AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Fikk høre i fjor tror jeg at fra og med den og den datoen gjalt ikke skatteklasse 1 og 2 annenhvert år lengre for en som hadde delt omsorg så lenge man har hatt samboere så og så lenge. Vanskelig forklart kanskje. Jeg og pappaen hadde har delt omsorg og har hatt skatteklasse 1 og 2 annenhver år i noen år. Når jeg hørte om denne nye loven antok jeg bare at jeg skulle betale skatteklasse 1 hvert år og har gjort det nå i 2 år. Jeg har vært samboer nå i snart 5 år. Faren til ungen er single. Prøvd å google men finner ikke noe fornuftig. Er litt usikker på om dette stemmer? Anonymous poster hash: da983...902
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Dere kan få det nye særfradraget annethvert år. Da må dere som før gi beskjed om dette til skatteetaten. Men om du kan regnes som enslig forsørger lenger når du har samboer det er jeg usikker på.... Les om fradragene her: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Fradrag/Fradragsveileder/ Anonymous poster hash: f583e...963
Helen Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Du vil ikke få fradraget så lenge du har hatt samboer i 12 mnd eller lenger. Siden faren er singel vil ha få kunne få fradrag. Jeg er i samme situasjon og har valgt å la faren til sønnen min få fradrag hvert år siden jeg alikevel ikke kan få det.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Dere kan få det nye særfradraget annethvert år. Da må dere som før gi beskjed om dette til skatteetaten. Men om du kan regnes som enslig forsørger lenger når du har samboer det er jeg usikker på.... Les om fradragene her: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Fradrag/Fradragsveileder/ Anonymous poster hash: f583e...963 Jeg så nå at jeg hadde fått det nye særfradraget. Fikk igjen mer enn jeg trodde på skatten. Har jeg rett på det i det hele tatt hvis jeg har hatt samboer så lenge? Skal det ikke egentlig gå til faren som er single? Anonymous poster hash: da983...902
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Du vil ikke få fradraget så lenge du har hatt samboer i 12 mnd eller lenger. Siden faren er singel vil ha få kunne få fradrag. Jeg er i samme situasjon og har valgt å la faren til sønnen min få fradrag hvert år siden jeg alikevel ikke kan få det. Du har VALGT å la han få noe han har rett på og kan keve annenhvert år ihh til norsk lov...?? Jeg så nå at jeg hadde fått det nye særfradraget. Fikk igjen mer enn jeg trodde på skatten. Har jeg rett på det i det hele tatt hvis jeg har hatt samboer så lenge? Skal det ikke egentlig gå til faren som er single? Anonymous poster hash: da983...902 Er du samboer har du ikke rett på dette, nei. Anonymous poster hash: eb8d7...b5c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Du har VALGT å la han få noe han har rett på og kan keve annenhvert år ihh til norsk lov...?? Er du samboer har du ikke rett på dette, nei. Anonymous poster hash: eb8d7...b5c Ikke annethvert år heller? Har den biologiske faren rett på det hvert år da? Anonymous poster hash: da983...902
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Du vil ikke få fradraget så lenge du har hatt samboer i 12 mnd eller lenger. Siden faren er singel vil ha få kunne få fradrag. Jeg er i samme situasjon og har valgt å la faren til sønnen min få fradrag hvert år siden jeg alikevel ikke kan få det. Beklager, leste feil...trodde du skrev annenhvert år...my mistake. Sorry Anonymous poster hash: eb8d7...b5c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 Ikke annethvert år heller? Har den biologiske faren rett på det hvert år da? Anonymous poster hash: da983...902 Man fører opp hvor mange mnd man har hatt barnet i løpet av året. Hver mnd har et fast beløp som særfradrag. Dette blir gitt til de som har rett på det, altså da ikke samboere. Kun single foreldre. Anonymous poster hash: eb8d7...b5c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 Han har han 6 mnd i året altså 50%. Da vil han få et skattefradrag på 6500 kr hvert år da.... Anonymous poster hash: da983...902
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå