Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg spurte om etpar tusen i forskudd på lønna denne måneden , men det var ikke aktuelt, enda vi får etterbetalt om dere skjønner.

jeg har ingen å låne penger hos eller snakke med om dette og dette er forste gangen jeg spør på de 3 årene jeg har jobbet på arbeidsplassen.. er det virkelig såå vanskelig for arbeidsgiver å forskuttere 3 tusen kroner??

Anonymous poster hash: 5848a...065
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart at de ikke vil etterkomme dette, men mange bedrifter har en streng policy når det kommer til forskudd...

Anonymous poster hash: 5cf08...53b
  • Liker 1
Skrevet

Det var veldig strengt! Har du ingen opptjente feriepenger du kan ta ut litt av på forhånd heller?

AnonymBruker
Skrevet

ts her

jo har feriepenger tilgode, men får ikke det ut før ferien i juli, så har vell egentlig prøvd det meste, kjenner jeg er mest dritlei hele opplegget og plassen for den ene ganger jeg trenger noe så er det blankt nei, men jeg har stilt opp både på overtid og uansett, men nå er det nok.....

Anonymous poster hash: 5848a...065
Skrevet

Mange bedrifter har en streng policy på dette. Ikke for å være vanskelige mot trofaste medarbeidere, men for å håndtere alle likt, og unngå situasjoner hvor ansatte setter seg i mer gjeld.

Og feriepenger skal utbetales i sammenheng med ferien, ihht ferieloven, ellers risikerer bedriften faktisk å måtte betale ut to ganger hvis du ikke har råd til å ta fri fordi du har brukt opp feriepengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...