AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Nå har flere personer, alt fra PT til instruktører, fysioperapeuter og kiropraktorer, fortalt meg at den ene siden min er mye svakere enn den andre. Dette er også noe jeg merker selv, så de bekrefter bare hva jeg selv kjenner. Men ingen kan gi meg konkrete råd for hvordan jeg kan balansere dette. De sier bare at jeg må være oppmerksom på det slik at jeg ikke kompenserer ved å bruke den sterkere siden mer, men ingenting om opptrening av den svake siden. Er det noen som har tips? Anonymous poster hash: 79eeb...c30
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Nå har flere personer, alt fra PT til instruktører, fysioperapeuter og kiropraktorer, fortalt meg at den ene siden min er mye svakere enn den andre. Dette er også noe jeg merker selv, så de bekrefter bare hva jeg selv kjenner. Men ingen kan gi meg konkrete råd for hvordan jeg kan balansere dette. De sier bare at jeg må være oppmerksom på det slik at jeg ikke kompenserer ved å bruke den sterkere siden mer, men ingenting om opptrening av den svake siden. Er det noen som har tips? Anonymous poster hash: 79eeb...c30 Tren. Jeg er også svakere i den ene siden enn den andre og jeg trener ved å sørge for at jeg alltid tar like mange repetisjoner på begge sider og med samme styrke. Noen ganger tar jeg også flere repetisjoner med den svare siden enn den sterke. Lag deg objektive mål som du skal klare med begge sider. Gjør øvelser som trener en og en side slik at du ikke lurer deg selv ved å la den sterke siden ta over. Anonymous poster hash: 3a8a7...5a2
Gjest bustyvel Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Merkelig at ikke PT, fysio etc. kan gi deg noen råd??! Jeg ville ha fokusert på å trene jevnt på begge sider, og iallefall ikke ha mindre belastning på den svake siden. Jeg er svakere på ene siden pga skade i bekkenet, og må derfor være kjempebevisst slik at jeg ikke "bikker" til ene siden når jeg trener. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Det er kanskje merkelig at de ikke gir råd, men alt de sier er "vær bevisst på at du ikke kompenserer ved å bruke den sterke siden", og "pass på at du holder riktig teknikk", noen andre råd får jeg ikke. Men takk for svar. Jeg får bare fortsette som vanlig, og så håpe at det går greit. Anonymous poster hash: 79eeb...c30
Nuttery Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Fått samme svarene fra fysio selv. Det er småteit.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Jeg har samme problem, pga. ulik lengde på beina. Har fått akkurat samme svar som dere når jeg har spurt PT, fysioterapaut og PT. Anonymous poster hash: 6c66c...83a
Erazor Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Om du begynner å trene forskjellig på hver side, er sjansen stor for at du vil fortsette å ha svært ulik styrke på de forskjellige sidene. Dersom du trener som før, og samtidig er bevisst på at du ikke overkompenserer med den sterke siden (som du har fått råd om), så vil den svake siden bli sterkere mens den sterke siden ikke får muligheten til å «dra fra», fordi den svakeste siden hele tiden må ta litt ekstra i. Dermed jevner styrken seg ut over tid.
losingedge Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Jeg var også slik en stund. Men gjennom mye 1 hånds roing, og spesielt mye trening i form av pullups og markløft ble det balansert ut:) Men ser enda at venstre lat og venstre biceps er litt mindre. Høyrehendt...ingenting å gjøre med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå