Gå til innhold

spiser ikke noe

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

kaninen min står ute om sommerhalvåret.. har et stor bur med masse grønt gress og høy.. han har sin vanlige mat der ute også og vannflaske, ved siden av dette får han sitt daglige snop. men jeg synes aldri jeg ser han drikke elller spise den alminnelige kaninmaten... redd for at han ikke får i seg nok. men inne spiser han som en gal.. men syne så huske at dette skjedde i fjor sommer også.. men jeg blir jo litt bekymret for den søte lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaniner treger nesten ikke tørrfòr eller vann hvis de spiser mye grønt. Og det gjør de jo gjerne om sommeren. Vet ikke om det gjelder din også? Ikke bekymre deg med mindre kaninen er matt i pelsen og sløv i blikket. Den eter hva den har behov for.

(Sjekk tanngarden for sikkerhets skyld, blir tennene for lange blir den sår i munnen og vil ikke spise harde ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

nei den like rharde ting, den pelle rut det harde i maten og spiser knekkebrød osv men drikker svært lite vann osv.. men den har jo rieklig med høy da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kaniner får ikke tørrfor om sommeren, de spiser gress, grønnsaker, gulrøtter, kvister, knekkebrød, høy og tørket brød. ofte regulerer de dette selv og spiser seg mett på grønt i stedet for tørrfor hvis de har tilgang til det. så jeg tror kaninen din har det bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...