Gå til innhold

Hvordan endre denne reglen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere har sikkert sett hvordan noen butikker forbyr at barn skal handle før/etter og i skoletiden.

Jeg syntes denne ordningen er feil. Begrunnelsen fra skolen sin side er at barna på skolen ikke deler med hverandre, mens butikksjefen syntes det er bra pga. stjeling.

Men dette kan da ikke være lovlig å forby barn å handle med mindre de viser skriftlig beskjed fra sine foreldre om at de har lov til å handle?

Hva kan jeg gjøre med dette?

Har tatt det opp med sjefen og skolen, men de står ved sitt.

Anonymous poster hash: 24c54...655
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler heller ikke med andre det jeg har kjøpt...får da handle for det... :klo: ?

Anonymous poster hash: f6eff...d67
Skrevet

Det som skjer når skoleelever går i samlet flokk i en butikk er følgende ting:

- Noen stjeler (selv om ikke du gjør det)

- De roter (selv om ikke du gjør det)

- De fyller butikken og er i veien for kunder som handler mer enn skoleelever

- De plager andre kunder, enten ved å være høylytte, i veien, eller ved å faktisk henvende seg direkte til andre kunder på en slik måte bare skoleelever kan (selv om ikke du gjør det)

- De plager de ansatte (selv om ikke du gjør det)

Det er helt vanlig å nekte skoleelever adgang i matbutikker i skoletiden, så vidt jeg vet er det ingen som har fått pålegg om å endre den praksisen. Det går selvsagt ut over alle, men sånn er det når man er ung. Noen oppfører seg som drittsekker og ødelegger dermed for alle de som faktisk kan oppføre seg.

Selv synes jeg det er helt greit, det er ikke så koselig å være kunde i en butikk som ligger i nærheten av en VGS eller ungdomsskole. Spesielt ikke i skolens matpause.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at et barn blir nektet å handle hvis det kommer alene for å kjøpe mat. Det er nok mer i større grupper dette gjelder :)

Anonymous poster hash: 97224...21e
  • Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg aldri hørt om butikker som nekter elever i skoletiden.I hvert fall ikke der jeg kommer fra.Der var praksien at det kun var lov til 2-3 elever av gangen.

AnonymBruker
Skrevet

Velg dine kamper med omhu. Denne kommer du ikke til å vinne. Så la sjef + skole gjøre slik de gjør uten å bråke om det.

Anonymous poster hash: a431f...3c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...