Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt innkalt til intervju på Mester Grønn, og vil veldig gjerne ha jobben. Jeg er student, så det blir deltid. Er i slutten av 20-årene, og har jobbet i 'alle' år.

Er det noen som jobber i kjeden som kan fortelle hva lønnen ca. ligger på? Og får dere UB-tillegg? Og ikke minst, når i prosessen er det greit å spørre om lønna?

Tusen takk for svar! :blomst:

Anonymous poster hash: a0cc5...1c7
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at det er vanlig butikklønn, altså rundt 145 i timen. Jeg jobber i butikk og får UB tilegg, regner med at det er slik på mester grønn også :)

Anonymous poster hash: b9896...68b
  • 9 år senere...
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på det samme som TS spurte om i 2014. Det er utlyst en helgejobb på en Mester Grønn i nabobyen som jeg kunne tenke meg å søke på. Jeg har erfaring fra blomsterbutikk, men dersom lønna er veldig lav er jeg usikker (med tanke på transportkostnader og reisetid). 

Tenkte at jeg kunne bruke denne tråden istedenfor å lage en ny.

Vet noen hva lønna ligger på? Og får man tillegg for helgearbeid? :)

Anonymkode: 39f5f...a25

Skrevet

Det kommer an på ansiennitet: hvor lenge du har jobbet generelt, hvor lenge i butikk/blomsterbutikk, deltid/fullt, er du blomsterdekoratør, hvor gammel du er, hvorvidt butikken er organisert osv.

Utfra dette kan du google lønnstrinnene for butikk/blomsterbutikk og få en pekepinn. 

Anonymkode: a31cf...efb

Skrevet

Har jobbet i MG i mange år som blomsterdekoratør m Fagbrev og full ansiennitet. De følger tariff og du får lønn etter Virke. Samt kveld , helg og ub. Super arbeidsplass sånn sett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2014 den 11.10):

Regner med at det er vanlig butikklønn, altså rundt 145 i timen. Jeg jobber i butikk og får UB tilegg, regner med at det er slik på mester grønn også :)

Anonymous poster hash: b9896...68b

145kr i timen???? Tull

Anonymkode: d6fd5...226

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

145kr i timen???? Tull

Enig. 145 er under minstelønn. Det tviler jeg på at stemmer. 

Anonymkode: 6ca88...fa3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

145kr i timen???? Tull

For 10 år siden 

Anonymkode: 2d98a...a04

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. 145 er under minstelønn. Det tviler jeg på at stemmer. 

Anonymkode: 6ca88...fa3

Vi har ingen fast minstelønn i Norge. 2014 er uansett en god del år siden nå.

Anonymkode: 46d38...a14

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde iallefall minst 225 pr time i 2018 pluss kvelds og helgetillegg. 
Hvis turnusen din faller på stengte røde dager som 17 mai, osv så får du betalt for det også. 

Skrevet
HildaSofie skrev (9 timer siden):

Har jobbet i MG i mange år som blomsterdekoratør m Fagbrev og full ansiennitet. De følger tariff og du får lønn etter Virke. Samt kveld , helg og ub. Super arbeidsplass sånn sett. 

HildaSofie skrev (8 timer siden):

Jeg hadde iallefall minst 225 pr time i 2018 pluss kvelds og helgetillegg. 
Hvis turnusen din faller på stengte røde dager som 17 mai, osv så får du betalt for det også. 

Dette høres veldig lovende ut! 🙂

Jeg bør være greit kvalifisert, men med tanke på reisevei er jeg avhengig av at lønna er over et visst nivå. 

Anonymkode: 39f5f...a25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...