AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Hadde egentlig lagt ferieplaner på hylla av ulike årsaker, men nå kjenner jeg at jeg har lyst å reise litt likevel. Har ferie i månedskiftet juli/august. Vi har to barn på 11 og 15 og føler oss ferdige med ferier ala Kristiansand dyrepark, legoland etc. Ikke så lysten på campingferie i Sverige heller, eller Finland for den del (selv om Finland er å foretrekke i så fall). Ikke liker vi storbyferie og shopping heller. Vi har ikke vært på typisk sydenferie, mye fordi vi ikke er så glad i varmen. Kunne godt tenkt meg opplevelsesferie i Italia, Færøyene, England/skottland, shetlandsøyene etc men føler det må være en sånn ferie vi sparer til og planegger i god tid så vi får med oss alt som er verdt å få med oss og samtidig har råd til virkelig å slå oss løse. Så trenger tips til en rimelig ferie i passe varme omgivelser som kan by på opplevelser.Anonymous poster hash: 958e6...91e
Bixity Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Går an å leie en litt primitiv hytte på fjellet eller i skogen i norge også da :-) mange flotte plasser å dra. Tenker selvfølgelig ikke på fjellet som alpintanlegg.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Går an å leie en litt primitiv hytte på fjellet eller i skogen i norge også da :-) mange flotte plasser å dra. Tenker selvfølgelig ikke på fjellet som alpintanlegg. Jo, forsåvidt. Men har tilgang på hytte ved sjøen som brukes flittig vår/sensommer/høst. Har sett en plass man kan leie sånne trehytter. Noen som vet hvor det er?Anonymous poster hash: 958e6...91e
Bixity Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Hvis du søker litt på nettet finner du nok noe. :-) Jeg skal på en gammel seter uten strøm og vann i sommer :-) jeg elsker å leve litt primitivt i blandt, det får en til å sette mye større pris på de tingene man har i hverdagen :-) Vet ikke hva 15-åringen interesserer seg for eller om h*n vil synes det er kult å dra på en primitiv hytte, men vondt av det er det ingen som har :-)
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Vet ikke hva 15-åringen interesserer seg for eller om h*n vil synes det er kult å dra på en primitiv hytte, men vondt av det er det ingen som har :-) Hehe, ja. Er vel ukult nok å dra på ferie med foreldrene. Ingen har ondt av det, og jeg kunne godt tenkt meg det i 2 uker. Men tror vi satser på noe som ikke er så veldig primitivt. Vi har dradd mye rundt med telt og sovepose, så de har fått med seg den biten og.Anonymous poster hash: 958e6...91e 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Det går fint an å få tak i billige flybilletter til Italia eller Storbritannia og bo i en hytte på en campingplass der også. Hvis dere ikke har så høye krav til standard kan det gjøres ganske billig. Også evt leie bil og dra og se noe et par dager. Google litt rundt, så kan du få masse inspirasjon Anonymous poster hash: c63c0...7f8
Softgun Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Italia i august kan fort bli dyrt ift overnatting, Varmt er det også. Billige flybilletter til London burde det ikke være vanskelig og få tak i. London har jo mye å by på bortsett fra shopping. Derfra går det jo også tog til mange engelske byer som byr på mer historiske opplevelser. Om dere er litt sporty så har jo også Norge mye å by på. Dere kan leie kajakker, surfekurs på Stadt/ Lofoten/ Jæren, juving klatreparker og rafting. Leie trehytter? Mener du hytter i trærne? Basecampen ved Preikestolen? http://www.preikestolenfjellstue.no/index.php?fo_id=11212 http://www.stavanger-turistforening.no/activity.php?ac_id=54456
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Saken er at Italia, England etc har vi lyst til å vente med til vi har spart nok til å virkelig kunne boltre oss. Så det blir ikke i år. London eller andre storbyer er uansett uaktuelt. Ja, vi er sær. Vi har sett det meste av vårt eget land. Og vi har da kjørt mye med bil, vært fra Norkapp til Lindesnes. Vi har kjørt så mye bil at vi faktisk er litt lei av det. Paradokset er at skal vi ut å fly så må vi kjøre flere timer til nærmeste flyplass og (og så kommer parkeringsutgifter til bil i tillegg, nei det går ikke flybuss her desverre). Vi er ikke så fryktelig sporty, så kajakpadling og juving etc er ikke aktuelt. Vi bor et godt stykke nord om polarsirkelen, så det er liksom ikke bare å hive seg på en billig tur fra gardermoen. Det koster som regel temmelig mye bare å komme seg dit i første omgang. Kunne sikkert funnet mye på nett, men jeg er helt tom på hva jeg skal lete etter. Vet bare hva vi ikke vil ha. Er derfor jeg spør her etter tips.Anonymous poster hash: 958e6...91e
siebaeo Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 (endret) Hva med Riga? Kan det være spennende (og ikke så dyrt)? Der er det vel litt for en hver smak tror jeg. I tillegg til strender om man ønsker det. Beklager, det går vel under storbyferie Endret 2. april 2014 av siebaeo
siebaeo Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Hvis dere liker å gå i fjellet er jo alpene flott.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå