Gå til innhold

Vekter og vondt i ledd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Tenkte jeg skulle høre her. Jeg sliter en del med leddene, spesielt fingre og tær. Trener bl.a. en del øvelser hjemme og prøver litt med vekter, men klarer ikke så mye før jeg får vondt (i fingrene altså). Nå bruker jeg mannens justerbare jernvekter (?) men vurderer å kjøpe egne i gummi el. Disse er vel litt tykkere og kanskje litt mer behagelige for fingrene å bruke? Noen som har noen erfaringer med dette? Evt. andre råd?

Anonymous poster hash: e8abf...8c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen form for leddgikt eller lignende plager? Da ville jeg hørt med fysioterapaut for å få tilrettelagt trening ;)

Sliter selv med slitasje i ledd(kne og hofte) og feilstilling(ankel) og hypermobile ledd(knær).

Var selv veeldig skeptisk til trening, men treneren sa at det var det beste jeg gjorde for kroppen. Min store frykt benpress er blitt min beste venn, til tross for skrøpelige bein :fnise:

Vi kjøpte ett sett manualer på jula, de starter på 0,5 eller 1 kg og går opp til 6 eller 8 kg hvis jeg husker rett, er gode å holde i å koster ikke flesk. Veldig greie og begynne med.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg vet ikke, jeg er under utredning, men virker ikke som om noe slår ut på prøver enda, så enten må vi vel vente og se fremover eller så får jeg vel en diagnose med noe som ikke vises på prøver. Spesielt fingre og tær og også håndledd verker som besatt hvis jeg ikke er forsiktig. Men jeg vil så gjerne trene! :)

Fant noen på Biltema som jeg tenkte jeg skulle prøve. Men skal sjekke Jula også! :)

Ts

Anonymous poster hash: e8abf...8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...