Gå til innhold

Er det vanlig å holde tale i 70 års dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min mor har snart 70 års dag, og har invitert barn og ektefeller + barnebarn med på et hotell med overnatting og mat. Feiring med god middag.

Hadde du tenkt at det forventes en tale fra barna?

Endret av Berit
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gir barn til sin mor i bursdagsgave?

AnonymBruker
Skrevet

Hotelloppholdet feks? Men nå er det kanskje for sent for den delen om det er hun som inviterer dere med?

Anonymous poster hash: e05ea...dd4
Skrevet

Hotelloppholdet feks? Men nå er det kanskje for sent for den delen om det er hun som inviterer dere med?

Anonymous poster hash: e05ea...dd4

Ja, hun som inviterer med. Men godt forslag. Kan jo gi til en annen gang :)

Skrevet

Ja, det tenker jeg forventes, i hvertfall vil det være hyggelig og høflig.

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Hva er vanlig hos dere? For min bestemor var det taler, for min mormor og min svigermor var det bare en enkel middag.

Ble litt rart når mamma feiret 50 år nå, pappas familie holdt taler og sang, mens mamma sin familie bare koste seg med maten. Vi i "kjernefamilien" kjenner begge sider godt og brød oss ikke, men noen i pappas familie stsset skikkelig.

Anonymous poster hash: 0ae1f...de8
Skrevet

Husker da mine besteforeldre fyllte 80 år. Da ble det holdt tale og noen hadde laget sanger. Ellers har det ikke vært noe stor feiring på de runde dagene, og heller ikke tale. Men vi barna har gitt fine presanger.

Men nå når min mor fyller 70 og vi skal på hotel med fin middag, tenker jeg at kanskje det burde gjøres. Jeg må si for min del er det vanskelig å holde tale for min mor. Synes ikke hun har vært verdens beste mor. Men hun har nok trodd det på en måte, kanskje ? Vet egentlig ikke om hun er klar over hvor mye sårende hun har sagt og sier til meg, ikke direkte, men underforstått. Uff, så vondt det har vært og er. Har prøvd for lenge siden å ta ting opp, snakke med henne, men hun forstår ikke. Det beste er bare å la ting ligge.

Skrevet

Taler er kjedelig å høre på for de aller fleste, med mindre du er ekstremt flink til å holde taler. Så om du tenker å holde tale, så fatt deg i korthet, bedre med litt for få taler enn for mange. :)

Skrevet

Taler er kjedelig å høre på for de aller fleste, med mindre du er ekstremt flink til å holde taler. Så om du tenker å holde tale, så fatt deg i korthet, bedre med litt for få taler enn for mange. :)

Enig at taler skal være korte. Tror en kort tale som viser at man setter pris på jubilanten er koselig og stas, spesielt for jubilanten.

Gjest Blomst83
Skrevet

Det er vel opp til hver enkelt. Når mamma feira 50,55 og 60 års dag holdt både jeg og søs tale. Det var ikke fordi det var forventet,men fordi vi ønsket det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...