Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så ufattelig sjalu av meg, skjønner ikke hva som er galt med meg. Har verdens snilleste kjæreste, jeg føler jeg kan stole på han og han får meg til å føle meg som verdens beste, som en prinsesse. Allikevel er jeg sjalu, jeg holder det selvfølgelig inni meg, men jeg misliker at han er venn med eksen sin. De liker hverandres bilder på facebook og instagram, tror ikke de har noe videre kontakt, da jeg ikke sjekker facebooken hans osv, det kommer jeg heller ikke til å gjøre, håper jeg. I tillegg har han masse venninner, og jeg liker det ikke. Jeg er sjalu, jeg kjenner det på meg, får vondt inni meg. Redd for hva de snakker om, kanskje han flørter med de? Hva vet vel jeg? Selv om han sier jeg er den rette, og den han vil ha. Har blitt såret før og er så redd for å bli det igjen. Orker ikke ha disse tankene og det irriterer meg grenseløst, skjønner ikke hvorfor jeg tenker sånn. Jeg vil selvfølgelig ikke være sjalu. Når kjæresten skal møte venninner later jeg som jeg ikke bryr meg, men egentlig blir jeg kjempelei meg. Han er også sjalu av seg, og blir sint og lei seg når jeg snakker om tidligere flammer o.l. Man vil på en måte vite om fortiden, men samtidig er den sårende. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å ikke tenke sånn. Noen som har opplevd lignende? Jeg har ikke vært sånn i alle forhold, men han her vet jeg er den rette, selv om vi bare har vært sammen et halvt år. Er kjipt om jeg skal tenke sånt resten av livet. Noen som vet hvordan man kan slutte å tenke sånn? Noe må man vel kunne gjøre? Tips?

Anonymous poster hash: fa48f...934
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du merker fort vist han mister interessen i deg... Men spør han om du kunne sett hvem han prater med på Facebook, bare fordi du er stresset, og du ville fått ro i kroppen ;)

Så sjekker du Internett loggen,tlf,snapchat,instagram, samtalespesifikasjoner fra hans mobilsekskap så ser du om han har snakket med noen ex'er.

Ellers logger du deg på hans Facebook på messenger app på tlf. Så har du full kontroll.

Ha en fin kveld.

Anonymous poster hash: e17cc...a83

AnonymBruker
Skrevet

Du merker fort vist han mister interessen i deg... Men spør han om du kunne sett hvem han prater med på Facebook, bare fordi du er stresset, og du ville fått ro i kroppen ;)

Så sjekker du Internett loggen,tlf,snapchat,instagram, samtalespesifikasjoner fra hans mobilsekskap så ser du om han har snakket med noen ex'er.

Ellers logger du deg på hans Facebook på messenger app på tlf. Så har du full kontroll.

Ha en fin kveld.Anonymous poster hash: e17cc...a83

Tar ikke svaret ditt seriøst. Selvfølgelig skal jeg ikke sjekke noe som helst. Men det er et reelt problem, sjalusien. Skjønner ikke hvorfor den er der, da jeg ikke har opplevd dette noe særlig før. Bare lurer på om det vil gi seg, og om det er normalt og om det kanskje er andre som har noen gode tips til hvordan jeg kan håndtere det :) helt unødvendig av deg å svare slikt, er ikke sånn at jeg ønsker å være sjalu, men er ikke så lett å gjøre noe med uten å vite hvordan man håndterer det!

Anonymous poster hash: fa48f...934

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min jente gjor det der, varte i 3 dager helt til hun fant ut det var kjedelig, og jeg faktisk ikke pratet med noen "jenter". Då forsvant den vanvittige sjalusien, og hun fekk det masse bedre, jeg også. Så ta svaret seriøst ;)

Anonymous poster hash: e17cc...a83

Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
Skrevet

Hei du! Jeg har samme problem - brent barn som er livredd for å bli såret på nytt, og som derfor er fryktelig usikker og sjalu i det nåværende forholdet mitt. Eller, sjalu - føler det er litt feil ord kanskje, det handler jo mest om at man har en dårlig selvfølelse og ikke helt klarer å tro på at man er bra nok for noen ofte. Etter tre år hvor jeg har prøvd å fikse meg selv tok jeg kontakt med et lavterskeltilbud hvor jeg får snakke med en klok psykiatrisk sykepleier. Dette satt laaangt inne, jeg følte det var veldig ydmykende å gjøre noe sånt, men samtidig - har du en skade i beinet går du jo til legen. Hvorfor ikke når det gjelder "mentale skader"? I alle fall så er hun veldig flink, og vi jobber bl.a. med teknikker for å komme ut av de vonde tankene når de kommer (jeg har en tendens til å surre meg laangt inn i de og ikke komme ut igjen før jeg er helt nedbrutt og overbevist om at han bare venter på en mulighet til å være utro), at jeg skal bli flinkere til å leve her og nå og bekrefte meg selv. Vi har det fint her og nå. Det er ikke noe her og nå som tilsier at jeg ikke kan stole på han. Det er faktisk bare situasjonen her og nå det er mulig å ha kontroll over, og det er den man må leve i. Kort fortalt.

Uansett, jeg anbefaler veldig å gå og snakke med en profesjonell. Ikke fordi du er psykisk syk eller har store mentale problemer, men for å lære deg alternative måter å tenke på og teknikker for å unngå de dårlige tankemønstrene. Det er absolutt ingenting å tape på å gi det et forsøk. Hvis du er student har de fleste universitetene slike lavterskeltilbud tilgjengelig for studentene gratis.

Stor klem og lykke til.

Skrevet

Jeg er akkurat som deg! jeg blir sjalu hvis han liker bildene til exen sin eller hvis han prater med noen jenter. Men nå er det heldigvis slik at exen hanes bor i et annet land og når jeg sa til han at jeg ikke ønsket at han skulle ha noe kontakt med henne så kuttet han den ut. Mitt beste tips til deg er å snakke med han, jeg gjør det hele tiden hvis noe plager meg, han kan enten ta hensyn til det og la være å gjøre det eller forklare hvorfor og hvordan deres forhold er. Du må også huske på at det er deg han er med, det er deg han elsker og det er deg han vil ha. Slik min kjærest sier det så sier han bestandig at hvis det kommer til det punktet hvor han vil være utro så slår han ført opp med meg. Og det er jo greit i seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...