Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen nedre aldersgrense for når man bør sette barn på 5-2 dietten? De er ikke overvektige, men studier at vist at det kan forlenge livet med mange år, og med alle andre helsemsessige fordeler, så er det en flott gave å lære sine barn.

Min yngste er 18 mnd, det er kanskje litt ungt eller? Kanskje bare 1 dag i uken til å begynne med? De to eldste er 4 og 5 år, forresten, og spiser bare sunt til vanlig, men jeg har virkelig lyst til at hele familien skal følge samme diett.

Anonymous poster hash: 82b24...f63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

troll

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette var jo seriøse svar. KG er jo bare fullt av bitterpikker og sure kjerringer for tiden synes jeg. Ingenting tas seriøst lengre. Folk her inne er mer opptatt av hvordan man skal handle på Rimi, enn å diskutere familie, samliv og samfunnsproblemer.

Takk for meg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

få deg en psykolog time

Anonymous poster hash: b247e...0e6
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette var jo seriøse svar. KG er jo bare fullt av bitterpikker og sure kjerringer for tiden synes jeg. Ingenting tas seriøst lengre. Folk her inne er mer opptatt av hvordan man skal handle på Rimi, enn å diskutere familie, samliv og samfunnsproblemer.

Takk for meg!

her er et seriøst svar: Aldri i verden om du setter barn (og spesielt så små barn) på diett. Dersom du mot all formodning ikke er et troll syns jeg det er sykt å i det hele tatt komme med et slikt forslag. Sørg for at barna dine spiser sunn, næringsrik mat hver dag så er diettproblemet ute av verden.

Anonymous poster hash: b03bd...4be

• Liker 6
Skrevet (endret)

Altså, tips til neste gang: øk alderen på barnet betraktelig. La oss si 9-10 år, stillesittende gutt/jente som ikke er interessert i å være aktiv. Du kan godt finne på et navn også, kanskje barnet kan hete Kaja eller Elias? Det ville ha vært langt mer troverdig, men samtidig så sjukt at folk potensielt kunne ha gått rett på. Men en på under to år? Det funker ikke, selv ikke her, men kanskje hvis du skriver en kronikk i VG.

Endret av Musaleem
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

5:2-dietten er vel egentlig en ren slankekur? Vet ikke så mye om den, annet enn "halvfaste" 2 dager i uka. Og da er det vel kun for å spare kalorier for å gå ned i vekt?

Om så: barn i vekst skal ikke slankes, punktum. Spis sunt, spis vegetarisk, spis karboredusert osv for helsens skyld. Men ikke for å slanke barn.

Anonymous poster hash: 1272e...81b
  • Liker 4
Skrevet

Takk for meg!

Forventer du seriøse svar på et så helt bort i hampen idiotisk spørsmål?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi spiser 5:2 hele familien, men mine barn er 13, 10 og 7 år. Det går helt fint! Vi har aldri vært overvektige, men ønsker å utnytte helsefordelene av dietten (eller livsstilen, som vi kaller det ;) )

Men så små barn som du har, trenger nok en jevnere mattilførsel.

Anonymous poster hash: ebcbc...fc9
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg lurer på hvor lenge det er til det kommer brystmelk med soyamelk, eller hvor tid mor sier "jeg ammet på torsdag, i dag er det faste, babyjenta får ikke noe nå før på lørdag. Litt skriking må en regne med, her i huset lever vi på luft og kjærlighet og litt spiseforstyrrelser, er hun født inn i denne familien bør hun jaggu lære seg det, jo fortere jo bedre"

For en syk, syk verden!

Det heter 5:2 dietten, å sette et barn på diett? Jeg må si at jeg vil heller være bitterfitte, sur muggen og jævlig enn å noensinne se eller råde et barn til å gå på diett med mindre det er ekstrem god grunn for det.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 8
Skrevet

Fy fader jeg blir kvalm!!!

Skrevet

Er det noen nedre aldersgrense for når man bør sette barn på 5-2 dietten? De er ikke overvektige, men studier at vist at det kan forlenge livet med mange år, og med alle andre helsemsessige fordeler, så er det en flott gave å lære sine barn.

Min yngste er 18 mnd, det er kanskje litt ungt eller? Kanskje bare 1 dag i uken til å begynne med? De to eldste er 4 og 5 år, forresten, og spiser bare sunt til vanlig, men jeg har virkelig lyst til at hele familien skal følge samme diett.

Barn skal kun på dietter som lege har satt dem på og som følges opp poliklinisk av ernæringsfysiolog.

Skrevet

Vi spiser 5:2 hele familien, men mine barn er 13, 10 og 7 år. Det går helt fint! Vi har aldri vært overvektige, men ønsker å utnytte helsefordelene av dietten (eller livsstilen, som vi kaller det ;) )

Men så små barn som du har, trenger nok en jevnere mattilførsel.

Ynnskyld,men vet fastlegen dere som hva du gjør med kostholdet til ungene dine?

• Liker 2
Skrevet

Helsefordeler my ass. Det er vitenskapelig bevist at unger i vekst som ikke får mat hver dag tre ganger om dagen får ødelagt intelligensen, fordi hjernen ikke får sukker slik den skal.

med andre ord lærer de mindre blir dummere enn de kunne ha vært, hvis de bare fikk mat hver dag.

Man berøver barna sine for IQ med dietter og slanking.

Det er flere barn av foreldre denne tråden som kunne hatt godt av at barnevernet kom på besøk.

• Liker 1
Skrevet

Vi spiser 5:2 hele familien, men mine barn er 13, 10 og 7 år. Det går helt fint!

Barnemishandling.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Aprilsnarr?

Endret av Topplue
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke TS her. Jeg synes ikke det var noe dumt spørsmål. Mange unødvendige svar i denne tråden... Hva er egentlig nedre aldersgrense for 5:2? Diett betyr bare kosthold. Man spiser ikke bare etter 5:2-prinsippet for å gå ned i vekt. Den norske dietten ("normal norsk mat") ser jeg på som et ganske skadelig kosthold. Vi ser jo hva det har gjort med oss... Nordmenn flest tror de spiser variert hvis de rullerer mellom to-tre pålegg på brødskiva.

Jeg har ikke satt meg godt nok inn i 5:2 til at jeg kan gi et skikkelig svar, men jeg har en sterk mistanke om at det bare er forsket på voksne enda. Man skal være ganske så sikker på at det ikke er mer skadelig enn det man holdt på med før for å kjøre studier på barn... Og 18 mnd ER for ungt. Det sier seg vel selv? Selv om studier viser at det ser ut til å ha noe for seg med å spise lite en dag eller to i uka, så ville jeg aldri latt et friskt barn gå sulten for at det kanskje skulle leve bittelitt lengre. Etter mitt hode så bør ingen barn bli satt på en sultekur uten at de er så gamle at de kan velge det selv i alle fall. Å gå sulten er som å gå tørst eller trøtt. Det er et basalt behov.

Anonymous poster hash: 86c46...d48
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke TS her. Jeg synes ikke det var noe dumt spørsmål. Mange unødvendige svar i denne tråden... Hva er egentlig nedre aldersgrense for 5:2? Diett betyr bare kosthold. Man spiser ikke bare etter 5:2-prinsippet for å gå ned i vekt. Den norske dietten ("normal norsk mat") ser jeg på som et ganske skadelig kosthold. Vi ser jo hva det har gjort med oss... Nordmenn flest tror de spiser variert hvis de rullerer mellom to-tre pålegg på brødskiva.

Jeg har ikke satt meg godt nok inn i 5:2 til at jeg kan gi et skikkelig svar, men jeg har en sterk mistanke om at det bare er forsket på voksne enda. Man skal være ganske så sikker på at det ikke er mer skadelig enn det man holdt på med før for å kjøre studier på barn... Og 18 mnd ER for ungt. Det sier seg vel selv? Selv om studier viser at det ser ut til å ha noe for seg med å spise lite en dag eller to i uka, så ville jeg aldri latt et friskt barn gå sulten for at det kanskje skulle leve bittelitt lengre. Etter mitt hode så bør ingen barn bli satt på en sultekur uten at de er så gamle at de kan velge det selv i alle fall. Å gå sulten er som å gå tørst eller trøtt. Det er et basalt behov.

Anonymous poster hash: 86c46...d48

Nå tror jeg trådstarters innlegg var ment som en fleip, men siden du svarte seriøst, skal jeg gjøre det samme.

Jeg liker ikke "tenk-på-de-sultne-barna-i-Afrika-tankegangen", for jeg er av den formening av at vi hjelper ingen ved å straffe oss selv.

Men det er ironisk at vi gir penger for at barn i 3.verden skal få spise seg mette hver dag, mens vi her, i et av verdens rikeste land, ikke bare gjennomfører en simulert hungersnød, men faktisk fleiper om det også.

Vi er så priviligerte at vi kan velge hva vi vil spise, og om vi vil spise eller ikke.

Du sier du finner det norske kostholdet skadelig. Det får være din mening.

Min mening er at det er ikke maten som spises det er noe feil med, men menneskene som spiser maten.

Anonymous poster hash: f911b...95b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...