Gå til innhold

Daten min sier han føler som han har kjent meg siden barndommen, men;

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså han sier som dette at han føler at han kan prate med meg om alt mulig, og ha kan åpne seg for meg. Noe som ikke er vanlig for han, at det sitter langt inne hos han..

Han sier så, at på den annen side føler han dessverre ikke noen "romantisk kjemi" mellom oss.. Han spør så hva jeg syns..

Noen ideer på hva han i det hele tatt mener her??

Vi har ikke datet så lenge, men pratet mye på mail, og møttes tre ganger.

Så jeg svarte dette på det til han:

Som deg er det vanskelig for meg å åpne meg for andre. Å åpne seg er ikke det letteste i verden og er noe jeg bruker en del tid på. Jeg har mine venner som jeg kan prate med på den måten, og de jeg prater med om helt vanlige ting.

Jeg synes også jeg kan prate med deg om alt mulig rart, du har mange interessante synspunkter og ideer! Og ja, det er som prate med en jeg har kjent i lange tider. Det er heller ikke hverdagskost for meg å bli kjent med noen på den måten..

Når det kommer til romantisk kjemi, er dette noe jeg synes er vanskelig å vite etter relativt få møter og en del e-mailer frem og tilbake. (Nå er vel ikke e-mail det jeg er mest vant med å bruke heller, mere tlf, skype og sms på meg) Sms f.eks blir en mere "her og nå" måte å kommunisere på..

Det er litt vanskelig å få frem hva man egentlig tenker per mail syns jeg. Det blir litt sånn å svare på det den andre skriver liksom..

For min del merker jeg fort om jeg liker noen, og jeg liker å bli godt kjent med personen før jeg vet hvor det eventuelt leder hen. Men å si ting rett ut er nok ikke min sterkeste side på akkurat dette området..

Samtidig er nok jeg en person som er ganske reservert når det kommer til dette med følelser, og har ikke så veldig lett for å vise det om jeg faktisk liker en person på "den" måten.. Det tar litt tid og jeg må vite litt hvor jeg står hen.

Jeg kan derfor kanskje virke litt "kald". Jeg er nok ikke den type person som blir veldig fysisk med en gang. Selv om jeg liker personen veldig godt.

Derfor syns jeg det er vanskelig å egentlig si helt entydig hva jeg tenker om det.

Det jeg helt klart kan si er at jeg liker deg veldig godt som person, og det hadde vært fint å bli enda bedre kjent med deg. Se om det kunne blitt noe mere.

-Men det er jo såklart ikke bare opp til meg.

Er dette noe som blir helt feil da?

Jeg synes at jeg her har forklart ganske mye.. Som har sittet langt inne for meg..

Følelser har altså ikke vært tema engang enda hos oss. Og ikke vært noe fysisk kontakt utover klemmer heller.

Anonymous poster hash: 215cb...1c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker som at han "dumper deg" som date. At du er en veldig god og nær venninne, men at han ikke ønsker å sette deg i "date"båsen lenger.
Romantisk kjemi kan man ha med "hvem som helst", trenger ikke kjenne en person godt for å ha romantisk kjemi.

Jeg synes du har et flott svar, men svarer litt feil hvis han skriver det jeg tror han skriver.

Anonymous poster hash: c82d1...1ee
  • Liker 3
Gjest Elseby13
Skrevet

Få opp øya, honey. Han prøver å dumpe deg på en snill måte.

AnonymBruker
Skrevet

Vel om det gjør noen forskjell her er ordrett det han skrev:

Ellers har jeg tenkt litt på oss. Deg og meg. Jeg føler at jeg kan prate med deg om alt og ingenting som om vi har kjent hverandre i mange år - helt siden barndommen. Og det er virkelig ikke noe jeg opplever ofte - det å åpne meg for andre er noe som sitter ganske langt inne for meg. Men på den annen side så føler jeg dessverre heller ikke at det er noen "romantisk kjemi" oss i mellom. Hva syns du?

AnonymBruker
Skrevet

Få opp øya, honey. Han prøver å dumpe deg på en snill måte.

TS: Jo, forsåvidt en "snill" måte om det er det han gjør, men om du leser det jeg skrev i innlegget over (glemte å skrive det var TS), der jeg gjengir ordrett det han skrev. Så er det ikke rart jeg blir forvirret..?

Det er jo tvetydig så det holder..

Skrevet

Jeg synes det er ganske klart at han setter en strek over datinga deres. Virker som at du er mer som en "søster" enn en eventuell kjæreste.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ganske tydelig at han ikke føler noe romantisk kjemi , men ser på deg som en venn. Jeg tror du desperat prøver å klamre deg til håpet om at det kan bli noe mer.

Anonymous poster hash: dac19...5a1
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ganske tydelig at han ikke føler noe romantisk kjemi , men ser på deg som en venn. Jeg tror du desperat prøver å klamre deg til håpet om at det kan bli noe mer. Anonymous poster hash: dac19...5a1

Vel desperat er jeg ikke. Men jeg prøvde å gi en forklaring i tilfelle han har misforstått meg på noe som helst vis.. Nei er nok ikke desperat, som siste anonym bruker skriver.

Men vil gjerne ha en grei avklaring på det hele.. Er det nei på forespørselen så er det nei, da vil jeg også si at jeg heller ikke er interessert i noe som en "venninne".

Jeg orker ikke kaste bort tiden min på det når det jeg ønsker faktisk er en kjæreste..

Skulle bare ønske det var skrevet rett ut og ikke innpakket i bomull.. Mye greiere å forholde seg til..

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg syns ikke han pakket det inn i det hele tatt. Han er ikke interessert i romantikk, ferdig med saken.

Siste setningen "hva syns du" var lumpent å skrive. Han prøver å skyve ansvaret over på deg og håper at du også vil ut.

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig.. Jeg blir litt forbanna kjenner jeg..

Om han har merket dette lenge hvorfor har han ikke sagt noe??

Og nei vi har ikke hatt sex så det er ikke det..

Syns ærlig talt det er direkte dustete å kaste bort tiden min på den måten.

Det har hele tiden vært klart at jeg er ute etter en å ha i livet og ikke en "venn" av noe slag..

Feigheten lenge leve tydeligvis..

Skrevet

TS: Jo, forsåvidt en "snill" måte om det er det han gjør, men om du leser det jeg skrev i innlegget over (glemte å skrive det var TS), der jeg gjengir ordrett det han skrev. Så er det ikke rart jeg blir forvirret..?

Det er jo tvetydig så det holder..

Jeg har ikke leste innleggene dine etter at du skrev dette. Men han er jo over hodet ikke tvetydig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke leste innleggene dine etter at du skrev dette. Men han er jo over hodet ikke tvetydig?

Vel det synes jeg. Hva er greia med å si det med at han føler som han har kjent meg siden barndommen og at han kan åpne seg for meg da egentlig? Han hadde ikke trengt å ta med det.

Kunne bare sagt sånn at han ikke føler det er noe romantisk kjemi. Og ikke noe mere.

Rett frem.. Det er det beste..

Skrevet

Vel det synes jeg. Hva er greia med å si det med at han føler som han har kjent meg siden barndommen og at han kan åpne seg for meg da egentlig? Han hadde ikke trengt å ta med det.

Kunne bare sagt sånn at han ikke føler det er noe romantisk kjemi. Og ikke noe mere.

Rett frem.. Det er det beste..

Kanskje han er glad for å ha møtt deg og virkelig setter stor pris på deg på alle måter, bare ikke som kjæresteemne? Når man liker noen veldig godt så har man lyst til å fortelle det. Det er jo et kjempestort komplement til deg at han føler seg så nær deg. Og tydeligvis en ny og positiv opplevelse for han.

Skjønner at det føles verre å bli "dumpet" på den måten. Men kort og brutalt er ikke for alle, og det var nok bare ektefølt og godt ment.

Skrevet

Nå synes jeg du er urettferdig. Han kan jo bli glad i deg, sette pris på deg og ønske å ha deg i livet sitt selv om han ikke ønsker å være kjæresten din?

Han har nok formulert seg slik fordi han håper at du fortsatt vil være i livet hans. Jeg opplever ikke på noe måte at det er kun tomprat han fylte den mailen med.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han er glad for å ha møtt deg og virkelig setter stor pris på deg på alle måter, bare ikke som kjæresteemne? Når man liker noen veldig godt så har man lyst til å fortelle det. Det er jo et kjempestort komplement til deg at han føler seg så nær deg. Og tydeligvis en ny og positiv opplevelse for han.

Skjønner at det føles verre å bli "dumpet" på den måten. Men kort og brutalt er ikke for alle, og det var nok bare ektefølt og godt ment.

Nå synes jeg du er urettferdig. Han kan jo bli glad i deg, sette pris på deg og ønske å ha deg i livet sitt selv om han ikke ønsker å være kjæresten din?

Han har nok formulert seg slik fordi han håper at du fortsatt vil være i livet hans. Jeg opplever ikke på noe måte at det er kun tomprat han fylte den mailen med.

Tja... Mulig det.. Men jeg ser ikke helt vitsen med å betale i dyre dommer på nettdating for ende opp med en kamerat liksom.. Det er det.. Og det vil han få vite også.

Og jeg er jo heller ikke åpen for noe venner-med-fordeler greier med han om han tror det..

Kommer vel til å ha lyst til å bare kutte han helt ut tror jeg. Ellers kompliserer det bare ting.

Spesielt hvis han fortsatt skal være så utydelig som han har vært inntil den mailen jeg fikk i natt..

AnonymBruker
Skrevet

Friendzoned. Move on...

Anonymous poster hash: c3d54...231
Skrevet (endret)

Tja... Mulig det.. Men jeg ser ikke helt vitsen med å betale i dyre dommer på nettdating for ende opp med en kamerat liksom.. Det er det.. Og det vil han få vite også.

Og jeg er jo heller ikke åpen for noe venner-med-fordeler greier med han om han tror det..

Kommer vel til å ha lyst til å bare kutte han helt ut tror jeg. Ellers kompliserer det bare ting.

Spesielt hvis han fortsatt skal være så utydelig som han har vært inntil den mailen jeg fikk i natt..

Jeg syns nå ikke han var utydelig. Og jeg syns ikke du skal brenne broer og være sint og avvisende. For når du kommer over skuffelsen kan det tenkes du føler at han er verdt å beholde som en venn. Vennskap varer lenger enn de fleste nettdating-forhold. Klem

Endret av la Flaca
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes det virker som at han "dumper deg" som date. At du er en veldig god og nær venninne, men at han ikke ønsker å sette deg i "date"båsen lenger.

Romantisk kjemi kan man ha med "hvem som helst", trenger ikke kjenne en person godt for å ha romantisk kjemi.

Jeg synes du har et flott svar, men svarer litt feil hvis han skriver det jeg tror han skriver.

Anonymous poster hash: c82d1...1ee

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns nå ikke han var utydelig. Og jeg syns ikke du skal brenne broer og være sint og avvisende. For når du kommer over skuffelsen kan det tenkes du føler at han er verdt å beholde som en venn. Vennskap varer lenger enn de fleste nettdating-forhold. Klem

Jeg KAN være med på det, men da må jeg vite med 100% sikkerhet! Sånn at jeg kan gå videre i prosessen. En kamerat som plutselig reagerer på en eller annen måte om jeg dater noen andre er ikke moro i det hele tatt vel?

Og selvfølgelig også for å avslutte alle tanker jeg kan ha hatt om "noe", og deretter gå videre som nettopp venner. Og vil det bli kleint å plutselig skulle være venner eller vil det bare være lettelse?

Jeg kan vel si det sånn at jeg hadde virkelig syntes det hadde vært greit å slippe å pynte meg som til en date. For det blir jo sån. Når man skal date.

Skrevet

Kanskje du kan spørre han hva han helt sikkert mener med det han sier uten å utbrodere så veldig hva du føler selv først? Så slipper du at han skyver ansvaret over på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...