Gå til innhold

Hvorfor går ikke vekten ned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste 8 ukene gått på lavkarbodiett. Det er flere grunner til at jeg har valgt lavkarbo, blant annet et ønske om å gå ned i vekt.

Jeg har de siste 8 ukene gått ned: 7 cm på midjen, 3 cm på magen, 2 cm på hvert lår.

Endel av klærene sitter og løsere.

MEN vekten går ikke ned! Jeg hopper mellom 83-85. idealvekten min er jo 75 kg.

Hvorfor går ikke vekten ned når alt annet går ned?

Jeg trener ikke styrke!

Anonymous poster hash: 2fd7e...c14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig.

Anonymous poster hash: de38a...634
AnonymBruker
Skrevet

grunnen til at du ikke går ned er fordi du spiser for mye for å gå ned.

Lag et kaloriregnskap og legg deg 200-400kcal under hva du må ha for å vedlikeholde vekta

Anonymous poster hash: 61552...534
Gjest Silverstream
Skrevet

Man må gå i underskudd med 500kalorier. Har du sjekket dette?

AnonymBruker
Skrevet

grunnen til at du ikke går ned er fordi du spiser for mye for å gå ned.

Lag et kaloriregnskap og legg deg 200-400kcal under hva du må ha for å vedlikeholde vekta

Man må gå i underskudd med 500kalorier. Har du sjekket dette?

Leste dere noe annet enn overeskriften?

Hun blir mindre i størrelse, men det vises ikke på vekten, og siden hun ikke trener styrke kan heller ikke muskeløkning forklare dette.

Jeg har ingen god forklaring, men følger med for å se om andre kan forklare det. :)

Anonymous poster hash: 474fb...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Hun blir mindre i størrelse, men det vises ikke på vekten, og siden hun ikke trener styrke kan heller ikke muskeløkning forklare dette.

Jeg har ingen god forklaring, men følger med for å se om andre kan forklare det. :)

vekt har en direkte sammenheng med hva du putter i munnen.

Gjest Silverstream
Skrevet

Åja, hehe, ja .... fra vektklubb:

Føler du deg litt motløs nå? Synes du at vektreduksjonen ikke gir deg den samme gledesrusen som i begynnelsen av programmet? Ikke bekymre deg om kiloene ikke raser av deg i samme fart lenger, eller om vekttapet har stanset opp.

Det er slik kroppen reagerer i en slankeprosess.

Sannsynligvis skyldes dette at du begynner å bli i bedre form, og på nåværende tidspunkt har du sikkert rukket å få synlige bevis på det. Større muskelmasse betyr flere kilo på vekten, men det betyr også større forbrenning - døgnet rundt! Musklene forbruker nemlig mer energi hele tiden. Dessuten blir du fastere i kroppen, og kiloene er fordelt på muskler som sitter dypere i kroppen enn underhudsfettet. Dessuten er antagelig livvidden din blitt mindre fordi bukfettet er redusert. Alt dette vil få deg til å se slankere ut.

Selv om vekten din er høyere enn forventet, har du sannsynligvis krympet rent størrelsesmessig. Gå inn i Vektklubb.no og les artiklene der, og få inspirasjon og råd om hvordan du skal komme deg forbi vekt-platået. En annen årsak til stagneringen i vektutviklingen kan jo være at du har begynt å slurve litt med maten? Kjør en oppfriskningsuke der du følger menyene og oppskriftene så nøye som mulig. Ved å være ekstra påpasselig og streng mot deg selv i en uke, får du det skytset du trenger for å nå nye resultater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...