Gå til innhold

Vil du hjelpe meg med treningsprogram?

Anbefalte innlegg

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Jeg har akkurat meldt meg inn på treningsstudio, å bor knappe 500 m unna så har ikle lenger en unskyldning for ikke å trene. Jeg har null kondis, har ikke lov til å jogge på grunn av risikoen for overbelastning.

Jeg har fått sansen for romaskinen, men det er vel ikke nok? Jeg bruker ca 15 min på 1500 meter å da har jeg ikke mer å gi der. Jeg har løftet litt velter før og veit hvordan jeg skal løfte riktig (har fått instruksjon av trener).

Såååh vil du sette opp et program for meg? Jeg tenkte 3-4 dager i uken i starten?

Jeg er 164 cm høy og veier 88 kg. Jeg vil først prøve å komme meg ned i 80 kg og så sette meg et nytt mål. Skal jeg ha en belønning til meg selv? Evt hva?

Alle råd tar jeg imot :)

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Gah, skriver med telefon så er noen feil her ser jeg. Har løftet vekter(!!) :P

Gjest Runforit
Skrevet

Romaskin er rå på å brenne kalorier! Absolutt like bra som jogging i tillegg til at du får flotte armer, mage og bein av det så ro for harde livet så ofte du kan :)

Eller så er kostholdet alfa omega for at du skal oppnå resultater. Uten at kostholdet sitter så vil ikke resultatene komme. Hvordan spiser du i dag? Hvordan ser en typisk dag ut?

Anbefaler deg også å ta før bilder og ta målene dine hver mnd. Det er cm så viser om du gjør ting rett :)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Takk runforit!

Da fortsetter jeg med romaskin! Liker den veldig godt ^^

Sjeldent jeg spiser frokost da jeg drar hjemmefra ca kl 6 om morran for å dra på jobb. Men en lunsj blir noe jeg bare mekker sammen, og frukt. Middag i dag var Laksefilet med potet, vårløk, champignon og lettrømme.

Har sluttet med røyk da! :P

Jeg spiser også kveldsmat. Hender seg det blir mellommåltid av noe slag om jeg har behov for det :) men er klar over at jeg må bli flinkere til å drikke vann.

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Takk runforit!

Da fortsetter jeg med romaskin! Liker den veldig godt ^^

Sjeldent jeg spiser frokost da jeg drar hjemmefra ca kl 6 om morran for å dra på jobb. Men en lunsj blir noe jeg bare mekker sammen, og frukt. Middag i dag var Laksefilet med potet, vårløk, champignon og lettrømme.

Har sluttet med røyk da! :P

Jeg spiser også kveldsmat. Hender seg det blir mellommåltid av noe slag om jeg har behov for det :) men er klar over at jeg må bli flinkere til å drikke vann.

Frokost er ikke et must så lenge du totalt sett får i deg nok kalorier gjennom dagen. Det er viktig at underskuddet ikke blir for stort for da vil du bare møte veggen og kræsje.

Med din høyde så burde 15-1600 kcal passe greit de dagene du ikke trener og 18-2000 kcal de dagene du trener for en rolig nedgang. Da vil du få i deg nok så du tærer på fettet og ikke musklene og du vil kunne ligge der når du har oppnådd idealvekt og mål uten å måtte gjøre store endringer på kcal inntaket :)

Få i deg en god balanse mellom proteiner, fett og karbohydrater og sats på hjemmelaget mat :)

Tror dette blir bra jeg :)

Endret av Runforit
Skrevet

Romaskin er supert det! Du kan jo ha som mål å øke distansen litt hver uke, eller slå tiden din på 1500 m. Jeg blir alltid motivert av å små mål underveis!

Når det gjelder styrketrening, begynte jeg med fitnessbloggen sitt nybegynnerprogram: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/. Jeg syns det fungerte fint i begynnelsen. Hvis du har teknikken på plass vil jeg heller anbefale baseøvelser! Mitt treningsprogram består av knebøy, markløft, benkpress, sittende roing i kabelmaskin, pullups (med hjelp foreløpig), dips (også med hjelp) og noen ganger diverse mageøvelser. Anbefaler deg å prøve litt forskjellig og se hva du trives best med. Eventuelt kan du få hjelp av en PT på senteret til å sette opp et program som passer deg og dine mål :)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Yey for noen fine svar :D blir bare mer og mer motivert!! Skal i bryllupet til søsteren min i august og vil så gjerne kunne gå med en kjole som faller fint på meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...