AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Fant denne oppskriften på mineoppskrifter.no: 2 ss smør. 2-3 ts karri. 1 dl ananasjus. 2 dl crème fraìche salt og kvernet pepper Jeg har ikke ananasjus, da det ikke er noe som blir drukket her i det hele tatt. Kan jeg ytte ut ananasjusen med enten melk eller vann? Jeg har også bare 1,5 dl crème fraîche igjen - går det bra om jeg kanskje kutter litt ned på væsken, altså bare tilsetter for eksempel 0,5 dl melk? Vet at det finnes mange sikkert bedre oppskrifter der ute, men jeg er en fattig student så ja. Anonymous poster hash: 26ee3...741
Melodey Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Ellers hadde jeg brukt en blanding av vann, sukker, og sitron som erstatning
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Nei, men jeg har faktisk ikke sukker............ Men har sitron og lime, da! Men hvorfor skal noe surt oppi sausen? Hva er grunnen til det? Jeg lagde for eksempel en saus i går som det var nesten samme oppskrift på, og der trengte jeg ikke noe søtt/surt. Anonymous poster hash: 26ee3...741
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Ananasjuicen gjør at sausen blir litt tykkere - ialllefall det jeg opplever. Også gir den selvfølgelig litt ekstra smak + at det framhever karrismaken Og du trenger jo ikke kjøpe juice på kartong, kjøp boks med hermetisk ananas og bruk laken. Så kan du bruker selve ananasen i retten eller til noe dessert. Anonymous poster hash: 4da00...482
venus_ Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Du kan bytte den ut med eplejuice, eple- og karrisaus er kjempegodt. 1