Gå til innhold

Tips til kakefyll.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal lage en enkel bløtekake av ferdig kakebunn med fløtekrem.

Det skal ikke være marsipan på den, fordi det liker ikke bursdagsbarnet.

Jeg fikk en liten boks med små, hermetiserte mandarinbåter til å pynte med, fordi jenta liker disse veldig godt. Men det er en liten boks. Det er ikke nok til å ta mandarinbåter inni og oppå kaken.

Hun har allergi mot nøtter, jordbær og kiwi.

Hva kan man fylle en sånn kake med?

1306791046742.jpg

Mandarinbåtene ser sånne ut. Jeg legger dem som en spiral oppå kaken og tar kremtopper rundt, tenker jeg.

Endret av Tøytigern
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bringebær? Enten tinte bær du lar renne av litt, sukrer og blander inn i pisket krem, eller et lag syltetøy under kremen.

Sjokolade? Det er godt sammen med sitrus. Enten lage sjokoladekrem eller ha hakket/revet sjokolade i kremen.

Bananskiver?

Gjest rådyr
Skrevet

Dynk kakebunnene med laken fra mandarinene, så blir ikke kaken så tørr.

Hva med hakket mørk sjokolade og bringebærsyltetøy inni?

Skrevet

Bringebær smakte ikke godt til disse mandarinene... Kræsjer fullstendig.

Sjokolade i en bløtkake med krem er ingen høydare til et barneselskap, så det sparer jeg til sjokoladekaken.

Så derfor syns jeg det ble litt vanskelig.

Banan har ikke spesielt sterk smak, så da blir kaken helt tam og smakløs.

Derfor står jeg også fast...

Skrevet

Dynk kakebunnene med laken fra mandarinene, så blir ikke kaken så tørr.

Hva med hakket mørk sjokolade og bringebærsyltetøy inni?

Tenkte å dynke med Sprite.

Skrevet

Gul krem !!!!!

Skrevet

Blåbær? Skogsbær? Mango? Kombinasjon av frukt og bær?

Eller hva med å lage en mousse i et lag? Da kan du f.eks lage med appelsin for å beholde sitruspreget. Lages enkelt med appelsinsaft, gelatin og pisket krem.

AnonymBruker
Skrevet

Vaniljekrem.

Anonymous poster hash: c4e1e...c99
AnonymBruker
Skrevet

Vaniljekrem og fruktcocktail.

Anonymous poster hash: 91486...519
Skrevet

Du får kjøpt bokser med hermetiske mandariner på butikken så du kan jo kjøpe en boks ekstra å ha inni? Ellers kan du ha hermetiske aprikoser, eller fersken som du kutter opp og har inni.

Skrevet

Jeg bestemte meg til å kjøpe et kakefyll på kartong som kalles Kakekrem med romsmak.

Dette etter å ha konsultert med svigermor, som insisterte på å steke et sukkerbrød i stedet for å ha kjøpt kakebunn.

Kaken ble avkjølt og bunnene er dynket med tropisk fruktjuice og fylt med kremen.

Nå står den i en boks i kjøleskapet.

Jeg skal, pynte den før vi drar til bursdagen imorgen :)

Svigermor påpekte at for å få den barnevennlig var det viktig å ikke ha biter av frukt inni kaken.

Vi vurderte eplesyltetøy med ett lag fløtekrem blandet med vaniljekrem på, men det ble kartongen med smaksatt kakekrem.

Men takker for alle innspill . Det er notert bak øret til framtidige kaker:)

AnonymBruker
Skrevet

...så sjokolade i kaka blir ikke barnevennlig nok, men krem med alkoholsmak er det? :hoho:

Anonymous poster hash: 35fdc...c91

• Liker 5
Skrevet

...så sjokolade i kaka blir ikke barnevennlig nok, men krem med alkoholsmak er det? :hoho:

Kakekremen til Tine smaker ikke alkohol... Det finnes ikke et snev av rom i den og det har ingenting med rom å gjøre.

Og ja, fløtekrem, sukkerbrød og sjokolade er ikke godt.

Sjokoladefyll i sjokoladekake med sjokoladeglasur derimot er godt. Og det er en egen sjokoladekake.

Så ikke uttal deg med hånende latter om ting du tydeligvis ikke har greie på.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke alkohol i den, men kremen er en etterligning av eggekrem tilsatt rom, jo.

Og hva som er godt eller ikke er vel strengt tatt en subjektiv greie. De fleste jeg kjenner (store som små) styres det er født med både frukt og sjokolade i kremkaker, men det gjør det ikke akkurat til noe fasitsvar. Men den "barnevennligheten" kan du få gratis av meg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selvfølgelig er det ikke alkohol i den, men kremen er en etterligning av eggekrem tilsatt rom, jo.

Og hva som er godt eller ikke er vel strengt tatt en subjektiv greie. De fleste jeg kjenner (store som små) styres det er født med både frukt og sjokolade i kremkaker, men det gjør det ikke akkurat til noe fasitsvar. Men den "barnevennligheten" kan du få gratis av meg.

Den er ikke tilsatt rom, nei.

Det er ingen eggekrem.

Det er en ordinær vanlijekrem som er tilsatt et aromastoff for å gi litt mere søtsmak.

Jeg bryr meg for øvrig lite om hva du syns, for det er ikke du som skal spise den.

Det er klart det er noen som har et tomt nok liv til å kverulere om kakefyll. Så bruk gjerne resten av dagen på å overbevise andre om at du har rett.

Jeg vil ikke ha noe gratis av deg.

Men det er klart det er flatterende å ha sin egen stalker på Kg. Det betyr at man har gjort inntrykk på noen og at man faktisk har noe å komme med. ;)

Ha en fin dag. Det skal jeg.

Endret av Tøytigern
Skrevet (endret)

Edit: Ser at flere råd ikke er ønsket.

Endret av Lea2
  • Liker 1
Skrevet

Edit: Ser at flere råd ikke er ønsket.

Alle råd er ønsket. Det er bare ikke alle som er brukt.

Ser du etter så takker jeg for alle rådene.

Men ble du fornærmet for at jeg ikke lager den kaken du liker best,så er jo det synd.

(Nå vet jeg iallefall hvem min stalker er ;) ...)

AnonymBruker
Skrevet

Alle råd er ønsket. Det er bare ikke alle som er brukt.

Ser du etter så takker jeg for alle rådene.

Men ble du fornærmet for at jeg ikke lager den kaken du liker best,så er jo det synd.

(Nå vet jeg iallefall hvem min stalker er ;) ...)

Haha,,, jeg er ikke stalkeren din dessverre.

Dette er Lea2 som anonym, så kan du se at det ikke stemmer med den andre..

Men jeg så at du muligens var ferdig med kaka og tenkte at mine synspunkter kanskje ikke ble godt mottatt. Ikke fornærma i det hele tatt jeg.

Anonymous poster hash: 05553...2fb

• Liker 1
Skrevet

Vil bare få fremheve at er folk hyggelige mot meg er jeg hyggelig mot dem.

Min holdning mot deg, avhenger av DEG og din oppførsel.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...