Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes stadig vekk jeg hører kvinner si at de er redde. Det kan være i mange forskjellige situasjoner (arbeid, familie, tur, helse etc), men jeg hører og leser stadig vekk om kvinner som er eller har vært redd.

Jeg kan ærlig og oppriktig si at jeg har ikke vært redd siden jeg omtrent kom i puberteten. Klart, enkelte ting har vært stressende, irriterende og usikkert, men jeg har aldri i voksen alder vært redd.

Er kvinner ofte redde?

Anonymous poster hash: 440aa...2a2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vennligst utdyp.

Anonymous poster hash: 98ef5...5ac

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

ts

De er redde for konflikter, helsa si, arbeidssituasjon, ha tid til ditt og datt, edderkopper, fremmede menn etc...

AnonymBruker
Skrevet

Du kjenner altså 3.5 milliarder kvinner?

Anonymous poster hash: 98ef5...5ac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ligger kanskje i instinket. Kvinner er fysisk svakere og mindre aggressive. Da skal det kanskje mindre til for at kvinner kommer i "unnvikelsesmodus" eller "fluktmodus".

Anonymous poster hash: c25eb...79b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har også noe med hvordan kvinner framstilles i samfunnet og gjennom media. Det er kvinner som angripes av fremmede menn, det er kvinner som tas i skrekkfilmer, det er kvinner som voldtas, det er kvinner som blir offer for gjenger med zombier og horder av utenlandske menn.

Anonymous poster hash: 8a857...e80
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Edderkopper er grusomt ekle da.. Kjenner like mange gutter som er redd de som jenter.

Anonymous poster hash: 87836...360
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har på følelsen at det vel så mange menn som er "redd" for ulike ting, og da tenker jeg spesielt på det som har med følelser å gjøre..

Anonymous poster hash: 2e639...2a8
Skrevet

Kvinner er jo mer utsatt for farer enn det de fleste menn er, da. Gutter er tryggere når de går ute om natten feks

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Edderkopper er grusomt ekle da.. Kjenner like mange gutter som er redd de som jenter.

Anonymous poster hash: 87836...360

Aldri hørt om gutter som blir redde for små insekter. Jenter, derimot, blir hysteriske bare de ser en mus eller en edderkopp.

Anonymous poster hash: 682fb...8dd

AnonymBruker
Skrevet

Lurer jeg også på, men jeg er kvinne selv. Synes en del kvinner rundt meg er redde stadig vekk, for edderkopper, mus, humler og alskens harmløse ting. Selv har jeg ikke vært redd siden jeg var liten og trodde det bodde spøkelser i veggen på soverommet mitt. Jeg er jo nervøs av og til, for eksempel før en eksamen, men aldri redd.

Anonymous poster hash: b1d46...a22

Skrevet

Tror kanskje noen bruker ordet "redd" om ting som ikke helt er faktisk redsel?

Ellers har jeg da også møtt nok av hannkjønn som ikke liker det ene eller andre og er mer "redd" de tingene enn meg.

Skrevet

Aldri hørt om gutter som blir redde for små insekter. Jenter, derimot, blir hysteriske bare de ser en mus eller en edderkopp. Anonymous poster hash: 682fb...8dd

Hva slags venner er det du har da?

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags venner er det du har da?

Skikkelige mannfolk som ikke lar seg pille på nesa av småting! ;)

Anonymous poster hash: 682fb...8dd

Gjest pluviophile
Skrevet

Synes stadig vekk jeg hører kvinner si at de er redde. Det kan være i mange forskjellige situasjoner (arbeid, familie, tur, helse etc), men jeg hører og leser stadig vekk om kvinner som er eller har vært redd.

Jeg kan ærlig og oppriktig si at jeg har ikke vært redd siden jeg omtrent kom i puberteten. Klart, enkelte ting har vært stressende, irriterende og usikkert, men jeg har aldri i voksen alder vært redd.

Er kvinner ofte redde?

Her tror jeg du blir litt forvirret av at ordet "redd" ofte blir brukt om både frykt og bekymringer.

Ekte redsel er ikke unikt for kvinner - en mann vil bli akkurat like redd som en kvinne i en livstruende situasjon. Om ungen din er dødssyk, er det helt normalt å være redd, uansett kjønn. (Ellers vil jeg påstå man er en smule feilkoblet i hodet.)

Man kan også bruke ordet redd i andre sammenhenger. "Jeg er redd for at jeg ikke rekker treningen i dag" betyr ikke at man faktisk føler frykt.

Jeg er sjelden virkelig redd selv, men jeg kan føle mye bekymring i forhold til både reelle og innbilte utfordringer på jobben og i privatlivet.

• Liker 5
Gjest chisandra
Skrevet

Man skal frykte reell fare - som f.eks. edderkopper! Kalles fornuft, det! :icon_lol:

Nei, her hadde jeg ikke noe seriøst å bidra med, kjente jeg - annet enn at vi kvinner blir ofte "offergjort" i media etc. og at det muligens bidrar til oppfattelsen av at vi er generelt redde.

Gjest Runforit
Skrevet

Nå er jeg temmelig uredd. Eneste svakheten jeg har er veps/bier, men det er mer en fobi :P

Ellers så er jeg ikke redd for å utsetter meg for potensielt farlige situasjoner. Går hjem om natten alene, dykker, klatrer, har skutt med pistol/rifle, drevet med kampsport og fått seriøs juling(og gitt juling), elsker skrekkfilmer og venter fremdeles på en som klarer å skremme meg etc.

Jeg tar alltid en utfordring på strak arm. Har aldri satt meg selv i en offerrolle.

Mange menn jeg har møtt som er mer redd for ting enn jeg er. Og kvinner.

Er individuelt om man er uredd eller ikke. Har ikke noe med kjønn og gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke redd, mer bekymret. Bekymringer hos kvinner er veldig stressrelatert. Vi tenker på barna, jobben, huslige gjøremål. Er vi flinke nok, er vi vellykket nok, tjener vi nok osv? Har barna det bra, mobber de? Blir de mobbet? Slike bekymringer er nok mest kvinnerelatert ja.

Anonymous poster hash: 5b08d...fc2
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kvinner er nok oftere redde og på vakt i livet. Men igjen er det av en eller annen grunn gutter og menn som er mest nervøse når det gjelder å prate med kvinner :|

Anonymous poster hash: d9ad8...2c4
Skrevet

Har vel noe med biologien å gjøre. Kvinner har mindre testosteron enn menn. Testosteron kan gjøre en mer "uredd". Plusspluss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...