Gjest Linneeeea Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Ja, har ei venninne som er utrolig dårlig på å ta initiativ. Hun er litt innadvendt, og har ikke en veldig stor sosial sirkel der vi bor (er studenter begge to). Hun har få egne prosjekter og ingen hobby. Hun er rett og slett litt kjedelig! Jeg er en person som liker å være med mange forskjellige, og er fornøyd med min sosiale sirkel, og har ofte prøvd å inkludere henne, ta henne med på vors osv. Men jeg har merket at hun ofte blir litt "klein", hun virker veldig usikker når det er nye personer rundt henne, som hun ikke kjenner. Det er slitsomt for meg, for føler at jeg må inkludere henne HELE tiden, i samtaler etc. Hun gir veldig lite av seg selv, og sier alltid det folk vil høre. Føler også at hun har begynt å herme litt etter meg, og har blitt litt avhengig av meg. Derfor har jeg sluttet å kontakte henne, og prøver å være mindre med henne. Vil jo ikke såre henne, men har merket at jeg blir irritert av den minste ting; for eksempel kan hun sende melding for å høre om jeg er på skolen, og hvis jeg svarer nei, så kommer ikke hun heller liksom. Hva kan jeg gjøre? Føler meg litt slem som har tatt avstand fra henne, og vet at hun er lei seg for det, men hun er utrolig konfliktsky så kommer aldri til å ta det opp med meg. Skal jeg snakke med henne og forklare hvorfor jeg har tatt avstand fra henne, eller bare la det gå?
Pippi92 Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Dette høres litt om som min situasjon, og grunnen til at jeg kan virke kjedelig og usikker skyldes rett delvis at jeg er introvert, som vil si at jeg trives best med få mennesker rundt meg og gjerne bare i eget selskap. Jeg er også ganske usikker på meg selv og er redd for å ikke ha noe å prate om eller at andre skal dømme meg. Hvis du er glad i veninna di synes jeg ikke du skal gi henne opp. Fortsett å prøve å inkludere henne, det tror jeg nok hun setter pris på. Og viktigst av alt, snakk med henne og spør henne om hun synes det er vanskelig å være sosial. Hun synes kanskje det er ekkelt å snakke om problemene sine, men kanskje du kan hjelpe henne 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Det er vel ikke nødvendig å gjøre henne enda mere lei seg? 5
Gjest Linneeeea Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 (endret) Dette høres litt om som min situasjon, og grunnen til at jeg kan virke kjedelig og usikker skyldes rett delvis at jeg er introvert, som vil si at jeg trives best med få mennesker rundt meg og gjerne bare i eget selskap. Jeg er også ganske usikker på meg selv og er redd for å ikke ha noe å prate om eller at andre skal dømme meg. Hvis du er glad i veninna di synes jeg ikke du skal gi henne opp. Fortsett å prøve å inkludere henne, det tror jeg nok hun setter pris på. Og viktigst av alt, snakk med henne og spør henne om hun synes det er vanskelig å være sosial. Hun synes kanskje det er ekkelt å snakke om problemene sine, men kanskje du kan hjelpe henne Jeg er jo selvfølgelig glad i henne! Men er lei av å dra hele lasset, og føler vel egentlig at man som voksen bør ta ansvar for sitt eget liv, og ikke bare flyte på andre på en måte. Høres kanskje litt strengt ut, men trives best med mennesker som er selvgående, og som inkluderer seg selv. Men har forståelse for at det kan være vanskelig for henne, og siden hun er introvert og jeg ikke er det, er kanskje forskjellen såpass stor at vi ikke passer som venner uansett? TS Endret 1. april 2014 av Linneeeea
Gjest Linneeeea Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 (endret) Det er vel ikke nødvendig å gjøre henne enda mere lei seg? Men hva blir hun mest lei seg av da, at jeg forteller henne hvorfor jeg har tatt avstand, eller at jeg slutter å være med henne? TS Endret 1. april 2014 av Linneeeea
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Kan du ikke heller snakke med henne om det da? Si fra at du ønsker hun tok litt mer initiativ og spørre om hun ikke liker å komme på vors med mange ukjente?Anonymous poster hash: 7e255...f5b
Gjest Linneeeea Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Kan du ikke heller snakke med henne om det da? Si fra at du ønsker hun tok litt mer initiativ og spørre om hun ikke liker å komme på vors med mange ukjente?Anonymous poster hash: 7e255...f5b Jeg har hintet til henne tidligere, om at hun kan bestemme hva vi skal gjøre neste gang, og at hun bare må sende melding om hun vil møtes osv. Det gjelder ikke bare vors, det gjelder kaffe med venner, om vi skal på ski, kino, kollokvie.. Hun vil alltid at det bare skal være meg og henne, eller oss og ei venninne til som hun kjenner godt. TS
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 Jeg er jo selvfølgelig glad i henne! Men er lei av å dra hele lasset, og føler vel egentlig at man som voksen bør ta ansvar for sitt eget liv, og ikke bare flyte på andre på en måte. Høres kanskje litt strengt ut, men trives best med mennesker som er selvgående, og som inkluderer seg selv. Men har forståelse for at det kan være vanskelig for henne, og siden hun er introvert og jeg ikke er det, er kanskje forskjellen såpass stor at vi ikke passer som venner uansett? TS Hvis ikke venninnen din er interessert, kanskje du bare skal ha det gøy med dine andre venner og heller finne på noe med henne når hun selv tar initiativ? Jeg er selv introvert, og blir litt stresset når min venninne prøver å inkludere meg i alt mulig. Missforstå meg rett, synes det er veldig flott at hun prøver, men det er ikke noe jeg selv har lyst til. Hun har begynt å gå med andre venner, og når jeg føler for å være sosial selv så spør jeg henne. Av og til passer det, av og til ikke. Det funker hvertfall for vår del Dette er jo selvfølgelig bare et tips hvis du fortsatt ønsker å ha henne som venninne. Hvis ikke kan du jo gradvis kutte henne ut, hvis du uansett er den eneste som tar initiativ til å finne på noe Anonymous poster hash: 2e4dc...773
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 På hvilken måte er hun klein når hun treffer nye mennesker? Anonymous poster hash: 2e232...2cc 1
Gjest Linneeeea Skrevet 1. april 2014 #10 Skrevet 1. april 2014 (endret) Hvis ikke venninnen din er interessert, kanskje du bare skal ha det gøy med dine andre venner og heller finne på noe med henne når hun selv tar initiativ? Jeg er selv introvert, og blir litt stresset når min venninne prøver å inkludere meg i alt mulig. Missforstå meg rett, synes det er veldig flott at hun prøver, men det er ikke noe jeg selv har lyst til. Hun har begynt å gå med andre venner, og når jeg føler for å være sosial selv så spør jeg henne. Av og til passer det, av og til ikke. Det funker hvertfall for vår del Dette er jo selvfølgelig bare et tips hvis du fortsatt ønsker å ha henne som venninne. Hvis ikke kan du jo gradvis kutte henne ut, hvis du uansett er den eneste som tar initiativ til å finne på noe Anonymous poster hash: 2e4dc...773 Takk for tipset, har ikke sett det på den måten før:) Kanskje hun faktisk er fornøyd med det! Det hadde jo vært supert:) TS Endret 1. april 2014 av Linneeeea
Gjest Linneeeea Skrevet 1. april 2014 #11 Skrevet 1. april 2014 På hvilken måte er hun klein når hun treffer nye mennesker? Anonymous poster hash: 2e232...2cc Vi bor i Oslo, og har ofte vært på et fast utested. Jeg pleier å ta med venner dit, og det skjer stadig at vi treffer bekjente som slår seg ned og tar en øl med oss. Hun blir veldig stille og bare sitter der og følger med, sier nesten ingenting.. Når vi da møter de samme personene igjen, personer hun f eks bare har møtt en gang gjennom meg, på det samme utestedet, sier hun ikke hei en gang. Ingen smil, ingenting. Blir bare litt flau på hennes vegne på en måte.. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå