Fiolinisten Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Det er noe jeg ikke fatter og begriper med noen folk. De har alltid noe nytt innen designer klær, vesker og annet slikt tull.Drar på shopping nærmest daglig og kafebesøk er en selvfølgelighet. Og, så klart, så er det de som klager mest og høyst om at de har dårlig råd. Har virkelig sett meg lei av at de samme personene forventer at andre skal spandere på dem middag eller kaffen som de strengt tatt ikke trenger. For de har så dårlig råd atte. Litt selvinnsikt hadde gjort seg finere enn den ubrukelige garderoben. Hvorfor i all verden har det blitt sånn? Det må da være grenser på hvor mye en skal ta og forlange, uten å gjøre opp for seg. 1
Chien Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Du vet at du kan si nei til å spandere kaffe og middag, sant? 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Man spanderer da ikke uhemmet på andre hele tiden. Jeg spanderer ikke på venner som aldri spanderer tilbake. Hvis man gir ut penger til venner hele tiden så har man seg selv å takke. Anonymous poster hash: 509d9...c50 1
Ruby_Tuesday Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Jeg skjønner ikke helt problemet ditt. Du kan jo bare la være å spandere middag på venninner som du mener har dårlig økonomisk innsikt. Hva folk bruker pengene sine på er jo strengt tatt opp til dem, så lenge det ikke går utover andre. 2
Fiolinisten Skrevet 1. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2014 Du vet at du kan si nei til å spandere kaffe og middag, sant? Gikk du glipp av ordet forlange? Jeg har sluttet å spandere for lenge siden, men det er alltid de samme folka som nærmest krever at en skal betale for dem. Nesten som om jeg ikke har noe jeg trenger pengene mine til, siden jeg ikke kjøper så mye unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Gikk du glipp av ordet forlange? Jeg har sluttet å spandere for lenge siden, men det er alltid de samme folka som nærmest krever at en skal betale for dem. Nesten som om jeg ikke har noe jeg trenger pengene mine til, siden jeg ikke kjøper så mye unødvendig. Kjenner ikke et eneste menneske som forlanger at jeg skal betale for dem. Da har du spesielle venner og burde bytte vennekrets. Anonymous poster hash: 509d9...c50 5
Chien Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Gikk du glipp av ordet forlange? Jeg har sluttet å spandere for lenge siden, men det er alltid de samme folka som nærmest krever at en skal betale for dem. Nesten som om jeg ikke har noe jeg trenger pengene mine til, siden jeg ikke kjøper så mye unødvendig. Hvem er det som forlanger å få noe spandert? Høres ut som du har meget spesielle venner. Ingen av mine venner ville krevd å bli spandert på. 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 Kjenner ikke et eneste menneske som forlanger at jeg skal betale for dem. Da har du spesielle venner og burde bytte vennekrets. Anonymous poster hash: 509d9...c50 Minner meg litt om noen bekjente jeg har, som har brukt opp egne penger og så sier til meg: "Jamen, du har så god råd, du spanderer du ikke sant?" Dette er venninner som ikke tjener mindre enn meg, men de er alltid blakke allikevel, bare fordi de skal ha nye klær og sko hver måned. Selv så sparer jeg til egen leilighet, og gjorde den feilen at jeg kom til å nevne hva jeg sparer hver måned, og de har nå fått det for seg at jeg er rik. Anonymous poster hash: e6dea...5b3 2
Fiolinisten Skrevet 1. april 2014 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2014 Hvem er det som forlanger å få noe spandert? Høres ut som du har meget spesielle venner. Ingen av mine venner ville krevd å bli spandert på. Mitt inntrykk er at det er normen, og ikke unntaket som er slik. Nå er det ikke spesielt venner det er snakk om, men mer bekjente eller familie.
Chien Skrevet 1. april 2014 #10 Skrevet 1. april 2014 Mitt inntrykk er at det er normen, og ikke unntaket som er slik. Nå er det ikke spesielt venner det er snakk om, men mer bekjente eller familie. Er det virkelig normen blant dine bekjente og din familie? Wow. I min omgangskrets må jeg si at det er et særdeles sjeldent unntak....
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #11 Skrevet 1. april 2014 Har også ei venninne som hele tiden sier at hun ikke har penger til å finne på noe, men alkohol og fest hver helg har hun råd til. Anonymous poster hash: 80a6d...a79 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå