AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Jeg ha lyst til å begynne på Yoga, men aldri vært i nærheten av å prøve engang.... Jeg har endel kilo for mye og er utrent. Er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til mtp Yoga? Hva bør jeg ha på meg? Ha med meg? Kan jeg regne med at yoga vil ha positiv innvirkning på vekta eller muskulaturen? Har spesielt mye ekstra på magen....Anonymous poster hash: af816...37d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Vil påstå at de faller fleste som trener yoga, også er der for egen del og ikke andres. Det eneste jeg tenker på med yoga er kanskje å bruke tettsittende klær, for du vil ikke vise kløfta eller halve ryggen i rare posisjoner. Dessuten henger ikke klærne i veien da. Ha håret stramt til hodet med strikk eller lignende. Ha med vann! Ashtanga Yoga er veldig bra for da er det mye statisk styrke som regjerer i timene. Jeg elsker det! Har blitt mye mykere enn jeg var, og jeg kombinerer det med styrketrening som rett og slett er bomb Anonymous poster hash: f539d...328
bib_84 Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Ta på ledige klær det er lett å bevege seg i, vanlige treningsklær går fint, eller joggeklær som ikke er for varme. Jeg synes det er en fordel om treningsbuksa ikke er for glatt i stoffet, men det er ikke superviktig. Det er også fint å kunne regulere påkledningen, f.eks ha en genser og et par varme sokker du kan ha på under avspenning. Du trenger ikke sko, yoga foregår barføtt. Noen foretrekker å ha med egen matte, men mange låner også på treningssenteret/yogasenteret. Unngå å spise rett før du trener yoga, la det gjerne gå minst en time mellom, men ikke kom skrubbsulten. Det finnes mange typer yoga, noen er mer fysisk krevende og vil dermed være med på å bygge opp muskulaturen, andre fokuserer mer på fleksibilitet, avspenning osv. Jeg anbefaler å melde seg på et nybegynnerkurs på et yogasenter, da får du lært yoga fra bunnen av, fremfor å bare bli med på en time på et treningssenter hvor man (som regel) ikke får like grundig innføring. Det krever litt tid og øvelse å lære seg yoga, men det er veldig givende og gøy Yogalæreren skal hjelpe deg å legge tilrette øvelsene slik at de passer deg, at du er utrent og overvektig er ikke et hinder. Ønsker du å gå ned i vekt vil det nok være fornuftig å trene kondisjon ved siden av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå