Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk for noen dager siden vite at mannen min har gjort en annen dame gravid, og hun er nå halvveis i svangerskapet. Jeg klarer ikke spise eller sove, fungerer så vidt på jobb siden jeg da må skjerpe meg. Klarer ikke snakke med familie eller venner om det fordi jeg skammer meg veldig over det. Selv om jeg vet at det ikke er jeg som har gjort noe galt, men jeg føler det som et hån mot livet mitt på en måte. Han har holdt ting skjult og latt meg tro at alt er bra og normalt i flere måneder.

Det som gjør det ekstra jævlig er at vi har prøvd å få barn en stund, og var nå kommet til det punktet hvor vi skulle be on utredning. Er jo ironisk nok tydelig nå hos hvem problemet ligger, og da føler jeg meg helt verdiløs i tillegg.

Kan jeg ringe slike krisetelefoner eller hjelpelinjer for dette? Vet ikke om det ikke er "alvorlig" nok, er jo ingen som er i ferd med å dø, men det er krise for meg.

Anonymous poster hash: 47a9f...6f8

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt uklart hvem du spør om du kan ringe? Mental helse sin hjelpetelefon kan du garantert ringe, der trenger du ingen egentlig grunn.

Anonymous poster hash: 291a4...0ff
  • Liker 2
Skrevet

Du kan ringe krisetlf. for dette men det høres ut som du er på vei til å bli deprimert og det er veldig forståelig. Husk å tenke på deg selv! At mannen din har gjort en annen dame gravid betyr ikke at du ikke kan få barn men han har jo vært en slask! Du har min fulle sympati! Få hjelp av de du har rundt deg og evt psykolog. Kom deg unna denne mannen! Et bedre liv venter kanskje på deg der ute!!

Masse lykke til :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe både kirkens sos og mental helses hjelpetelefon. :)

Anonymous poster hash: 0c96e...9e5

• Liker 5
Skrevet

Vil bare gi deg en klem :hug:

Dette er jo en personlig krise, så selvfølgelig kan du ringe krisetelefon hvis du trenger noen å prate med.

Hadde gått under jorden av sorg og sinne selv tror jeg, så ta absolutt en telefon å lett på hjertet ditt :blomst:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan absolutt ringe mental helse. Du kan også ringe fastlegen og få henvisning til psykolog og eventuellt få sykemelding for et par dager slik at du kan reise bort og tenke eller hvile.

Stor klem. Ta tiden til hjelp og ta i mot hjelp.

Anonymous poster hash: 9cc55...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du har dumpet fyren, og det gjorde du nok helt rett i!

Pris deg lykkelig for at du aldri fikk barn med det utro svinet.

Tro meg, det hadde gjort situasjonen verre for deg om det var barn i bildet..

Anonymous poster hash: 01dd1...c21

• Liker 1
Skrevet

Huff for en ekkel situasjon!! Sender en klem til deg.

Bra du ikke ble gravid med han, da hadde situasjonen hvert enda verre! Du kan ringe til krisetelefon for dette!

Skrevet

Du kan ringe krisetlf akkurat når og til hva du vil (nesten). Dessuten, om de mener at du har ringt "feil", så burde de sitte med noen opplysninger om hvem du kan ringe til.

For en fæl situasjon du sitter i. Hva sier mannen din? Har du møtt den andre kvinnen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg ringte et av stedene, og det var godt å få "tømt" ut det jeg går og tenker på. De var helt klare på at dette var en god grunn til å ringe til dem. Så da vet evt. andre som lurer på det samme at det er helt ok å ringe til krisetelefoner i en slik situasjon.

Jeg har ikke noe lyst å bli sykmeldt, for det er jobben min som holder meg på beina om dagen, selv om jeg kanskje ikke yter 100%. Har fortalt sjefen min at jeg går gjennom et dramatisk samlivsbrudd, så jeg har avtalt med henne at jeg gjør så godt jeg kan.

Ellers er mannen min også i kjelleren, og sier han har det helt grusomt og angrer seg veldig. Vi har ikke offisielt gjort det slutt ennå, jeg trenger litt tid på å fordøye dette. Men han har flyttet ut midlertidig, så jeg ikke trenger forholde meg til ham hele tiden. Den andre damen kjenner jeg litt, så det er også svik fra hennes side. Hun visste godt at han var gift med meg.

Anonymous poster hash: 47a9f...6f8

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet

Håper du føler deg bedre etter hvert. Stå opp for deg selv. Selv om du føler at du skammer deg så håper jeg du finner noen i familien å snakke med. Det hjelper veldig å få det ut og dele med noen du er glad i.

Lykke til :)

Gjest Mr. Toad
Skrevet

Du kan ringe krisetlf. for dette men det høres ut som du er på vei til å bli deprimert og det er veldig forståelig. Husk å tenke på deg selv! At mannen din har gjort en annen dame gravid betyr ikke at du ikke kan få barn men han har jo vært en slask! Du har min fulle sympati! Få hjelp av de du har rundt deg og evt psykolog. Kom deg unna denne mannen! Et bedre liv venter kanskje på deg der ute!!

Masse lykke til :)

Høres ut som hun blir deprimert? En depresjon omfatter en rekke kliniske symptom, ikke det TS beskriver.

TS. Selvsagt kan du kontakte krisetjenester, men kanskje Familievernkontoret vil være mest naturlig for dette?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Å...ring du. Du er i en krise, så fint om du snakker med noen!

For en situasjon å havne i da.

Håper du får utbytte av å snakke med rette person nå.

Skrevet

Takk for svar. Jeg ringte et av stedene, og det var godt å få "tømt" ut det jeg går og tenker på. De var helt klare på at dette var en god grunn til å ringe til dem. Så da vet evt. andre som lurer på det samme at det er helt ok å ringe til krisetelefoner i en slik situasjon. Anonymous poster hash: 47a9f...6f8

Bra du ringte. Her møter du dyktige og forståelsesfulle mennesker som er gode å prate med - det er i hvert fall min erfaring når jeg for alvor har ligget nede for telling.

Håper det på et eller annet vis kan ordne seg for deg, selv om alt nå selvfølgelig virker tapt og forgjeves. :)

• Liker 1
Skrevet

Så bra du ringte! Håper det ordner seg for deg, dette må være utrolig vanskelig! Klem til deg :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Det er mer mellom jord og himmel enn det vi vet. Kanskje skal du ikke være mer samnen med han. Min kjære som hadde meg på vent, giftet seg med en dame og hun ble gravid kort tid etterpå. Han holdt på med henne mens han holdt på meg. Jeg ser i ettertid at vi hadde kommet til å vokse fra hverandre for i dag er vi totalt ulike. Han og dama virker ikke lykkelige, men jeg har oponådd mye og har det veldig bra. Tiden leger alle sår og du er sterlere enn du tror. Jeg vet at du vil få det bra igjen. Føler med deg. Tenk på alle som er utro uten at det blir barn av det pga. flaks. Der får partnern ofte ikke vite noe. Stakkarslig trøst kanskje:( Du vil klare dette!

Anonymous poster hash: 75fc9...788

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...