Sarah1991 Skrevet 1. april 2014 #1 Del Skrevet 1. april 2014 Hei. Jeg og min kjære sitter å tenker litt på å ta et 2 døgns cruise på oslo-kiel ferja. Leser da litt rundt omkring og finner ut at man bør ha pass, helt ok. Men nå lurer jeg på om at siden jeg er dansk statsborger om jeg må på den danske ambassaden for å få utstedt pass, eller om jeg kan få utstedt norsk pass i og med at jeg har norsk fødsel-/personnummer? Er jeg norsk eller er jeg dansk? (har også dansk fødsel-/personnummer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #2 Del Skrevet 1. april 2014 Aner ikke hvilke regler som gjelder pass og dobbelt statsborgerskap, men jeg tar denne båten 7-8 ganger i året, og de sjekker ikke pass. Du trenger det ikke for turne sin del, men pass er eneste gyldige legitimasjon i utlandet. Anonymous poster hash: c71f4...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miora Skrevet 1. april 2014 #3 Del Skrevet 1. april 2014 Prat med politiet om det, de bør kunne hjelpe deg. Jeg har ikke blitt sjekket for pass på denne strekningen, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
damagingsweets Skrevet 1. april 2014 #4 Del Skrevet 1. april 2014 Eneste grunnen til at man trenger pass er vel om man blir stoppet av politiet når man er i land i Tyskland, og sjansen er vel helle veldig liten for det:-) men sikkert greit å bare ringe å høre med politiet ellerno:) god tur, kos dere masse! Er en virkelig super tur for å komme seg litt unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille4 Skrevet 1. april 2014 #5 Del Skrevet 1. april 2014 Min far er også dansk statsborger med norsk personnummer. Han måtte reise til den danske ambassaden eller konsulat, alt etter hva som er nærmest, for å få utsendt pass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Aries Skrevet 1. april 2014 #6 Del Skrevet 1. april 2014 Litt OT, men jeg har reist til denne strekningen 3-4 ganger, har blitt spurt om pass før utreise i Oslo en gang. Så det er lurt å ta med. Ellers kan jeg ikke hjelpe deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #7 Del Skrevet 1. april 2014 Du må da vite om du er norsk eller dansk statsborger?! Det er mange utlendinger med norsk personnummer, siden dette er et nummer man trenger til en hel rekke tjenester i Norge. Du er nødt til å ha pass. Det er den eneste akseptable formen for ID i utlandet, selv om man kan slippe unna med førerkort. Politiet i Tyskland vil imidlertid gjerne se pass i tillegg til førerkort, så det er ingen grunn til ikke å ta med pass. Anonymous poster hash: c8a69...7fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 3. april 2014 #8 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg kom hjem fra 2-døgns cruise i dag . Har tatt turen 4 ganger totalt, og aldri blitt spurt om pass. Reisefølget mitt denne gangen (norsk) hadde ikke med seg pass, da han venter på å få det fornyet. Det verste som kan skje er vel at man ikke får gå i land i Kiel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 3. april 2014 #9 Del Skrevet 3. april 2014 Har reist med denne båten flere ganger, har aldri måtte vise pass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå