Gjest HappyWaffle Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Jeg har akkurat meldt meg inn på treningsstudio, å bor knappe 500 m unna så har ikle lenger en unskyldning for ikke å trene. Jeg har null kondis, har ikke lov til å jogge på grunn av risikoen for overbelastning. Jeg har fått sansen for romaskinen, men det er vel ikke nok? Jeg bruker ca 15 min på 1500 meter å da har jeg ikke mer å gi der. Jeg har løftet litt velter før og veit hvordan jeg skal løfte riktig (har fått instruksjon av trener). Såååh vil du sette opp et program for meg? Jeg tenkte 3-4 dager i uken i starten? Jeg er 164 cm høy og veier 88 kg. Jeg vil først prøve å komme meg ned i 80 kg og så sette meg et nytt mål. Skal jeg ha en belønning til meg selv? Evt hva? Alle råd tar jeg imot
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Gah, skriver med telefon så er noen feil her ser jeg. Har løftet vekter(!!)
Gjest Runforit Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Romaskin er rå på å brenne kalorier! Absolutt like bra som jogging i tillegg til at du får flotte armer, mage og bein av det så ro for harde livet så ofte du kan Eller så er kostholdet alfa omega for at du skal oppnå resultater. Uten at kostholdet sitter så vil ikke resultatene komme. Hvordan spiser du i dag? Hvordan ser en typisk dag ut? Anbefaler deg også å ta før bilder og ta målene dine hver mnd. Det er cm så viser om du gjør ting rett
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Takk runforit! Da fortsetter jeg med romaskin! Liker den veldig godt ^^ Sjeldent jeg spiser frokost da jeg drar hjemmefra ca kl 6 om morran for å dra på jobb. Men en lunsj blir noe jeg bare mekker sammen, og frukt. Middag i dag var Laksefilet med potet, vårløk, champignon og lettrømme. Har sluttet med røyk da! Jeg spiser også kveldsmat. Hender seg det blir mellommåltid av noe slag om jeg har behov for det men er klar over at jeg må bli flinkere til å drikke vann.
Gjest Runforit Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 (endret) Takk runforit! Da fortsetter jeg med romaskin! Liker den veldig godt ^^ Sjeldent jeg spiser frokost da jeg drar hjemmefra ca kl 6 om morran for å dra på jobb. Men en lunsj blir noe jeg bare mekker sammen, og frukt. Middag i dag var Laksefilet med potet, vårløk, champignon og lettrømme. Har sluttet med røyk da! Jeg spiser også kveldsmat. Hender seg det blir mellommåltid av noe slag om jeg har behov for det men er klar over at jeg må bli flinkere til å drikke vann. Frokost er ikke et must så lenge du totalt sett får i deg nok kalorier gjennom dagen. Det er viktig at underskuddet ikke blir for stort for da vil du bare møte veggen og kræsje. Med din høyde så burde 15-1600 kcal passe greit de dagene du ikke trener og 18-2000 kcal de dagene du trener for en rolig nedgang. Da vil du få i deg nok så du tærer på fettet og ikke musklene og du vil kunne ligge der når du har oppnådd idealvekt og mål uten å måtte gjøre store endringer på kcal inntaket Få i deg en god balanse mellom proteiner, fett og karbohydrater og sats på hjemmelaget mat Tror dette blir bra jeg Endret 1. april 2014 av Runforit
Lila Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Romaskin er supert det! Du kan jo ha som mål å øke distansen litt hver uke, eller slå tiden din på 1500 m. Jeg blir alltid motivert av å små mål underveis! Når det gjelder styrketrening, begynte jeg med fitnessbloggen sitt nybegynnerprogram: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/. Jeg syns det fungerte fint i begynnelsen. Hvis du har teknikken på plass vil jeg heller anbefale baseøvelser! Mitt treningsprogram består av knebøy, markløft, benkpress, sittende roing i kabelmaskin, pullups (med hjelp foreløpig), dips (også med hjelp) og noen ganger diverse mageøvelser. Anbefaler deg å prøve litt forskjellig og se hva du trives best med. Eventuelt kan du få hjelp av en PT på senteret til å sette opp et program som passer deg og dine mål
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Yey for noen fine svar :D blir bare mer og mer motivert!! Skal i bryllupet til søsteren min i august og vil så gjerne kunne gå med en kjole som faller fint på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå