moma01021 Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Jeg trener ganske tung styrketrening hver dag, kombinert med bittelitt løping. Vil si at jeg er i meget god form om dagen. Spiser veldig sunt og oppnår fort resultater, så det betyr jo at jeg hvertfall gjør noe riktig! Likevel sliter jeg med oppblåst mage. Noen ganger er den så oppblåst at det virkelig gjør vondt, og føler konstant at jeg må "lette på trykket", noe som ikke går. Har ikke mye luft i magen i den forstand at jeg promper mye osv, kun oppblåst. Noen som vet hva dette kan komme av? Kostholdet mitt består som regel av dette: Brokkoli flere ganger i uka En banan hver dag som regel cottage Cheese hver dag (med sukrin, kanel og bananbiter-anbefales på det stekeste! Nam...) Går også mye i tunfisk og kylling Egg Kesam 1-2 proteinshaker per dag Havregrøt til frokost hver dag (ikle vanlig Havregrøt, men lavkalori 120kcal tror jeg) Kanskje 1-2 skiver med lavkarbobrød i uka, spiser det sjeldent Drikker ofte farris og fun light i helgene Har også begynt å drikke mer vann for å se om det hjelper, uten resultater Ja, dette var en rask oppsummering av typiske matvarer som jeg spiser relativt ofte, opp til hver dag. Spiser ikke pasta, ris, poteter, hvetemel og heller ikke godteri/sjokolade/søtsaker. Med unntak av noen få ruter melkesjokolade på lørdager Noen som vet om noen av disse matvarene kan forårsake oppblåst mage? Kan det være noe jeg ikke tåler? Har spist mye av de samme matvarene veldig lenge, men oppblåst mage har aldri vært er problem før nå.. Eneste forskjellen er vel at jeg trener mer og er enda mer bevisst på kostholdet. Noen tips/råd å komme med? Noen som vet om noe som hjelper mot oppblåst mage generelt eller som har slitt med det samme problemet? Setter stor pris på svar
Gjest Runforit Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Brokkoli, sukrin og farris/ funlight. Kutt dem helt ut(i tillegg til sukkerfri tyggis) og se hva som skjer etter 2 dager. Tror du vil merke stor forskjell. Er ikke sikkert du reagerer på alle, men vet de gruppene ofte fører til oppblåst mage. Introdusere heller en ting inn igjen om gangen, da merker du fort hvem som er synderen. 1
Virilja Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Jeg får det sånn av løk Merker det faktisk mye bedre når jeg spiser sunt og ikke så mye 'rart'. Er som om kontrasten er større for magen el.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå