Saraby Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Hei. Vi bor i boretslag hvor vi er relativt tett på naboene våre. Stuevinduet vårt peker rett ut hvor både fellesareal og balkonger er. Vi har derfor persiennene på dette vinduet nede hele tiden. Jeg er ganske lei av det fordi det blir lite lys inn pluss at det ser så stusselig ut både utenifra og inne. Derfor vurderer jeg å froste dette vinduet. Men jeg lurer da på om det vil se rart ut med kun et frostet stuevindu? Burde jeg velge med eller uten mønster?
t0nje Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 (endret) Har du vurdert lameller? Det er et godt alternativ til parsienner, men om dere så har bestemt dere for frosting så ville jeg ha valgt et uten mønster Endret 2. april 2014 av t0nje
Saraby Skrevet 1. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2014 Har vurdert det ja, men jeg vil gjerne ha gardiner å syntes ikke det blir så pent til lameller :-/ men takk for tipset uansett!
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Hva med sånn "gardin" som går på tvers av vinduet? Da kan du gå inn lys oppe.Anonymous poster hash: bc1c1...30d
Saraby Skrevet 1. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2014 Sånne cafègardiner tenker du på? Hvis jeg forstår deg rett så har jeg alltif forbundet det med noe de gamle damene har så har ikke helt sansen for det, men det kan jo hende det funker for meg hvis jeg ser noen av litt nyere tid! Hehe
PecanPie Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Kanskje en såkalt "svevende plisségardin" kan være noe for dere? da kan du velge hvor mye innsyn/utsyn dere vil ha, når kun sola skal skjermes for osv. Tror det koster litt, men det ser utrolig praktisk ut!
Saraby Skrevet 1. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2014 Ooh, det skal jeg sjekke ut! så kjempesmart ut! Men enn så lenge (til jeg får råd til de der ) fant jeg ut at jeg skal male vinduet nederst med kulturmelk av alle ting. Det blir visst en slags frostinfeffekt av det (uten lukt) så kan jeg jo bare vaske det av hvis det blir jævlig
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 Det var svevende plissegardin jeg tenkte på. Blondegardiner eller lignende midt på vinduet er forbeholdt bestemødre. Anonymous poster hash: bc1c1...30d
Littlewife Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 Vi har frostet vindu på badet. Det stjeler mye av lyset. Jeg tror ikke det ville sett særlig pent ut i stua... Men det fungerer glimrende på badet. Lameller er tingen! http://www.markisebutikkencelcius.no/lamellgardin?gclid=CMvslsLbvr0CFaHPcgodzrYAvQ
Saraby Skrevet 1. april 2014 Forfatter #10 Skrevet 1. april 2014 Jeg prøvde det jeg snakket om ista, nå. Det ble kjempestilig. Tok ikke hele vinduet, bare nedre del. Så da blir det stående frem til jeg får kjøpt slike svevende gardiner!
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #11 Skrevet 1. april 2014 Jeg prøvde det jeg snakket om ista, nå. Det ble kjempestilig. Tok ikke hele vinduet, bare nedre del. Så da blir det stående frem til jeg får kjøpt slike svevende gardiner! Du kan også helt fint kun froste nedre del av vindu sånn som du har gjort med surmelken nå. Jo bedre kvalitet på forstingen jo penere blir det og jo mindre lys stjeler det. http://www.vindufolie.no/butikk/vindufolie Anonymous poster hash: c6b03...3d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå