Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger bare å få ut noen følelser og tanker..

Jeg føler meg så ensom og alene i verden. Føler meg tom, som om det er et svart hull som ikke blir tett, uansett hva jeg prøver å fylle det med. Jeg er ikke hel. Hvor er den andre delen av meg? Hva er det jeg mangler?

Jeg trives alene og liker å være alene. Noen ganger kan jeg være for mye alene, men det går greit. Jeg har noen få venner, og trives med det. Uansett om jeg hadde hatt flere venner, så hadde jeg likevel følt på ensomheten.

Jeg vet ikke, men jeg savner en del av meg. Den er borte.

Jeg ønsker også å kunne ha en mann som jeg kan smelte inn i, på en måte. Det å forstå hverandre på et dypere plan. Det å elske hverandre fult ut, på både godt og vondt. Jaja, drømmer...

Anonymous poster hash: d945e...a9a
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger bare å få ut noen følelser og tanker..

Jeg føler meg så ensom og alene i verden. Føler meg tom, som om det er et svart hull som ikke blir tett, uansett hva jeg prøver å fylle det med. Jeg er ikke hel. Hvor er den andre delen av meg? Hva er det jeg mangler?

Jeg trives alene og liker å være alene. Noen ganger kan jeg være for mye alene, men det går greit. Jeg har noen få venner, og trives med det. Uansett om jeg hadde hatt flere venner, så hadde jeg likevel følt på ensomheten.

Jeg vet ikke, men jeg savner en del av meg. Den er borte.

Jeg ønsker også å kunne ha en mann som jeg kan smelte inn i, på en måte. Det å forstå hverandre på et dypere plan. Det å elske hverandre fult ut, på både godt og vondt. Jaja, drømmer...

Skjønner ikke helt hva du mener... Du liker å være alene og trives med det, men føler deg ensom? :blink:

Anonymous poster hash: 8ad97...7cb

Gjest Svampebob1
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener... Du liker å være alene og trives med det, men føler deg ensom? :blink:

Anonymous poster hash: 8ad97...7cb

Det å være alene og det å føle seg ensom er to fullstendig forskjellige ting.

Man kan føle seg ensom midt i en folkemengde, om så er.

Følelsen av ensomhet kommer gjerne av mangel på nære relasjoner og at man føler seg annerledes eller at folk ikke forstår en. Jeg vet, for jeg har jobbet meg igjennom dette selv :-P.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler ofte at folk ikke forstår meg.. Spesielt mine nærmeste. Vet ikke hvordan jeg kan komme meg over det, og gå videre.

Jeg vil gjerne være glad igjen, men tror jeg er redd for å føle meg glad og lykkelig. Er redd for å bli såret. På en måte føler jeg det er lettere å være nedfor, enn å være glad. Vet det er teit av meg å tenke sånn.

Vil veldig gjerne komme meg videre i livet..

TS

Gjest Svampebob1
Skrevet (endret)

Jeg føler ofte at folk ikke forstår meg.. Spesielt mine nærmeste. Vet ikke hvordan jeg kan komme meg over det, og gå videre.

Jeg vil gjerne være glad igjen, men tror jeg er redd for å føle meg glad og lykkelig. Er redd for å bli såret. På en måte føler jeg det er lettere å være nedfor, enn å være glad. Vet det er teit av meg å tenke sånn.

Vil veldig gjerne komme meg videre i livet..

TS

Ja, de som er ensomme er ofte det fordi de har blitt såret. Gjerne mennesker som har vært igjennom tøffe samlivsbrudd.

Skal man få folk til å forstå, så må man være klar for å involvere de man har rundt seg. Det at det er lettere å være nedfor er sikkert så du skal slippe å konfrontere folk for å unngå å bli såret igjen.

Ikke lett det der. Ensomhet er det tøffeste og vanskeligste jeg har opplevd i livet mitt, ihvertfall.

Har du noen du kan prate med om dette? Noen som kan komme til å forstå deg i forhold til det du skriver her?

Endret av Svampebob1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de som er ensomme er ofte det fordi de har blitt såret. Gjerne mennesker som har vært igjennom tøffe samlivsbrudd.

Skal man få folk til å forstå, så må man være klar for å involvere de man har rundt seg. Det at det er lettere å være nedfor er sikkert så du skal slippe å konfrontere folk for å unngå å bli såret igjen.

Ikke lett det der. Ensomhet er det tøffeste og vanskeligste jeg har opplevd i livet mitt, ihvertfall.

Har du noen du kan prate med om dette? Noen som kan komme til å forstå deg i forhold til det du skriver her?

Jeg har nettopp begynt hos en psykolog. 2. Time i morgen. Synes det er litt skummelt og vanskelig å snakke med en fremmed om problemene mine, men det går vel seg til etterhvert. Takk for svar og støtte :)

Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg har nettopp begynt hos en psykolog. 2. Time i morgen. Synes det er litt skummelt og vanskelig å snakke med en fremmed om problemene mine, men det går vel seg til etterhvert. Takk for svar og støtte :)

Bare hyggelig. Vet hvor jævlig det kan være, så glad til om noe jeg sier her kan være til hjelp.

Lykke til med psykologen. Om du føler det ikke hjelper etter å ha gått der en stund, så prøv en annen psykolog. Det er viktig at dere er på bølgelengde og det er forskjell på psykologene også :-).

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig forklare folk om ensomhet , tror man må ha opplevet den for å forstå den , og vanskelig komme ut av den , akkurat som man ikke klarer skape tette relasjoner til noen , følelse av altid være alene i verden syntes jeg,

Men det kommer ingen banker på døra di , du må ut selv sies det, men man stiller seg ikke opp i veien m en plakat merket ensom heller , så da vet ikke jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...