AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Enkle oppskrifter uten altfor mange merkelige ingredienser ønskes (helst ingr. som kan brukes til mye forskjellig og kjøpes i dagligvaren) Rundstykker, pizza, suppe, snacks.. osv.. Anonymous poster hash: 76d79...ef3
Despicable Me Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Til 16 boller 1 boks (300 ml) kesam 3 dl varmt vann 2 ss fiberhusk 70 g jyttemel Kjøres i en eltemaskin i 5 minutter 1,5 dl kokossukker blandet med sukrin Litt stevia (kan sløyfes) 6 ss smeltet smør/bremykt 1 pakke semper MIX 30-50 g fersk gjær, rød 1 ts kardemomme 1/2 ts salt Tilsettes i eltemaskinen og kjør videre i 5 minutter til. Hev i 30-45 minutter. Ha litt mel på bakebenken og ha over deigen. Del den i 16 emner og rull til boller ved hjelp av olje eller smør på hendene. Etterhev i 20-30 minutter, pensle med vispet egg og steik på 225 grader i 10 minutter, midt i ovnen.
Butter Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Det etterhvert kjente steinalderbrødet er kjempegodt! Folk på min jobb er blitt hektet. Kun ti min arbeid! 120 gr av hver av følgende: mandler, valnøtter, linfrø, sesamfrø, gresskarkjerner, solsikkekjerner (du kan selvsagt ta mer av noe og mindre av noe annet) + 6 egg, 1 dl olje og 1-2 ts salt. blandes sammen og ha i en brødform med bakepapir. Stekes 160 gr i 50-60 min. Holder seg lenge saftig, lurt å oppbevare i kjøleskap. Jeg pleier i tillegg å fryse halve. Metter godt. 1
Aviale Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Tidenes enkelste glutenfrie pizza: 50 g fersk gjær røres ut i 5 dl lunkent vann. Bland sammen i kjøkkenmaskin med 400-500 g Toro lys melblanding, 2 ss olje og 1 ts salt. Deigen kan godt være løsere enn vanlig pizzadeig som man kjevler, dette gir en saftigere deig. Ta deigen med en gang og press den ut på et bakepapir (jeg bruker bare hendene med litt olje på, funker som bare det!) La den heve alt fra 15-45 min mens du lager fyllet. Så forsteker du bunnen i 5-10 min på 200 grader, veldig viktig! Dette gjør at bunnen ikke blir rå. Ha på fyllet og stek videre til osten er gyllen.
Gjest Tjoppa Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 (endret) Enda enklere glutenfri pizza: 500g glutenfri havregryn kjøres i kjøkkenmaskinen til det blir mel, bland inn nokk vann til att det blir ei tjukk røre, smør utover på bakepapir, stek i ca 10-12min på 200 grader. Bunnen skal være hard når den tas ut, men ikke brun. Ta den ut, ha på fyll og saus (vi bruker mest rød pesto- kanongodt), og stek til osten er ferdigstekt. Deigen skal være smørbar, men tykk. Endret 3. april 2014 av Tjoppa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå