Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei i familien som er så plagsomt nysgjerrig, i familieselskaper føler en nesten at en er i avhør. Hun spør og graver om alt mulig, gjerne ting som er litt rart å spørre folk om når en er mange tilstede. Det virker ikke som hun merker det når folk svarer unnvikende eller blir småirritert eller skifter samtaleemne. Hun kommer også med råd folk ikke har bedt om. Hvis noen har opplevd noe vanskelig er hun raskt ute å "griller" personen, dette kan være ting som skilsmisse, stryke på eksamen, barnløshet, arbeidsløshet..altså ting som andre har vett nok til å ikke spørre og grave om. Altså du begynner ikke å spørre om mannen til ei var utro i et familieselskap. Det virker nesten som hun liker å grave i andres problemer.

Hva er det som gjør at noen mennesker er sånn og hvordan skal en håndtere slike folk?

Anonymous poster hash: 77427...5c7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, slitsomt med sånne mennesker. Tror det eneste som fungerer er å være litt bestemt og sette de på plass, for eksempel si at "Det syns jeg ikke du har noe med".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sånne bekjente/ venninner, men ettersom jeg nå er mer voksen og har begynt å legge merke til dette har jeg tatt avstand.

Hun ene vet mye om forholdet mitt med typen/ eksen, blant annet at han var utro og at det har vært mye frem og tilbake.Jeg hadde ikke snakket med henne på 1, 5 måned. Hun gikk nesten rett på sak: og du og han, hvordan går det? Jeg svarte ikke. To dager etterpå er hun på'n igjen. Jeg byttet samtaleemne og hun presset det over på oss igjen. 5 ganger lirket hun og presset før jeg sa direkte: Jeg vil ikke snakke om det. Ei annen venninne jeg kom i snakk med spurte om det samme, og heller ikke hun tok til takke med vage svar. Ingen av disse er så nære at det er naturlig at de skal ringe for å spørre og grave om han. Ei venninne sendte melding etter flere måneder og gikk også rett på sak. Nå vet jeg at enkelte ELSKER å snoke i elendigheta mi. De som bryr seg vil være svært forsiktige med å bringe så ømfintlige temaer på bordet. Har du ikke sett noen på lenge vil du heller prøve å lage god stemning. Jeg er sikker på at folksaumfarer facebookprofilen min. Må si forholdet med eksen var turbulent.

Anonymous poster hash: 2feba...ba6

Skrevet

Ikke sikkert at hun tenker over det en gang eller ser det som nysgjerrighet. Enkelte mennesker er bare "rett fra levera"

AnonymBruker
Skrevet

Flere synspunkter? Synes det er litt interessant å diskutere mennesker som er så motsatt fra meg selv. Forstår ikke hvordan de tenker.

Anonymous poster hash: 77427...5c7
Skrevet

Dette er noe som jeg også finner slitsomt, men har jo lært her inne på KG at når man spør og graver så "viser man bare interesse for andre". Dermed mistenker jeg i slike tilfeller at det er jeg som er rar som lar meg irritere.

• Liker 1
Skrevet

Bare mangel på sosiale antenner. Antakeligvis har hun så dårlige sosiale antenner at hun ikke blir fornærmet om du er litt krass tilbake. Men du får føle deg fram. Husk at det er lov å spørre, men ingen plikt til å svare.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Svigermor er sånn. Hvis jeg har vært ute med mine venner er det avhør når jeg kommer hjem. (Bor hos svigermor midlertidig) Hvem har du vært med, hva har dere gjort, hvor, hvorfor, hvordan.. Er nesten sånn an jeg vurderer og avlegge rapport hver han jeg og kjæresten har sex, for reaksjonen hennes skyld..

Hun er også litt sånn som blir sur når jeg ikke vil dele alt som skjer i livet mitt med henne, eller svarer kort når hun graver og spør om ting hun ikke har noe med eller får gjort noe med.

Senest i dag fikk jeg beskjed om å ta bilde av sønnen til et vennepar av meg og kjæresten. Hun kjenner de ikke, men ville se hvordan ungen ser ut.

Jeg var dust og fortalte henne i fortrolighet hva jeg sliter med og fikk som svar "hva er det med ungdommen nå til dags som gjør at dere sliter?..." Så fortalte hun det selvfølgelig videre til søsteren sin som jeg da hadde møtt én gang, så mine problemer ble samtaleemne ved en middag på restaurant andre gangen jeg møtte søsteren til svigermor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...