Gå til innhold

Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer først på hva dere som går på ketolyse får i dere? Hvor mange gram karbohydrater? Jeg legger inn det jeg spiser på appen "lifesum, tidligere shape up". Jeg kommer ALDRI unner 20g som det sier at kvinner må under for å oppnå ketose... Så til dere som sjekker med urinstick, hvor mange gram kan dere spise før dere går ut av ketosen?!

Også lurer jeg på hva dere spiser i løpet av en dag for å klare dette? Jeg har f.eks i dag spist:
1 questbar (proteinbar)
65g bringbær
100g cottage cheese
40 skiver tapasskinke
25g macadamia nøtter
0,5 scoop whey80 proteinpulver
3,5 dl soyamelk
125g yoghurt

Dette endte på 66g karbohydrater. Føler stortsett jeg spiser ganske bra, men likevel er det jo for mye. Det var jo for mye før jeg spiste yoghurten også... Sånn som jeg ser på det ser det jo rett og slett umulig ut!

Hvordan ser en typisk ketolysematplan ut? Gi meg gjerne eksempler!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøtt og ost og egg er typiske ting.

Avocado med egg og majones til frokost

Omelett med fløte til lunsj

Rent kjøtt og kanskje litt sellerirot eller rosenkål til middag

Egg og bacon fungerer også bra. Foreslår du kjøper/låner deg en bok om ketolyse og leser deg litt opp. Selv tyggis kan ødelegge. Min samboer gikk ned 10 kg på 2 mnd, men så ble han Usigelig lei, og vi lever i dag mer "normalt" med karber-ingen raske, men vi spiser alt av grønt, skyr til frokost, en atkinsbarer ved behov, litt frukt og lett-fløte til matlaging.

Anonymous poster hash: a92d8...dcf

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å spise veldig mye egg også :) Hadde tenkt til å forsøke å teste ut ketolyse for å kjenne på følelsen og for å få en kickstart på sommerkroppen. Vanligvis ligger jeg på rundt 70g karbohydrat.

Skrevet

Questbar er snop og du kan ikke være sikker på karboinnholdet. 1 bar inneholder ca 20g så du bør uansett droppe denne.

Meieriprodukter er også litt upraktisk når du spiser ketogent.

Spis heller mer grønnsaker, litt mer kjøtt/fisk. Og bruk fete sauser med smør i, eller ta olivenolje til. Gjerne 2-3 spiseskjeer.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor så lite kjøtt?

Skrevet

Questbar er snop og du kan ikke være sikker på karboinnholdet. 1 bar inneholder ca 20g så du bør uansett droppe denne.

Meieriprodukter er også litt upraktisk når du spiser ketogent.

Spis heller mer grønnsaker, litt mer kjøtt/fisk. Og bruk fete sauser med smør i, eller ta olivenolje til. Gjerne 2-3 spiseskjeer.

Jeg leste nå at det er netto karbohydrater som gjelder, så da spiste jeg altså noen mindre med tanke på questbaren.

Skrevet

Hvorfor så lite kjøtt?

Spiser vanligvis mye kjøtt, bare ikke akkurat frem til jeg skrev det i går. Hadde kjøtt til middag senere. En rett hvor jeg blandet kjøttdeig, egg, fløte og ost i en form. Tror det var 1 karbohydrat til sammen ca. :)

Skrevet

Jeg leste nå at det er netto karbohydrater som gjelder, så da spiste jeg altså noen mindre med tanke på questbaren.

Quest nutrition er, såvidt meg bekjent, i en rettstrid vedrørende om innholdet av "net carbs" er riktig oppgitt og om det faktisk stemmer i det hele tatt.

Jeg vet ikke selv om de oppgir riktig eller for mye, men jeg ville fortsatt vært på den sikre siden og gått ut i fra at de utnyttet systemet for å fremstå som "sunnere". Likevel mener jeg det er viktig å se på det som det er, godteri, og ikke som måltidserstatning. Det er absolutt rom for godteri hvis du vil, men det er kanskje ikke det du prioriterer om du sliter med å komme i ketose.

• Liker 1
Skrevet

Quest nutrition er, såvidt meg bekjent, i en rettstrid vedrørende om innholdet av "net carbs" er riktig oppgitt og om det faktisk stemmer i det hele tatt.

Jeg vet ikke selv om de oppgir riktig eller for mye, men jeg ville fortsatt vært på den sikre siden og gått ut i fra at de utnyttet systemet for å fremstå som "sunnere". Likevel mener jeg det er viktig å se på det som det er, godteri, og ikke som måltidserstatning. Det er absolutt rom for godteri hvis du vil, men det er kanskje ikke det du prioriterer om du sliter med å komme i ketose.

Oi dette visste jeg ikke! Hvis det er tilfellet burde de jo fikse opp i det hvertfall...

Ja, jeg erstatter ikke et måltid med dem, det gjør jeg ikke. De er bare så sinnsykt gode ;) Mihi. Veldig greie å ha i veska også som nødrasjon i mitt tilfelle som ikke tåler hvete. F.eks i selskaper osv...

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Flere i ketose her?

Anonymous poster hash: 08d9c...2e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...