Gå til innhold

Jente 14 trenger hjelp #værsåsnill

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Først vil jeg bare si at jeg mest sannsynlig ikke har noe som helst å gjøre på dette forumet, men jeg trenger faktisk litt hjelp, so here I am:)

Litt om meg selv: Jeg bor i Tønsberg og går på en ungdomskole her. Jeg gjør det bra på skolen og trives vel egentlig helt greit. Jeg har tre gode venner. Jeg har ikke verdens største kontaktverk(eller hva det nå heter) pga att jeg var utrolig sjenert før. Jeg ble også mobbet fra 2-5 klasse, så jeg er noe skeptisk til nye folk. Ellers hater jeg 2014 samfunnet hvor alt handlet om utsende og ytreegenskaper. Jeg hater at du må gå med dyre merkeklær for å bli akseptert, jeg hater det virkelig av hele mitt hjerte. Jeg drev med fotball i 7 år og var ganske flink, helt til *BAM* treneren bestemte seg for å gjøre idretten dønn serriøs. Da snakker vi tre timer trenig hver dag og å tape en kamp var verdensundergang. Jeg sluttet fordi jeg ikke orket presset, det hersens presset om å være best, jeg hadde ikke ambisjoner om å komme på landslaget elns, jeg ville bare ha det gøy. Nå driver jeg med nøyaktig ingenting...

The problem: jeg gjør ingenting. Jeg står opp, går på skolen, gjør lekser spiser middag, gjør ett eller annent med en skjerm involvert og så går jeg å legger meg. Repeat. Jeg ønsker virkelig å gjøre noe. Jeg vil ikke bare sitte inne å gjøre ingenting. Jeg vil ha noe å gjøre. Jeg vil trene. Jo lets dra trening inn i det. Jeg liker å trene, gymtimene er ukas høydepunkt. Her i tbg er det ingen treningsentere som lar oss under 15 trene:( jeg kan seffølgelig jogge i skogen, men det er ikke det samme som gruppetrening. Trening er ikke hovedproblemet altså... Hovedproblemet er att jeg ikke har noen hobby. Jeg gjør absolutt ingen ting.

The spørsmål: har dere noe som helst ideer om hva jeg kan gjøre på fritiden. Hva som helst. Jeg er takknemlig for alt. Takk på forhånd.

Ha en fin kveld videre;*

Anonymous poster hash: 64936...321

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Først vil jeg bare si at jeg mest sannsynlig ikke har noe som helst å gjøre på dette forumet, men jeg trenger faktisk litt hjelp, so here I am:)

Litt om meg selv: Jeg bor i Tønsberg og går på en ungdomskole her. Jeg gjør det bra på skolen og trives vel egentlig helt greit. Jeg har tre gode venner. Jeg har ikke verdens største kontaktverk(eller hva det nå heter) pga att jeg var utrolig sjenert før. Jeg ble også mobbet fra 2-5 klasse, så jeg er noe skeptisk til nye folk. Ellers hater jeg 2014 samfunnet hvor alt handlet om utsende og ytreegenskaper. Jeg hater at du må gå med dyre merkeklær for å bli akseptert, jeg hater det virkelig av hele mitt hjerte. Jeg drev med fotball i 7 år og var ganske flink, helt til *BAM* treneren bestemte seg for å gjøre idretten dønn serriøs. Da snakker vi tre timer trenig hver dag og å tape en kamp var verdensundergang. Jeg sluttet fordi jeg ikke orket presset, det hersens presset om å være best, jeg hadde ikke ambisjoner om å komme på landslaget elns, jeg ville bare ha det gøy. Nå driver jeg med nøyaktig ingenting...

The problem: jeg gjør ingenting. Jeg står opp, går på skolen, gjør lekser spiser middag, gjør ett eller annent med en skjerm involvert og så går jeg å legger meg. Repeat. Jeg ønsker virkelig å gjøre noe. Jeg vil ikke bare sitte inne å gjøre ingenting. Jeg vil ha noe å gjøre. Jeg vil trene. Jo lets dra trening inn i det. Jeg liker å trene, gymtimene er ukas høydepunkt. Her i tbg er det ingen treningsentere som lar oss under 15 trene:( jeg kan seffølgelig jogge i skogen, men det er ikke det samme som gruppetrening. Trening er ikke hovedproblemet altså... Hovedproblemet er att jeg ikke har noen hobby. Jeg gjør absolutt ingen ting.

The spørsmål: har dere noe som helst ideer om hva jeg kan gjøre på fritiden. Hva som helst. Jeg er takknemlig for alt. Takk på forhånd.

Ha en fin kveld videre;*

Anonymous poster hash: 64936...321

Hvis du vil trene på senter, vet jeg at blant annet Stamina Hot på Gressbanen lar deg bli medlem der hvis foreldrene dine godkjenner det, men det kan hende at du må være 15.

Ellers er det mye du kan gjøre, men det kommer an på interessene dine.

Er du interessert i musikk er det et rikt musikkliv i byen, blant annet kan Haugarock være et alternativ.

Danseskoler er det flere av, og det finnes ulike kurs rundt om kring som kan være av interesse.

Anonymous poster hash: 2bfe1...d72

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du er tøff som spør om innspill og forteller om deg og din situasjon. Du reflekterer over det du opplever, hvorfor din situasjon er slik og over samfunnet. Det er gode egenskaper å ha, å tenke litt dypt. :)

Når jeg var ung hadde vi speideren hvor klær var lite viktig, det viktigste var bare hvem du var. Mye aktivitet, mye å finne på, mye å lære, mye gøy. Synes det er synd speideren ikke er brukt så mye lenger.

Synes det er rart det ikke finnes noen trening for deg på 14? Ingen sosial fotball, ingenting? Ikke rart som i at, "det tror jeg ikke på", men rart som i at, "merkelig at de har lot det bli slik".

Med en gang kommer jeg ikke på noe godt forslag. :-/

Håper at du etter hvert får gode venner der du bor. :)

Anonymous poster hash: 7d875...dc8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21, og gjør noe av det samme som deg. Sitter på dataen, går på jobb, spiser middag, repeat...

Vet ikke helt, ville bare si at du ikke er alene ;) Hva med å finne ut om det finnes noen klatregrupper, klippekort på bading, dansegrupper?

Anonymous poster hash: 2405c...8c5
Skrevet

Svømming er veldig deilig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med organisasjonsarbeid? Gjorde min ungdomstid meningsfull :)

Er det noe du er ganske interessert i? En politisk organisasjon? Eller hva med Natur og ungdom, Røde kors ungdom, osv. Det finnes helt sikkert noe slikt der du bor.

Er du med på noe slikt er det frivillig så det blir ikke et press slik som ved idretten. Du får et større kontaktverk, og gjerne flere venner. Det gjør ingenting at du er sjenert, det finnes alle typer mennesker som er med. Du kan være med på møter, diskutere og reflektere, få være med på betalte kurs og f.eks sommerleir. Du får være med på SÅ mye! Men det er så klart viktig å være interessert i det du holder på med. Det trenger ikke koste deg mye heller, mye kurs og opplæring blir betalt av organisasjonen og medlemskontigenten er ikke all verdens for et år.

Anonymous poster hash: aad28...024
Skrevet

Svømming, triksstuping, dansing, friidrett, ridning, squash.. vet ikke jeg, mye du kan finne på. Søk litt rundt i kommunen sine nettsteder for organisasjoner. Du som er så ung kan lære deg opp i så mye gøyale ting! :)

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Syns du virker som en kjempeflott jente. Du har fått mange forslag her, håper noen av den passer for deg. Fint at du har nok tak i deg til å ta grep og gjøre noe aktivt for å forbedre en hverdag du synes er litt kjedelig. Er vennene dine med på en fritidsaktivitet du også kan være med på? Er de også ute etter noe nytt å oppleve? Kanskje dere sammen kan komme på gode ideer?

Hvis du vil gjøre noe annet, nyttig og samtidig tjene penger, kan du evt tenke på å melde deg som støttekontakt i kommunen.

(Og med den fotballgreia; virker som alt skal være på så proffnivå og ta så mye tid av hverdagen at mange tilslutt dropper ut fordi det blir bare pes og ikke moro. Synd at det er slik, og det også her nordpå hvor jeg bor på et lite sted..)

Anonymous poster hash: 1ea2e...60d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...