Gå til innhold

Handle økologiske matvarer i Sverige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å spise mer økologisk og ren mat. Har hørt at økologiske matvarer er billigere i Sverige enn i Norge. Skal på harryhande denne uken. Noen som kan tipse meg om økologiske varer jeg bør handle der?

Anonymous poster hash: 5d3e3...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alt fra Saltå Kvärn (biodynamisk og økologisk) er mye billigere i Sverige enn her. Du får det meste av korn og frø fra denne produsrnten. Fås på Nordby! Økologisk spelt i 5 kg poser er også rimelig.

Endret av ashera
Skrevet

Sist jeg var på Nordby kjøpte jeg masse økologiske bønner, linser, quinoa og sjokolade. Mye billigere enn hjemme. Og peanøttsmør til halve prisen!

Skrevet

Så og si alt er lettere å finne over grensa, føles det som. I hvertfall for meg som spiser mest mulig økologisk og "clean". Jeg bruker i tillegg ulike typer mel, og slikt koster litt mindre her enn hjemme. Det blir derimot ganske dyrt med tanke på bensin etc å dra for ofte, så jeg har måttet lage slikt hjemme selv (mandelmelk, peanøttsmør etc)...

Mitt tips er rett og slett skriv en god liste over ting du kunnet tenkt deg å prøve, og ha GOD tid. Bruk tid på å kikke, og ta med penn og papir slik at du kan notere til senere. Dette gjorde jeg, og jeg vet nå hva jeg gidder å kjøpe der, og hva jeg like godt kan lage eller kjøpe hjemme.

Jeg kjøper stevia ketchup til når jeg skal skeie ut med pølser i brød eller ostesmørbrød.

De har en del økologisk kjøtt og pålegg, verdt å titte på - bare se på baksiden at den ikke er fullt av rart og de kaller det økologisk pga hovedråvaren er det. Oster i lange baner. Økologiske egg, hvis du bruker mye av det - sliter med å finne det på hjemmebutikken av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...