Biloba Skrevet 1. april 2014 #61 Skrevet 1. april 2014 Ca 1 gang ui uka på meg også,og hva andre måtte mene om det bryr meg ikke. Kos deg med maten din du,og ikke la andre få forteller det om det er riktig eller ei Anonymous poster hash: 2d2fc...2fb Hva en selv velger å putte i seg er en sak, men det er en annen sak å gjøre det til en rutine å fore barna med helseskadelig mat, både for hva de faktisk får i seg og hvordan det påvirker deres syn på å spise junk og hva slags matpreferanser de får. 1
Gjest åffårno Skrevet 1. april 2014 #62 Skrevet 1. april 2014 Nei, det er du som gjør det når du fastslår at alle barn som går på McDonald's en gang i uka også samtidig stapper i seg massevis av snop resten av uka. Forhold deg til den konkrete saken, nemlig McDonald's-middag én dag i uka.Anonymous poster hash: 8bb87...639 Du kan ta et googlesøk selv på barns kostholdsvaner og hvordan manglende kunnskap hos foreldre innvirker på det, og så må du bare innse at du ikke får særlig støtte av omtrent noen. Du får kontakte helsestasjonen, legen eller helsesøster på skolen og spørre hva de synes om saken. Jeg tror de vil si som alle andre her; det ER ofte. 1
Teriyaki Skrevet 1. april 2014 #63 Skrevet 1. april 2014 (endret) Så jeg kan ikke ta med take-away fra McDonald's en gang i uka fordi det da plutselig blir mer sannsynlig enn ellers at jeg også kommer med "annet i tillegg"? Hva i all verden for slags argumentasjon er nå det? Anonymous poster hash: 8bb87...639 Jeg har da ikke sagt at det er mer sannsynlig enn ellers. De fleste av oss gir barna litt snop og annet godt av og til. Hvis man i tullwgg til det serverer barna sine slik drittmat i stedet for ordentlig middag en gang i uka så blir det til sammen veldig mye. Er det egentlig så vanskelig å forstå? Endret 1. april 2014 av Teriyaki
Gjest Silverstream Skrevet 1. april 2014 #64 Skrevet 1. april 2014 Der jeg bodde før har de ikke engang McDonalds, så ble vel 1 gang i året
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #65 Skrevet 1. april 2014 Helt ærlig: 1 gang i uka er litt for ofte for min smak... Men jeg har vært der selv; alenemor som jobbet og studerte samtidig + et barn som var veldig småspist og "kresen" på mat. McDonalds var ofte en grei og enkel løsning da. Etterhvert synes jeg selv det ble for mye av det, og kuttet ned. Vi er ingen kjernesunn familie, og pølser står på menyen en gang i uka. Men McDonaldsmat kjøper vi kanskje 1 gang annenhver måned. Det holder synes jeg.Anonymous poster hash: a1caf...c44
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #67 Skrevet 1. april 2014 Om man bare spiser såkalt "sunn" middag 6 dager i uka, hvilken skade gjør det på kropp og sjel? Tror det heller er sunt å skeie litt ut en dag i uka. Anonymous poster hash: 8bb87...639 Fryktelig trist, da. At MacDonalds mat er det eneste de får skeie ut med. Og veldig usunt. Spørsmålet er om én gang i uka er for mye, og det er det. Anonymous poster hash: c43b9...cce 1
strawberry Skrevet 1. april 2014 #68 Skrevet 1. april 2014 Jeg kan ikke forstå at det faktisk finnes argumenter for å spise på mcdonalds en gang i uken. 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #69 Skrevet 1. april 2014 Også har man spist nesten alle kcal man trenger for en dag. Anonymous poster hash: b1be5...deb Det kommer da an på hva man spiser, det! Og det er ikke skadelig å ha en dag hvor kaloriinntaket er litt høyere!Anonymous poster hash: 8bb87...639
Alvina Skrevet 1. april 2014 #70 Skrevet 1. april 2014 Jeg har boikottet mac-donalds for mange år siden og ser ikke hensikten med å ta med barn dit. Maten smaker papp og er skadelig for miljøet. 1
Gjest Magdalene Skrevet 1. april 2014 #71 Skrevet 1. april 2014 Jeg vil vel tro at de som spiser der hver uke, ikke har er veldig sunt kosthold ellers i uken heller. 2
Stinelin Skrevet 1. april 2014 #72 Skrevet 1. april 2014 Aldri for min del, og ikke Burger King heller. Synes det er altfor ofte for både barn og voksne. 1
Gjest MissWinter Skrevet 1. april 2014 #73 Skrevet 1. april 2014 (endret) Jeg spiser det ofte både to og tre ganger i uken, av den grunn at jeg synes det er godt. Er fortsatt normalvektig og frisk i kroppen, men jeg er selvsagt klar over at det varer ikke evig. Noen tåler å spise større mengder av denne type mat uten å bli ødelagt på verken innsiden og utsiden, andre ikke. Det er ikke oppgitt her i tråden om dere har fedme, livsstilsykdommer o.l, så du bør rett og slett ta en individuell oppfatning etter din egen og families helse. Men jeg må si meg enig i at det er ingen god vane å lære barna å spise sånt ukentlig eller oftere, og at hvis de voksne ønsker å spise det ofte så bør du kanskje kjøpe slikt når du har tid uten barna. Endret 1. april 2014 av MissWinter
skyflakes Skrevet 1. april 2014 #74 Skrevet 1. april 2014 Om man bare spiser såkalt "sunn" middag 6 dager i uka, hvilken skade gjør det på kropp og sjel? Tror det heller er sunt å skeie litt ut en dag i uka. Anonymous poster hash: 8bb87...639 Hvis familien skal skeie ut en dag så er det flere grunner til at mange ikke velger mcern. F.eks at maten smaker høgg, det er lite koselig, stedet har null sjel og lignende. Variasjon er også noe mange setter pris på, og det får man ikke dersom man har en dag i uka og kun bruker den på mcern. Setter større pris på at mamma baker en god kake f.eks dersom vi skal skeie ut :-) 3
Veggdyret Skrevet 1. april 2014 #75 Skrevet 1. april 2014 Vi er på McDonald's (eller tilsvarende) når vi er på ferie eller langtur. Langtur har vi kanskje annenhver måned i snitt (blitt èn siden babyen ble født i november), ogi tillegg tar vi en ferietur eller to i året der det fort blir til at vi spiser "ute" flere ganger i løpet av den uka ferien varer (og da kan det være alt fra tradisjonelle restauranter til fastfood av type McDonald's eller kinamat).
Veggdyret Skrevet 1. april 2014 #76 Skrevet 1. april 2014 Synes forøvrig at en gang i uka er altfor ofte, spesielt for et lite barn som trenger sunn mat for å vokse. Og ville ikke kalt McDonald's "å skeie ut med noe godt" - for oss er det bare et nødalternativ når vi trenger noe å spise som er raskt og ikke koster altfor mye (og ikke er en stor omvei fra E6). 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #77 Skrevet 1. april 2014 Du kan ta et googlesøk selv på barns kostholdsvaner og hvordan manglende kunnskap hos foreldre innvirker på det, og så må du bare innse at du ikke får særlig støtte av omtrent noen. Du får kontakte helsestasjonen, legen eller helsesøster på skolen og spørre hva de synes om saken. Jeg tror de vil si som alle andre her; det ER ofte. Hva er problemet med å spise mat fra McDonald's en gang i uka dersom både frokost, formiddagsmat, middag og kvelds ellers er sunt? Problemet ditt og mange andres er at dere har fått det for dere at om man spiser på McDonald's en gang i uka, så trykker man automatisk i seg søppelmat resten av uka. Men det har da ingenting med saken å gjøre i dette tilfellet. Anonymous poster hash: 8bb87...639 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #78 Skrevet 1. april 2014 Jeg har da ikke sagt at det er mer sannsynlig enn ellers. De fleste av oss gir barna litt snop og annet godt av og til. Hvis man i tullwgg til det serverer barna sine slik drittmat i stedet for ordentlig middag en gang i uka så blir det til sammen veldig mye. Er det egentlig så vanskelig å forstå? Er det så vanskelig å forstå at om man ikke trykker barna full av snop resten av uka, så er ett McDonald's-måltid i uka helt problemfritt? Anonymous poster hash: 8bb87...639
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #79 Skrevet 1. april 2014 Her har vi en fyr som kun spiste på McDonald's, alle måltider hver dag, og gikk ned 17 kg i løpet av en periode: http://www.side3.no/han-spiste-alle-maltider-pa-mcdonald's---gikk-ned-17-kg/3737299.html Og i mitt tilfelle snakker vi kun om å spise mat derfra en dag i uka, det er klart det ikke har noen negativ effekt så lenge man er sunn resten av uka! Anonymous poster hash: 8bb87...639
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #80 Skrevet 1. april 2014 Jeg har boikottet mac-donalds for mange år siden og ser ikke hensikten med å ta med barn dit. Maten smaker papp og er skadelig for miljøet. Gratulerer med boikotten! Det er mye mat som er minst like skadelig for miljøet som mat fra McDonald's, uten at folk stopper spise det av den grunn. Anonymous poster hash: 8bb87...639
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå