Gå til innhold

Hvorfor så mange innvandrere på NAV kontor, skattekontor etc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det slår ikke feil, hver eneste gang jeg må en tur innom mitt lokale NAV kontor, eller skattekontor, så er nesten 80% av personene som venter på hjelp innvandrere.

Hvorfor er det egentlig sånn?

Anonymous poster hash: 32ec3...407
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ser på NAV som et sted å hente penger.De har ødelagt for lengst for de som virkelig fortjener hjelp fra NAV. De eier ikke skam i livet, veldig mange av dem og konsekvensen av at vi har fått for mange her i Norge merker vi allerede nå. Er glad jeg mest sannsynlig ikke lever lenger om en 70-80 år. Da kommer etnisk norske til å være i mindretall og Sharia lovene vil råde her også. Sånn blir det når naive nisser får styre oss.Dessverre!

Anonymous poster hash: dc37e...9d7
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det slår ikke feil, hver eneste gang jeg må en tur innom mitt lokale NAV kontor, eller skattekontor, så er nesten 80% av personene som venter på hjelp innvandrere.

Ja, litt slik som AB over her sier. De ser mulighetene i systemet og er ikke redde for å bruke dem. AB over går kanskje litt langt i fremtidsutsiktene, men det er synd at det skal gå ut over de som har vært her lenge (både etniske og innvandere) at deres barn ikke får nyte godt av deres arbeid fordi tilflyttere snylter og tar for seg uten å tenke på konsekvensene.

Anonymous poster hash: 22f72...22f

• Liker 1
Skrevet

Er man utenlandsk statsborger, og skal ha skattekort, forlkeregistrering, oppholdstillatelse, trygd, stønader eller permisjon etc, er byråkratiet og papirveldet/dokumentasjonskravet enormt, mye mer omfattende enn for en nordmann. Så det er ikke så rart. Jeg har stått i de køene selv, som innflyttet nordmann i utlandet, og da vi emigrerte hjem igjen. Mange avtaler som må gjøres, ja, bare for å få skattekort eller levert selvangivelse, slike ting som vi andre bare gjør med noen tastetrykk på nettet.

• Liker 6
Gjest Hyssingen
Skrevet

Sikker mye fordi det er vanskelig å finne en fulltidsjobb når de ikke har lært språket ordentlig ennå.

Det er vanskelig for de som er flytende i norsk å finne fulltidsjobb også liksom, så da er det innmari mye vanskeligere for dem.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Skjemaskrekk, dårlig med språk, lese og skriving.

Ønsker å få klarhet og føler seg tryggere når de får det forklart ansikt til ansikt.

Mange setter pris på å snakke med sin saksbehandler, så ikke noe blir misforstått.

Ikke alle har pc eller tilstrekkelig IKT-kompetanse til å benytte nettsider og apper.

Bank-id, kodebrikke, altinn, det går litt i surr.

De vil ha klarhet, møter opp med papirene sine å får ordnet opp.

Skrevet

Fordi det er veldig mye papirarbeid som må ordnes når man flytter til et nytt land. Og det krever mange turer til nav-kontoret. I tillegg er det mye vanskeligere for utlendinger å få jobb i Norge så en del kan ha havnet der på grunn av det også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innvandrere har vel også behov for å få hjelp med skatten sin akkurat som oss andre. Det er derfor de er på ligningskontoret.

Anonymous poster hash: c4945...76b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

noen ser på nav som en lommebok, andre sliter like mye som oss med å finne seg jobb.

Hurra for norge som stapper landet full av mennesker uten å kunne gi oss etnisk norske jobb engang.

Anonymous poster hash: add08...4d9
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...