Gå til innhold

Tips til kakefyll.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å herreh. Jeg sa jo at den ikke er tilsatt rom. Hadde den vært det kunne de ikke solgt den uten aldersgrense. Men den er tilsatt romessens/aroma/romsmak. Den skal smake som om den er tilsatt litt rom. Det er derfor det ikke står "romkrem" på pakka fra butikken, men "kakekrem med romsmak". Om du googler oppskrifter på romkrem vil du se at disse enten inneholder ekte rom eller romessens. I tillegg til eggekremen. Romkrem er eggekrem med romsmak. Vaniljekrem er eggekrem med vaniljesmak.

Og igjen: smak er subjektivt, så hvorfor argumenterer du som om jeg sa noe annet? Det eneste jeg poengterte er at mange også liker kake med frukt og sjokolade i og at jeg ikke er enig i påstanden til svigermora di om at det ikke er "barnevennlig". Og unger er etter MIN erfaring ikke så veldig glad i romkrem, men igjen: jeg sitter ikke på fasitsvaret. Men om du tror at flere av ungene vil like en kake uten frukt eller syltetøy og med romkrem, så lager du selvfølgelig det. Det viktigste er at bursdagsbarnet og gjestene blir fornøyd - ikke svigermora di. Eller jeg.

Anonymous poster hash: 35fdc...c91

• Liker 1
Skrevet

Tror uansett at du tok den på feil måte. Det var ment som er slags høflig gest kombinert med for lite kaffeinntakk. Oppførselen min pleier det ikke å være noe galt med.

Men dette er innlegget jeg skrev og jeg synes selv at det ble litt kritisk.. jeg har full forståelse for at bursdagsbarnet bestemmer og har sin egen smak:

Vanligvis er ikke bløtkake noen høydare i barneselskap.. bare sjokoladekake som gjelder :) Samme gjelder egentlig voksenselskap om jeg er invitert. Men slike kremkaker trenger noe med mye smak. Bringebær er veldig godt og friskt og går helt fint sammen med hermetiske mandariner (særlig om de er bare til pynt). Bruk gjerne vaniljekrem til fyll.. pisket krem i store mengder er for spesielt interesserte.

Men nå har du jo funnet det du trenger. Godt mulig at bursdagsbarnet liker det, men jeg tror jeg hadde savnet noe som smakte mer inni kaka.

Skrevet (endret)

Personlig så tror jeg at kombinasjonen av romkrem, krem og hermetiske mandariner er mindre populært hos barn enn det fruktbiter inni kaka hadde vært.

Til et barn så ville jeg kort og greit satset på å fylle kaka med krem og mandariner, slik at innholdet hadde vært likt som toppen. Romkrem og barn tviler jeg på at er en spesielt god kombinasjon (og det kommer av at romkrem smaker mye, og ikke bare litt mer søtt enn en vanlig vaniljekrem, slik du påstår).

Endret av SmallTalk
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det mulig du har bestemt deg, men i tilfelle du foretatt vil ha idéer: h a med vaniljekrem + hermetiske mandariner i fyllet? Eventuelt hermetisk fersken, det burde ikke "krasje" like mye med mandarinene som du synes bringebær gjør. Om du er skeptisk til fruktbitene, så går det an å lage puré! Bare ta den hermetiske frukten (uten lake) og kjør med stavmikser/i blender. Blir saftig og godt.

AnonymBruker
Skrevet

Ah, og nå så jeg at kaka jo faktisk er ferdiglaga, ikke bare under planlegging! Jeg misforstod, glem rådet over!

Skrevet

Nå er det mulig du har bestemt deg, men i tilfelle du foretatt vil ha idéer: h a med vaniljekrem + hermetiske mandariner i fyllet? Eventuelt hermetisk fersken, det burde ikke "krasje" like mye med mandarinene som du synes bringebær gjør. Om du er skeptisk til fruktbitene, så går det an å lage puré! Bare ta den hermetiske frukten (uten lake) og kjør med stavmikser/i blender. Blir saftig og godt.

Ah, og nå så jeg at kaka jo faktisk er ferdiglaga, ikke bare under planlegging! Jeg misforstod, glem rådet over!

Neida. Tipset med puré var flott. Det skal jeg teste neste gang jeg lager kake.

Skrevet

Svigermor ble forøvrigens veldig entusiastisk over nye idéer til fyll og har skrevet dem på en post-it og satt inn i kokeboka si.

Oppdatering på om kaken ble likt:

Bursdagsgjestene spiste opp hele kakestykket sitt, men de fleste barna plukket av mandarinene på toppen. Kakekremen ble likt. Det var veldig godt i kombo med dynket sukkerbrød og fløtekrem.

Men bursdagsbarnet syntes mandarinbåtene var en høydare. Hun fikk mandariner fra de som ikke ville ha sine. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...