AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Jeg må bare få ut litt frustrasjon... Jeg bor altså med kjæresten min og hans svigermor.. De har kjøpt huset sammen(!!!!) og begge to står som eier av huset. Jeg kom jo da inn i bildet etter at disse to hadde bodd seg til, så jeg har rett og slett ikke plass til tingene mine. Jeg må ha klærne mine i to forskjellige skap på to forskjellige rom, jeg har ingenting av personlige eiendeler jeg har plass til annet enn noen potteplanter og en duk.. Vi har ikke engang eget kjøkken så vi spiser middag med svigermor så og si hver dag. Hun har ikke noe sosialliv og har korte arbeidsdager, så vi har nesten aldri huset for oss selv. Vi har soverom og oppholdsrom i hver vår etasje, men det er så lytt at vi hører tvn omtrent like godt som hun selv gjør det når hun sitter i stuen. Vi har heldigvis eget bad... Jeg har hele tiden følt meg som gjest, klarer ikke å føle meg hjemme i deres hjem.. Jeg har god nok økonomi til at jeg og sambo fint kunne kjøpt noe sammen, men han vil ikke selge huset og det vil ikke svigermor heller.. Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg en leilighet fordi jeg rett og slett ikke orker å være gjest på heltid lenger, men sambo vil at jeg skal kjøpe ut moren hand (som ikke vil selge), og sier at dersom jeg kjøper meg en leilighet gjør jeg ting bare enda vanskeligere for oss.. Han forstår at jeg er frustrert, men jeg tror ikke han forstår HVOR frustrert og drittlei og sliten jeg er... Han vik at vi skal møte med banken og få skriftlig fra dem at vi to kan få lån sammen til å ta over boligen. Jeg prøver å fortelle han at jeg vet at det får vi uansett, da jeg får en grei sum i lån alene og han tjener veldig mye mer enn meg, så sammen får vi hvertfall lån nok. Jeg vil ha igang en prosess nå, jeg vil se lyset i tunnelen og jeg klarer ikke forstå hvorfor vi må til banken før vi kan sette igang en prosess når vi får lån uansett.... Jeg aner ikke mine arme råd, jeg er så glad i han som jeg aldri har vært i noen andre, men samtidig så holder jeg snart ikke ut lenger.... Det må skje noe nå.... Jeg finnes ikke interessert i å bo med noen andres foreldre når jeg skal etablere meg.... Beklager hvis det ble litt rotete.. Er bare forferdelig frustrert..... Anonymous poster hash: 54978...9fe
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Bor kjæresten med hans svigermor? Anonymous poster hash: 297a9...c20 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Aprilsnarr? Haha, dette hadde jeg aldri orket. Anonymous poster hash: 98b1b...f80
Madelene B Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 (endret) Herrejesus, jeg hadde aldri bodd med verken min egen mor eller svigermor! Si det samme til han som du skriver her. Du kan jo kanskje legge til at det er på tide at han klipper navlestrengen? Om du forklarer det til han (slik som her), og om han fortsatt ikke skjønner det, så får du gi han et valg. Bo med deg, eller bo med mamma. Velger han mamma, så fant du jo fort ut av at han ikke er noe å samle på uansett.. Endret 1. april 2014 av Madelene B
Gjest Sala21 Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Støtter kommentaren over jeg. Jeg elsker mannen min, men hvis jeg måtte bo med svigermor på heltid ville jeg blitt tullete, selv om vi har et aldri så godt forhold. HALLO, det handler om privatlivet og å klare å leve på egen hånd, så jeg ser frustrasjonen din! Hvis ingenting annet nytter så får du prøve et ultimatum!
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 TS her.. Dette er ikke april snar nei, dessverre :-( Jeg har pratet med han om det flere ganger, og forklart han det slik jeg har skrevet det her. Det som gjør situasjonen vanskelig er jo nettopp det at de begge eier huset og begge to må være med på å selge men ingen av de vil selge... Han har bodd for seg selv før, men de ville begge to ha en enebolig, og solgte derfor hver sin leilighet for å kjøpe enebolig sammen (ikke vet jeg hvorfor de fant ut at det var en god idé). På den tiden var han singel og hadde ikke forventet å få seg dame året etter de flyttet inn... Hehe, men nå har det gått så lang tid, skjer det ingenting iløpet av en mnd eller to flipper det helt for meg.... Anonymous poster hash: 54978...9fe
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 En mann som kjøper seg hus sammen med mora si...Spesielt. Han er vel enda en av dem som er avhengig av mora si (og hun av ham). Det hadde jeg ikke orket en uke en gang. Dealbreaker. Du kan sette et ultimatum. Han kan selge seg ut og kjøpe bolig med deg, eller han kan fortsette å være samboer med mora si.Anonymous poster hash: f26be...153
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 TS igjen.. Han har sagt at dersom hun ikke velger å selge hennes del, så må hun kjøpe hans del og det har ikke hun råd til. Han sier at han heller selger huset og kjøper nytt hus sammen med meg enn å fortsette å bo slik som vi gjør nå, og han har ingen ønsker om å bo sammen med moren sin lenger. Han sier at han syntes det virket som en god idé der og da når de kjøpte sammen, men den dag i dag angrer han på at de gjorde det. Jeg bare synes at det tar så lang tid mellom hver lille skritt vi tar i riktig retning... Jeg er der hvor jeg ønsker å begynne å planlegge det å få barn, men aldri i verden at jeg skal ha noe barn slik som ting er pr i dag... Anonymous poster hash: 54978...9fe
strawberry Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 (endret) Huff, stakkars deg!! Hadde ikke holdt ut å bo med samboeren min og svigermor uansett hvor snill og grei hun hadde vært heller. Privatliv er nemlig en grei ting å ha i et forhold. Løsninger: 1: Du kjøper ut moren hans, men da må hun først gå med på det og deretter skaffe seg en plass å bo. 2: Du og samboeren din flytter ut og moren hans beholder huset, men er vel ikke sikkert hun har økonomi til å beholde det alene? 3: Du kjøper leilighet og flytter ut, så får han se at du mener alvor med det. Er du heldig så går han med på enten løsning nr. 1 eller 2 etterhvert fordi han ikke vil miste deg. Om han derimot ikke bryr seg eller gjør noe med det, så har du iallefall lært av situasjonen (aldri bo sammen med en mammadalt). Endret 1. april 2014 av strawberry 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #10 Skrevet 1. april 2014 Uff ja. Nei. Hva skal jeg si. Om jeg hadde en kjæreste som bodde med sin svigermor hadde jeg nok ikke taklet det fint. Men fint at du snakker med din sambo (altså en potteplante) om det hele.Anonymous poster hash: 21fb5...682 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #11 Skrevet 1. april 2014 Huff, stakkars deg!! Hadde ikke holdt ut å bo med samboeren min og svigermor uansett hvor snill og grei hun hadde vært heller. Privatliv er nemlig en grei ting å ha i et forhold. Løsninger: 1: Du kjøper ut moren hans, men da må hun først gå med på det og deretter skaffe seg en plass å bo. 2: Du og samboeren din flytter ut og moren hans beholder huset, men er vel ikke sikkert hun har økonomi til å beholde det alene? 3: Du kjøper leilighet og flytter ut, så får han se at du mener alvor med det. Er du heldig så går han med på enten løsning nr. 1 eller 2 etterhvert fordi han ikke vil miste deg. Om han derimot ikke bryr seg eller gjør noe med det, så har du iallefall lært av situasjonen (aldri bo sammen med en mammadalt). TS her. Alternativ 1 er det som er ønskelig, hun har ikke råd til alternativ 2 med mindre hun er villig til å gå for adressefrihet, noe hun tidligere har sagt hun ikke er villig til. Alternativ 3 har jeg også vurdert og tatt opp med han, men han har jo faktisk et poeng når han sier at det blir dyrere, og vanskeligere når vi faktisk får løst dette her og skal kjøpe sammen. Han sitter faktisk og er skikkelig ivrig på å komme i gang nå, sytinga mi har hjulpet! Dessverre etter en samtale med banken nå viser det seg at hun har heftelser fra gammelt av som har blitt bundet opp mot huset og de får ikke solgt før de heftelsene er tilbakebetalt... Faenihelvete. Så nå sitter han og sjekker opp alle muligheter for harde livet for å få ordnet dette slik at vi kan kjøpe hun ut, eventuelt selge og kjøpe noe annet. Så nå har han hvertfall kommet igang! Skulle ønske de heftelsene bare var en dårlig aprilsnar fra banken, siden det gjør en avansert situasjon eeeenda mer avansert.... Men dessverre er det reelt..... Anonymous poster hash: 54978...9fe
Gjest Eurodice Skrevet 1. april 2014 #12 Skrevet 1. april 2014 Bor kjæresten med hans svigermor? Anonymous poster hash: 297a9...c20 Kjærestens svigermor må nødvendigvis være TS' mor. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå