Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett flere leserinnlegg, intervjuer osv der det kommer klart fram at pensjonister ikke lenger har råd til trygghetsalarm etter at det kom en egenandel på 150 kr i mnd. Det er noe jeg ikke skjønner. Minstepensjonister slipper denne egenandelen, og man skulle da tro at man hadde skjermet de som har minst.

Men jeg ser gang på gang eldre som klager over at de nå må kutte ut trygghetsalarmen, fordi de ikke har råd. Stemmer dette?! Jeg syns det høres helt vanvittig ut, å kutte ut noe som til de grader trygger hverdagen deres, når det kun koster 150 kr i mnd. Jeg har generelt forholdsvis lite sympati for pensjonister (kall meg kald og hensynsløs, men jeg møter mange idiotiske gamle i jobbsammenheng, og jeg får til tider helt noja.), og jeg fatter ikke at de kan ha så dårlig råd. Det er nesten så jeg har lyst til å se budsjettet deres for å se om det stemmer at de har så lite penger som de sier.

Så grinete og gretne mange av pensjonistene er, så er jeg sikker på at det sitter en og annen gubbe rundt om i norge som ikke kutter ut alarmen pga at han absolutt ikke har råd, men for å nærmest protestere.

Jaja, regner med jeg får endel pepper av dere nå, men opplys meg gjerne om hvordan det står til med de eldre, for jeg har jo i grunn ikke filla peiling på hvor mye penger de har og ikke har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i kontakt med mange eldre gjennom jobben, og som i resten av befolkningen er det varierende hvordan de har det økonomisk. De fleste har det helt greit, noen få har det veldig bra og noen få har det veldig dårlig. Jeg har enda ikke hørt om en eneste som skal kutte ut tryggehetsalarmen.

Skrevet

Nei, får jo virkelig håpe at folk ikke har råd til sånt.. Leste om det sist i vg i dag, et leserinnlegg fra en gammel mann..

Skrevet

Jeg har inntrykk av at de fleste heldigvis er så oppegående at de skjønner at trygghetsalarmen er nødvendig. Jeg har faktisk ikke hørt en eneste som i det hele tatt har nevnt dette med egenandelen, så jeg tror ikke det bekymrer de fleste. At det finnes en og annen tulling som skal spare litt penger må man jo regne med, det får bli deres problem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare enda et eksempel på tilsnikelser fra staten. De strammer inn på bauger og kanter. Litt her og litt der. Det rare er at de tar fra de eldre og barn. Folk med alminnelig inntekt.

Denne regjeringen håper jeg fyker en viss plass ved neste valg.

I dette landet blir de rike bare rikere, og de som sliter får slite enda mere.

Se på kronisk syke.

Det er en skam for velferdslandet Norge.

Så står de og sier at nå er det mye bedre hos folk. Renta er lav og bla bla bla.......

Det er faktisk folk som ikke behøver å tenke på renten. De har så liten inntekt at de får ikkke lån engang. Syke i tillegg.

vel, har mange det bra i Norge, men det er mange som har det ganske elendig,

Kjenner folk som ikke har råd til tannlege. De tør ikke smile pga. slik de ser ut i munnen.

Jeg synes jeg ser flere og flere slike. Særlig unge personer. Det ser ut som en brannruin i munnen på de.

Og det kan jeg skjønne. For en tid siden måtte jeg selv rotfylle en tann. Ble tre turer med utrensking osv...3150 kr. Hvem på trygd eller dårlig råd kan spa opp det. Protester ved neste valg

Skrevet

Er i prinsippet motstander av at den type tjenester skal koste, ikke fordi at de fleste pensjonister er fattige eller rike. Men fordi at jeg syns at trygghet i alderdommen (evt de som har fått voldsalarm) ikke skal være belagt med en kostnad. Trygghet bør være en menneskerett. :roll:

Har det sammen synet når det gjender kronisk syke, som også bare får høyere og høyere egenandel for hvert år, dette er en menneskegruppe som ofte sliter nok som de gjør, mange er unge og har derfor liten trygd.

Og de fleste har en tung nok hverdag som det er om en ikke skal lage de til fattige på toppen av alt.

Gjest Poirot
Skrevet
Er i prinsippet motstander av at den type tjenester skal koste, ikke fordi at de fleste pensjonister er fattige eller rike. Men fordi at jeg syns at trygghet i alderdommen (evt de som har fått voldsalarm) ikke skal være belagt med en kostnad. Trygghet bør være en menneskerett. :roll:

Har det sammen synet når det gjender kronisk syke, som også bare får høyere og høyere egenandel for hvert år, dette er en menneskegruppe som ofte sliter nok som de gjør, mange er unge og har derfor liten trygd.

Og de fleste har en tung nok hverdag som det er om en ikke skal lage de til fattige på toppen av alt.

Synes ikke at det å betale 150 kr for en flott trygghetstjeneste er så ille, jeg, når det er gratis for minstepensjonister. Men jeg synes det burde vært gratis for uføretrygdede også, for mange av disse har samme inntekt som en minstepensjonist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...