AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Jeg trodde dette med sex i forhold til eggløsning og kjønn bare var en myte, men etter at disse "myten" stemte for min del, googlet jeg det og fant et annet forum hvor dette hadde stemt også for omtrent samtlige av de som svarte. Spesielt tydelig var det at de som hadde hatt sex på eggløsningsdagen eller etter, fikk gutt. Sex ca tre dager før eggløsning (og ikke før etter befruktningen igjen) skal gi jente. Så hva er deres erfaringer? Anonymous poster hash: 6add4...b3d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 vi hadde sex ca 2 dager før EL. mer 1,5 dager før. Så er spent på kjønnet. Er det størst sannsynlighet for jente da... Hehe.. Finnes vel gutter som ble unnfanget 2-3 dager før også? Anonymous poster hash: 17ca3...e20
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Hadde sex begge gangene på eggløsningsdagen. Første gang ble det en gutt og andre gang ble det en gutt og ei jente Anonymous poster hash: 77495...40c 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Jeg trodde dette med sex i forhold til eggløsning og kjønn bare var en myte, men etter at disse "myten" stemte for min del, googlet jeg det og fant et annet forum hvor dette hadde stemt også for omtrent samtlige av de som svarte. Spesielt tydelig var det at de som hadde hatt sex på eggløsningsdagen eller etter, fikk gutt. Sex ca tre dager før eggløsning (og ikke før etter befruktningen igjen) skal gi jente. Så hva er deres erfaringer? Anonymous poster hash: 6add4...b3d får bare gutter jeg, uansett når og hvordan de blir unnfanget, prøvd alle tips og triks for å få jente, tilogmed kosthold. Så han gubben har nok bare gutte svømmere, hehe...Anonymous poster hash: 50579...33a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Sex på eggløsningsdagen før begge graviditetene. Har to jenter.Anonymous poster hash: e53c8...caf 1
Doroline Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Hadde sex hele mnd. nesten hver dag. også på eggløsningsdagen. Ble jente! 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 Første gang 1-2 dager før el: gutt Andre gang 0-1 dager før el: gutt Full støtte til teorien herfra, altså Anonymous poster hash: b4cc6...e06
MarenogAron Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 Jeg trodde dette med sex i forhold til eggløsning og kjønn bare var en myte, men etter at disse "myten" stemte for min del, googlet jeg det og fant et annet forum hvor dette hadde stemt også for omtrent samtlige av de som svarte. Spesielt tydelig var det at de som hadde hatt sex på eggløsningsdagen eller etter, fikk gutt. Sex ca tre dager før eggløsning (og ikke før etter befruktningen igjen) skal gi jente. Så hva er deres erfaringer? Anonymous poster hash: 6add4...b3d Vil tippe at de det ikke stemte for bare ikke følte for å svare i det forumet. Har sett det samme når det gjelder en kinesisk oversikt av noe slag som skal vise om det blir gutt eller jente, avhengig av mors alder og når termin er (tror det var de to faktorene). Alle kommenterte hvor bra det hadde stemt for dem, men det er bare tilfeldigheter. Og igjen: de det ikke stemmer for, føler nok ikke like sterkt behov for å kommentere. Her passet vi på annenhver dag både før og etter eggløsning, ble jente. Er overbevist om at sjansen er tilnærmet 50/50 uansett. 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #10 Skrevet 1. april 2014 For min del stemmer myten. Når jeg ble gravid første gang hadde vi sex ca 36 timer etter positiv eggløsningstest. Det ble gutt Andre gang hadde vi sex 2 dager før eggløsningen. Det ble jente. Hadde sex bare en gang, begge ganger, så var ikke andre tidspunkt jeg kunne blitt gravid på i forhold til eggløsningen. Anonymous poster hash: b643e...23f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #11 Skrevet 1. april 2014 Hvis dette hadde stemt ville nesten alle IVF-barn vært gutter… Anonymous poster hash: b7b21...cf4 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #12 Skrevet 1. april 2014 Jeg kjenner to som begge prøvde hardt på et spesifikt kjønn etter denne regelen, men fikk motsatt kjønn. Anonymous poster hash: 0d01d...731
^^Belle^^ Skrevet 2. april 2014 #13 Skrevet 2. april 2014 Hvis dette hadde stemt ville nesten alle IVF-barn vært gutter… Anonymous poster hash: b7b21...cf4 Jepp. Jeg har to IVF-jenter.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #14 Skrevet 2. april 2014 Hvis dette hadde stemt ville nesten alle IVF-barn vært gutter… Anonymous poster hash: b7b21...cf4 Nja.. Ikke nødvendigvis. Nå er ikke jeg noe ekspert på ivf, langt derifra, men der blir jo egget og sædcellene ført sammen så både gutteceller og jenteceller er med egget samtidig. Myten går jo ut på at om du har sex før eggløsning ligger jentecellene å venter på egget siden de er mer hardføre, og har du sex på eggløsningsdagen/rett etter er det større sjanse for gutt fordi guttecellene er raskere. Anonymous poster hash: e8df7...38a 2
^^Belle^^ Skrevet 2. april 2014 #15 Skrevet 2. april 2014 Nja.. Ikke nødvendigvis. Nå er ikke jeg noe ekspert på ivf, langt derifra, men der blir jo egget og sædcellene ført sammen så både gutteceller og jenteceller er med egget samtidig. Myten går jo ut på at om du har sex før eggløsning ligger jentecellene å venter på egget siden de er mer hardføre, og har du sex på eggløsningsdagen/rett etter er det større sjanse for gutt fordi guttecellene er raskere. Anonymous poster hash: e8df7...38a Men da burde uansett guttecellene vinne, siden de er raskere? 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #16 Skrevet 2. april 2014 Men da burde uansett guttecellene vinne, siden de er raskere? Nei, fordi de er der samtidig.. Så da er det første inn, ikke første frem til egget. Guttecellene er raskere til å svømme, men tror nok ikke den ene er flinkere enn den andre til å komme seg inn i egget. Anonymous poster hash: e8df7...38a 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #17 Skrevet 2. april 2014 Bare så det er sakt, jeg tror kjønn kun er tilfeldig og at en ikke kan styre det. Men i forhold til myten mener jeg det ikke stemmer at alle ivf barn da ville vært gutter #AB...38a Anonymous poster hash: e8df7...38a 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #18 Skrevet 2. april 2014 Det er bare en myte, som stammer fra et forsøk gjort på 60-tallet hvor en mente at han hadde sett forskjell på hvor fort spermiene svømte, og at dette stemte overens med størrelsen (X og Y er ikke like store). Problemet er at ingen har klart å replikere denne undersøkelsen og få samme resultat. Selv ikke med dagens svært avanserte mikroskoper og digitale analysemetoder kan man se noen forskjell på svømmefarten. Anonymous poster hash: bf78e...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #19 Skrevet 2. april 2014 Det er bare en myte, som stammer fra et forsøk gjort på 60-tallet hvor en mente at han hadde sett forskjell på hvor fort spermiene svømte, og at dette stemte overens med størrelsen (X og Y er ikke like store). Problemet er at ingen har klart å replikere denne undersøkelsen og få samme resultat. Selv ikke med dagens svært avanserte mikroskoper og digitale analysemetoder kan man se noen forskjell på svømmefarten. Anonymous poster hash: bf78e...3b5 Link:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1440662/Anonymous poster hash: bf78e...3b5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #20 Skrevet 2. april 2014 Ultralyd viste at jeg ble befruktet litt senere enn antatt, dermed hadde vi masse sex, men stoppet opp noen dager før eggløsning(var da jeg trodde den var over), og vi får jente. Er nok ca 50/50 uansett, men kanskje man øker sannsynligheten noe...?Anonymous poster hash: 9a2bc...458
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå