Blomst Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Heisann! Min fine svigefar har nylig flyttet inn hos oss og han har nyresvikt. Han skal ikke ha Fosfor, Kalium, Salt eller Proteinrike matvarer. Det er enormt krevende å sette seg inn i hvor mye de forskjellige matvarene inneholder. Vi klør oss litt i hodet hver dag og rettene blir veldig kjedelige og gjentagende. Jeg er derfor på jakt etter en bok eller ett nettsted med ferdige oppskrifter for en slik type diett. Forsøker meg på en snarvei altså! Jeg har googlet og søkt og finner bare lass av tips om hvilke matvarer han ikke bør ha. Håper på hjelp fra andre der ute som har nyresvikt eller kokkelerer for en.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Han kan be om time hos ernæringsfysiolog på sykehuset som kan komme med tips. Anonymous poster hash: 4151f...efb
Luckiness Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 http://helsedirektoratet.no/publikasjoner/kosthandboken-veileder-i-erneringsarbeid-i-helse-og-omsorgstjenesten/Documents/Kosthold%20ved%20ulike%20diagnoser%20og%20sykdomstilstander.pdf Fra side 25 står det om kosthold ved nyresvikt. Kanskje du finner noen tips der? Om ikke finnes det gjerne ernæringsbøker i forhold til nyresvikt rettet mot helsepersonell og enæringsfysiologer du kan kjøpe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå