Gjest Trulselinemor Skrevet 6. juni 2004 #1 Skrevet 6. juni 2004 Hva slags forhold har dere til tanter og onkler? Tante og Onkel i Møre og Romsdal: Ikke av det beste,men ikke helt vekke. Tante i Sverige: Ikke noe kontakt, men jeg prøver å sende henne et julekort så hun vet at hun er i mine tanker. Tante og Onkel på Hedmarken: Ikke kontakt. Tante og Onkel i Oppland: God kontakt. Har mistet 3 onkler, en på far sin side og to på mamma sin side. Hadde kun kontakt med 1 av de 3 onklene mens de levde.
Iselilja Skrevet 6. juni 2004 #2 Skrevet 6. juni 2004 Onkel1 - Har god kontakt og snakker sammen flere ganger i uka. Onkel2 - Har omtrent ingen kontakt. Et par sms av og til.
Maxine Grey Skrevet 6. juni 2004 #3 Skrevet 6. juni 2004 Det er jeg som er "tanten" nå! Av 11 tanter og onkler har jeg bare tre tanter tilbake. Alle mine tantebarn er hjertelig velkommen når som helst, men hverdagen er jo travel for "ungdommen".
Thomasine Skrevet 6. juni 2004 #4 Skrevet 6. juni 2004 Min ene onkel har jeg grei kontakt med - kona derimot er min favoritt -tante!! Min andre onkel har jeg lite kontakt med - ikke årlig engang... :oops: - så også med tantene der borte... :-( Synd egentlig. Vi har ikke så stor slekt på min side - på gubbens derimot er slekten større, men kontakten er ikke derfor bedre... :-?
Amarone Skrevet 6. juni 2004 #5 Skrevet 6. juni 2004 Ikke så veldig god kontakt, nei! Har slekt i Troms, Vestfold og på Tenerife. Merkelig nok er tante på Tenerife den eneste som forsøker å ta kontakt og husker bursdager... Ser de andre sjelden, og har sett dem sjelden gjennom oppveksten. Det har naturligvis noe med avstandene å gjøre. På grunn av dette, så har det ikke blitt noe savn heller; det er bare slik det alltid har vært...
Arkana Skrevet 6. juni 2004 #6 Skrevet 6. juni 2004 Jeg har ingen tanter eller onkler på Pappas side. Jeg har en onkel og to tanter på Mammas side men de er alle franske og bor dermed i Frankrike så jeg ser dem ikke så ofte og har vel egentlig ikke noe spesielt forhold til dem. Det er kjempekoselig når vi treffes, men ellers har vi ingen kontakt.
Gjest anonym idag Skrevet 6. juni 2004 #7 Skrevet 6. juni 2004 Har 5 tanter og 3 onkler på mors og fars side. ingen kontakt med noen av dem. :cry: :-(
Barbie Skrevet 6. juni 2004 #8 Skrevet 6. juni 2004 Jeg har en yndlingstante, og vi snakkes av og til. Har også en tante og onkel som jeg ikke har snakket med på 25 år. I tillegg har jeg to onkler som jeg ikke har sett de siste 10 åra.
Gjest Seleena Skrevet 6. juni 2004 #9 Skrevet 6. juni 2004 Eg har kontakt med alle tanter og onklar utanom ein onkel som har kutta ut familien sin pga dama hans ikkje likar oss.... Synd egentleg, fordi han var alltid den "kulaste" og hadde alltid noko lurt på lager....
la Flaca Skrevet 6. juni 2004 #10 Skrevet 6. juni 2004 Ingen tanter og onkler på morssiden. På farssiden er det mange, men de er veldig gamle -pappa er yngst av søsknene og 52år da han fikk meg. I tillegg bor alle på den andre kanten av landet.
Gjest Rio Skrevet 6. juni 2004 #11 Skrevet 6. juni 2004 vel, har stort sett hele min familie her.. min yngste tante er 36.. har 2 tanter til, med familie, har god kontakt sånn sett.. det er på mamma sin side.. pappa sin side er det mindre kontakt - men det er av geografiske grunner..
Tigerlily Skrevet 6. juni 2004 #12 Skrevet 6. juni 2004 jeg har kontakt med en onkel (og kona hans, yndlingstanten min!) på jevnlig basis, også med den andre onkelen min fra den siden (selv om jeg ikke hører mye fra ham så vet jeg at han bryr seg). de andre 5 onklene og tantene mine fra den andre siden av familien har jeg ingen kontakt med. syns virkelig at det er jævlig av dem, fordi det var deres bror som døde for to år siden og etterlot seg meg. men åpenbart er jeg en ikke-person for dem (hva nå enn jeg har gjort for å fortjene det).
Gjest Mrs. Potter Skrevet 6. juni 2004 #13 Skrevet 6. juni 2004 Jeg har god kontakt med alle mine tanter og onkler. Vi møtes ofte i bursdager,familiemiddager o.l Er så heldig å ha alle sammen i nærheten av meg,de bor alle i samme by som meg.
Gjest Madam Felle Skrevet 6. juni 2004 #14 Skrevet 6. juni 2004 Har ikke kontakt med noen av mine tanter eller onkler. Snakker med de når jeg møter de i ulike familie sammenkomster, men det er det.
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2004 #15 Skrevet 6. juni 2004 Tanter og onkler på mammas side bor i omegn, og vi har svært ofte og god kontakt alle sammen. Pappas slektninger bor ikke i nærheten, og de har vi svært sjelden kontakt med. Snakkes til jul og kanskje et par ganger ellers i året. K
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #16 Skrevet 6. juni 2004 Aldri sett/hørt noe fra de. Ikke til bryllup eller noe. Derfor prøver jeg å gjøre det bedre som tante.
Tusseline Skrevet 6. juni 2004 #17 Skrevet 6. juni 2004 Eg har kontakt med alle tanter og onklar utanom ein onkel som har kutta ut familien sin pga dama hans ikkje likar oss.... Synd egentleg, fordi han var alltid den "kulaste" og hadde alltid noko lurt på lager.... Jeg er i akkurat samme situasjon selv.
Gjest Muslingen Skrevet 6. juni 2004 #18 Skrevet 6. juni 2004 Har bittelitt kontakt med en tante. Hun strikker til jenta mi noen ganger. De andre har jeg ikke snakket med på leeeeeeeenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå