finne på å skille lag (satser på at det ikke skjer) så regner jeg med at vi kan få til en løsning på disse småtingene. Ellers er ikke disse viktige for meg, så om hun skulle ønske å beholde de så får hun gjerne gjøre det.

Hadde vi eid større ting av verdi sammen ville jeg skrevet kontrakt. Men så lenge det ikke er tilfellet ser jeg ikke poenget med en kontrakt. Ei testament i forhold til arv, da ingen av oss syns det ville vært riktig å arve den andre enda.

Den dagen vi kjøper noe sammen av verdi kommer vi til å skrive kontrakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...